הילדים של קיילי ג'נר, ביונסה וסרינה וויליאמס הפכו לאייקוני אופנה

ילדי הסלבריטאים נראים על השטיח האדום, לצד ההורים שלהם, בבגדי מותגים • תעשיית סטיילינג חדשה נולדה: אנשי מקצוע שעוזרים לסלבריטאים להלביש את הצאצאים שלהם

מימין: ביונסה עם בתה בלו אייבי קרטר, קיילי ג'נר וטראוויס סקוט עם בתם סטורמי וובסטר, סרינה וויליאמס עם בתה אלכסיס אולימפיה אוהניאן ג'וניור / צילום: Associated Press
מימין: ביונסה עם בתה בלו אייבי קרטר, קיילי ג'נר וטראוויס סקוט עם בתם סטורמי וובסטר, סרינה וויליאמס עם בתה אלכסיס אולימפיה אוהניאן ג'וניור / צילום: Associated Press

אלי ג'ונס כותבת על תרבות וסלבריטאים 

כמו ההורים המפורסמים שלהם, גם ילדי משפחת קרדשיאן קובעים טרנדים. לא מזמן זכתה סטורמי וובסטר, בתם בת ה־4 של קיילי ג'נר וטראוויס סקוט, לשבחים מבלוגים העוסקים בסטיילינג, בזכות כמה בגדים שהיא לבשה. הבגדים נראים כאילו הם נלקחו מהארון של אמא שלה וכווצו לגודל שלה: חצאית מקסי של המותג הבגדים האמריקאי
Ice Studios, תיק בשווי 3,300 דולר, פרי שיתוף פעולה בין אבא שלה לבין דיור, עליונית מעור שחור ומגפיים עד ברכיים.

אלה אינם בגדי פעוטות טיפוסיים. יד מקצועית עומדת מאחורי התלבושות האלה, למקרה שהמצלמות ימתינו לילדים ולהורים שלהם.

אמנים, סופרים ומוזיקאים מגדירים מחדש את חוקי הלבשת הגברים 
הסלבריטאים כבר אימצו את הטרנד: עלייתם של השעונים הקטנים לגברים | WSJ
עולם האופנה ממציא מחדש את חולצת הפולו | WSJ
כולם רוצים ללבוש את שלושת הפסים של אדידס | WSJ

הסטייליסטים שמאחורי המלתחות של הילדים

כיום, ילדים של מפורסמים עובדים עם סטייליסטית. הסטייליסטית האמריקאית דני מישל אומרת שהיא הרכיבה את המלתחות לפנלופה דיסיק, בתה בת ה־10 של קורטני קרדשיאן, וכן לקורטני עצמה, ולאחותה הדוגמנית קנדל ג'נר.

הסטייליסטית האמריקאית־ישראלית דניאל לוי, שמלבישה את קים קרדשיאן, אחראית גם על הלבשת בתה בת ה־9, נורת' ווסט. מנואל מנדז, העוזר האישי לשעבר של ביונסה, הלביש את בתה בת ה־10 של הזמרת, בלו אייבי קרטר, מאז שהייתה פעוטה. בין יתר הלקוחות שלו גם סטורמי, הבת של קיילי ג'נר. מנדז סירב לענות על שאלות ספציפיות לגבי הלקוחות שלו, וציין שיש בינו לבינם הסכמי סודיות.

הסטיילינג עבר מההורים לילדים

קישה מקלאוד, סטייליסטית מניו יורק שעובדת עם סרינה וויליאמס ועם ספורטאים אחרים מה-NBA וה-NFL (ליגת הפוטבול הלאומית באמריקה), אומרת שאחד מלקוחותיה הגיש לה לאחרונה ספר עם צילומים של "סטורמי, נורת', וכל הילדים המפורסמים המגניבים האלה". הוא רצה לחקות את הסגנון שלהם. הילד שלו, היא מציינת, טרם נולד.

מקלאוד, בת 37, אומרת שהרחבת שירותי הסטיילינג שלה לילדים של הלקוחות שלה הפך לחלק מהעסק שלה. לרוב, ידוענים לא חושבים "אוקיי, לבת שלי תהיה סטייליסטית", היא אומרת. אבל אז מגיעים אירועים כמו טקסים עם שטיח אדום או צילומים למגזינים, והם מגלים שהם זקוקים לעזרה נוספת.

מקלאוד אומרת שהיא הלבישה את בתה בת ה־4 של סרינה וויליאמס, אלכסיס אולימפיה אוהניאן ג'וניור, כשהייתה בת כמה חודשים, לכבוד נישואי הוריה ב־2017. ב־2019, היא הלבישה אותה בסוודר עם הדפס כוכבים של המעצבת סטלה מקרטני לפרסומת לחיתולי פמפרס, יחד עם אמא שלה. לפני שנה, לרגל בכורת הסרט "המלך ריצ'רד", היא הלבישה את האם והבת במערכות לבוש תואמות, בצבע שחור עם נצנצים, בעיצוב המעצב הבריטי דייוויד קומה.

בתי האופנה מחזרים אחרי הילדים

הדבר הטוב בלהלביש ילדים של לקוחות, אומרת מקלאוד, זה שהם לא ביישנים. "הם מוכנים למדידות האלה", היא אומרת. "הם שואלים: 'כבר תורי? מתי אמא מסיימת? אני רוצה למדוד את הנעליים האלה'". זה שונה ממה שמקלאוד זוכרת מילדותה: "בגיל 4, לבשתי את הגרביים המגרדים שלי ובכיתי", היא נזכרת.

מעצבים להוטים למלא אחר בקשות הקטנטנים של הידוענים, אומרת מקלאוד. לרגל שבוע האופנה בפריז שהתקיים לאחרונה, המעצב של "בלמן", אוליבייה רוסטאן, עיצב "מיני מלתחה קטנה" של בגדי המותג, כדי שיתאימו לתלבושות של וויליאמס האם. הוא עשה זאת מבלי שהתבקש.

מאוחר יותר, סרינה וויליאמס שיתפה בעמוד האינסטגרם שלה את אחד ממראות ה"אמא ובת" מקולקציית Balmain x Barbie הוורודה של בלמן, וצירפה את הכיתוב: "היי אולימפיה אוהניאן, זוכרת שהיינו בפריז? והרגנו".

כמה עולה להלביש את הילד?

קנדיס למברט מקאנדרוז, סטייליסטית מלוס אנג'לס שעובדת עם קלי קלרקסון, בילי ג'ו ארמסטרונג ומוזיקאים ידועים אחרים, אומרת שלהלביש את ילדיהם של הלקוחות שלה זו הרחבה טבעית של הקשרים הקיימים. "אתה בונה יחסי אמון עם לקוחות. הם סומכים עלייך גם כשזה נוגע למשפחה שלהם", היא אומרת.

לבכורת "אגלי דולס" בשנת 2019, סרט אנימציה בו קלרקסון דיבבה את קולה של הבובה הוורודה "מוקסי", מקאנדרוז הלבישה את שני ילדיה של הזמרת, ריבר רוז ורמינגטון, בתלבושות גוצ'י תואמות. כשארמסטרונג נכנס יחד עם להקתו "גרין דיי" להיכל התהילה של הרוקנרול, היא הלבישה את אשתו והילדים שלו בחליפות שחורות תואמות.

מקאנדרוז אומרת שאם היא מוצאת בחנות את התלבושת המושלמת לילד, היא לא תגבה מהוריו תשלום נוסף. הסטייליסטים שהתראיינו לכתבה לא חשפו כמה הם גובים על שירותיהם.

היתרונות בלהלביש את הילדים

לעתים קרובות הסטייליסטים נשכרים כדי לבחור את המלתחות המיועדות לצילומים של כרטיסי ברכה או לאירועים בהוליווד. מקלאוד אומרת שהיא הלבישה את כוכב ה-NBA לשעבר כריס בוש, אשתו אדריאן בוש, וחמשת ילדיהם. היא הלבישה את כולם בבגדיו של ראלף לורן, לרגל צילומים לכרטיס ברכה.

היא גם הלבישה את כוכב קבוצת הכדורסל האמריקאית "פילדלפיה 76", פי ג'יי טאקר, ואת משפחתו; הם לבשו טרנינגים תואמים של המותג Yeezy לרגל צילום משפחתי לכרטיס ברכה.

לעבוד עם ילדים זה פחות מלחיץ מלמצוא את הלוק הנכון להורים שלהם, אומרת מקאנדרוז. במדידות, "ילדים מתלהבים מעצם הרגע", היא אומרת. "הם לא יודעים מה הם באמת עושים, פשוט יש להם כל מיני בגדים חמודים שהם מנסים וכל מי שנמצא בחדר שמח בשבילם".

קבלת אישור על בחירות הבגדים מהילדים עצמם, לא מהוריהם - זה מה שמשנה לסטייליסטיות. "אפילו כשהם לא אומרים 'וואו, אני מת על זה' כמו שאומרים מבוגרים, הם רצים לשחק איתם", אומרת מקלאוד. "וככה אני יודעת שעשיתי עבודה טובה".