מנכ"ל חדש לחברת הביטוח מגדל: שגיא יוגב

בישיבת הדירקטוריון השם היחידי שהועלה הוא שמו של יוגב, וגם בעל השליטה שלמה אליהו תמך במינויו • יוגב כיהן עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל, ומנהל החטיבה לביטוח כללי בהראל ביטוח

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

דירקטוריון מגדל ביטוח החליט - שגיא יוגב הוא המנכ"ל הבא של החברה. יוגב כיהן עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל, ומנהל החטיבה לביטוח כללי בהראל ביטוח. מהחברה נמסר כי "מר יוגב נמצא המתאים והראוי ביותר מבין המועמדים שנבחנו, הן ע"י ועדת האיתור והן ע"י מליאת הדירקטוריון, לתפקיד בכיר זה".

בישיבת הדירקטוריון השם היחידי שהועלה הוא שמו של יוגב, וגם בעל השליטה שלמה אליהו תמך במינויו. במגדל לא סתם ציינו במפורש כי יוגב נמצא מתאים הן על ידי הדירקטוריון והם על ידי ועדת האיתור. זאת לאחר שהליך המינוי מונה במאבק בין בעל השליטה לבין יו"ר הדירקטוריון, יפתח רון-טל. המועמד המועדף על אליהו היה רונן אגסי מבנק לאומי, אך ועדת האיתור שהקימה מגדל החליטה שלא להמליץ עליו, ואגסי הסיר את מועמדותו בתחילת השבוע.

לאחר שנודע כי אגסי לא יומלץ על ידי ועדת האיתור, ניסה אליהו להקפיא את הליך המינוי. אולם ביום שישי האחרון החליט הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, להתערב בנעשה בחברת הביטוח, תוך שהוא מבטל את הקפאת הליך מינוי המנכ"ל. "השהיה או עיכוב בהליך איתור ומינוי מנכ"ל לחברה עלולים לפגוע בניהולה התקין של החברה. "משכך, מצופה מכם לפעול ללא שיהוי למינויו של מנכ"ל לחברה בהליך מסודר ושקוף, תוך מתן משקל ראוי והתייחסות מנומקת להמלצת ועדת האיתור אשר הוקמה על ידי החברה", הבהיר ברקת במכתב ששלח לחברי הדירקטוריון.

בניגוד לאליהו, רון-טל העדיף את ידין ענתבי מבנק הפועלים, שהיה בעבר המפקח על הביטוח. גם ענתבי הופיע בפני ועדת האיתור, אך לבסוף סיכמו כל הצדדים על מינויו של יוגב להחליף את רון עוז, שהודיע במהלך הקיץ כי הוא עוזב מגדל על מנת להתמנות למנכ"ל ישראכרט.