התחזה לרווק בן 24 באפליקציית היכרויות - ונתבע על אינוס והפרת חוזה

עו"ד גיא אופיר הגיש לאחרונה תביעות בשם ארבע נשים שהולכו שולל בפלטפורמות ההיכרויות ע"י גברים נשואים מתחזים על-מנת לקיים עמן יחסי מין • בין היתר הגיש תביעה בסך 350 אלף שקל בשם חיילת, הטוענת כי הולכה שולל ע"י גבר שהציג עצמו באפליקציה כרווק בן 24 המשרת כמפקד בגולני - והתגלה כגבר נשוי עם ילדים

למרבה הצער, תופעת ההתחזות באפליקציות ההיכרויות היא נרחבת למדי / צילום: אילוסטרציה: shutterstock
למרבה הצער, תופעת ההתחזות באפליקציות ההיכרויות היא נרחבת למדי / צילום: אילוסטרציה: shutterstock

בפלטפורמות ההיכרויות הדיגיטליות קיימת תופעה שלמרבה הצער היא נרחבת למדי: גברים נשואים מתחזים לגברים צעירים ורווקים על-מנת לשכנע נשים לקיים עימם מערכת יחסים מינית. במסגרת ההתחזות הם מציגים את עצמם כצעירים ביחס לגילם האמיתי, כרווקים, ופעמים רבות אף מוסיפים לכך סיפורי רקע של גבורה בשירות סודי במוסד או בשב"כ או שירות קרבי ואמיץ בצה"ל וכיוצא באלה. 

התחכום, הדרכונים המזויפים והמחדלים: כך "נוכל הטינדר" נותר חופשי 

עו"ד גיא אופיר החליט להילחם בתופעה המגונה, שיש לה גם היבטים פליליים מובהקים. לאחרונה הגיש אופיר תביעות בשם ארבע נשים שהולכו שולל בפלטפורמות ההיכרויות על-ידי גברים נשואים מתחזים על-מנת לקיים עם נשים צעירות יחסי מין. 

עו''ד גיא אופיר / צילום: יח''צ
 עו''ד גיא אופיר / צילום: יח''צ

כך לדוגמה, בתביעה שהגיש עו"ד אופיר בשם א', חיילת בודדת שהולכה שולל על-ידי ע', שהציג את עצמו כרווק מסורתי בן 24 המשרת כסגן מפקד פלוגה בחטיבת גולני. ע' ביקש מא' שלא לשוחח עליו עם חברותיה שמשרתות בגדוד זה, בטענה כי הוא לא רוצה שירוצו עליו שמועות בגדוד. 

שם משפחה שונה

בדרך מקרה התברר לא' לאחר תקופה ארוכה כי מדובר בגבר נשוי עם ילדים. כך אירע כחצי שנה לאחר שהחל הקשר הרומנטי ביניהם: א' הורידה אפליקציה לזיהוי שיחות, והתברר לה כי שם המשפחה של ע' שונה משם המשפחה שבו הוא הציג את עצמו בפניה.

א' כתבה לו מיד לאחר מכן: "זה יישמע ממש מוזר, אבל הורדתי היום אפליקציה שמראה אנשי קשר מהפלאפון וזה, סתם הורדתי כי חברות שלי הורידו והיה לי משעמם כי אני בחופש. ויש רשימה של אנשי קשר, והיה את המספר שלך אבל בשם אחר".

על כך השיב לה ע': "מה הכוונה מאמי?"

א': "זה היה שם משפחה אחר". 

ע': "פ' אולי?"

א': "כן".

ע': "ההורים שלי פעם היו גרושים לתקופה של כמה שנים, והשתמשתי בשם משפחה של אמא בשנים האלה. זה נראה לי אפליקציה ששומרת לפי איך שאנשים רושמים אותי בפלאפון, ויש אנשים ששומרים אותי גם ככה. כנראה בגלל זה".

חלפה עוד חצי שנה, וא' גילתה כי כלל אין אדם בשם של ע' בגדוד 12 של חטיבת גולני. לאחר חיפוש בפייסבוק נמצאו שמו האמיתי של ע', גילו ומצבו המשפחתי. 

תביעה בהליך אזרחי 

לאחר שלדברי א', היא לא הצליחה להשאיר את הפרשה מאחוריה. היא הגישה נגדו תביעה בעילות של קבלת דבר במרמה, התחזות כאדם אחר ואינוס תוך השגת הסכמה במרמה.

כמו כן תובעת א' בגין "הפרת חוזה לטובת אדם שלישי", זאת מכיוון שהפר את תנאי המשתמש של אתר ההיכרויות, האוסרים על התחזות בנוגע לגילו של המשתמש, זהותו, עיסוק וכיו"ב, וקובעים כי אפליקציה זו מיועדת לרווקים ולרווקות יהודים.

בגין כך תובעת א' את ע' בסכום של 350 אלף שקל.

עו"ד אופיר אומר לגלובס כי לאחרונה נשים החלו להעדיף ניהול הליך אזרחי על פני הגשת תלונה במשטרה. "בהליך האזרחי הן בעלות ההליך, הן יכולות להורות לעורך הדין לסגת מן התביעה, להתפשר או להגיע להסכמות כאלה ואחרות - בעוד שבמסגרת הליך פלילי, במקרה שמוגשת התלונה, אין להן כל שליטה על ההליך שנשלט על-ידי המשטרה והפרקליטות".