עם הפנים לצפון: תנובה, בנק הפועלים, מורנינג ובוגרי 8200 משתפים פעולה

המיזם של הפורום הכלכלי חברתי של נשיאות המגזר העסקי בשיתוף עם בוגרי 8200 יסייע לעסקים קטנים ובינוניים בפריפריה הצפונית למצות את הפוטנציאל הכלכלי • אלביט חנכה את המתחם החדש לפיתוח תוכנה בבני ברק • חברת הפינטק T-REX עברה למשרדים חדשים במגדל פז 1 מתחם הבורסה ברמת גן • אירועים ומינויים

מובילי מיזם העסקים הקטנים והבינוניים / צילום: יובל וייצן
מובילי מיזם העסקים הקטנים והבינוניים / צילום: יובל וייצן

בשורה לעסקים הקטנים והבינוניים בפריפריה הצפונית: הפורום הכלכלי חברתי של נשיאות המגזר העסקי בשיתוף עם "8200 לעסקים קטנים" של עמותת בוגרי יחידת 8200, מוציאים לדרך מיזם שיסייע להם למצות את הפוטנציאל הכלכלי ולהגדיל את ההכנסות.

למעשה, מדובר במהלך מרובה משתתפים, שכולל גם את תנובה, בנק הפועלים, מורנינג, עמותת אחינועם, התאחדות המלאכה והתעשייה וארגון להב. עד כה נערכו שני פיילוטים מוצלחים בשיתוף עם הבנק, שבמסגרתם עסקים הגדילו את מכירותיהם בעשרות אחוזים, וכעת מתקיימת ההשקה הרשמית.

המיזם מציע ל-50 עסקים מהצפון תמיכה וליווי במשך שלושה חודשים, כאשר כל אחד מהם יקבל תוכנית האצה ייעודית מותאמת אישית, ויוכל להיעזר ב-230 מנטורים שהם בוגרי 8200 ואנשי מקצוע מחברות מובילות במשק. בסיום התוכנית, כל עסק יהיה זכאי להמשיך את הפעילות במשך שנה עם עם קרן שמש, המעודדת יזמות עסקית.

"75% מעובדינו מתגוררים ועובדים באזורי הפריפריה, מה שהופך אותנו לאחד המעסיקים הגדולים ביותר בצפון ובדרום", אומר אייל מליס, מנכ"ל תנובה. "המיזם החדש יסייע לעסקים, ויגדיל את הפריון במשק".

בחברת הפינטק morning (מבית חשבונית ירוקה), שהוקמה ב-2011 ומציעה ארגז כלים דיגיטלי לניהול עסק, כבר עובדים עם כ-120 אלף עסקים קטנים ובינוניים, כך שהחיבור למיזם הוא טבעי. לדברי ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת שותפה ומנכ"לית החברה, "עסקים קטנים הם מהשכבות העיקריות שמניעות את גלגלי הכלכלה הישראלית. ברוב המקרים מדובר בעסקים שמנוהלים על ידי אדם אחד, שהתמחה בשירות או מוצר מצוין, מתוך מקום של תשוקה ובעירה פנימית.

"בפועל, ניהול עסק כולל הרבה רבדים שמצריכים ידע, מומחיות ובעיקר זמן. עסקים רבים נסגרים בשל העדר ידע וכלים, כמו גם תכנון לקוי בהקמת העסק ובניהול תזרים המזומנים שלו. הפרויקט הנוכחי מיועד לענות בדיוק על הצורך הזה".

אלביט משקיעה בבני ברק

נשיא חברת ההייטק הביטחונית אלביט מערכות, בצלאל בוצי מכליס, חנך השבוע יחד עם הנהלת החברה את המתחם החדש לפיתוח תוכנה בבני ברק, הפועל בשיתוף עם חברת I-ROX.

המתחם החדש מחליף את המתחם הקודם, ומאפשר להכפיל את מספר הנדסאיות תוכנה המיומנות מהחברה החרדית ל-200. בחודשים הקרובים אמורות להצטרף אליהן עוד 100 הנדסאיות נוספות הנמצאות בהכשרה. ההנדסאיות עוסקות בפיתוחי תוכנה לפרויקטים של אלביט מערכות, ובהם פיתוחים למל"ט הרמס 900, המשמש את צה"ל וכן מספר צבאות אחרים בעולם.

מכליס סבור כי שילוב נשים מהחברה החרדית בעבודות תוכנה מתקדמות ומשמעותיות לביטחון המדינה, מאפשר תמורה דו צדדית לחברה ולמועסקות בה. לדבריו, "אנו שואפים להעתיק את המודל ליישובים נוספים בארץ שבהם יש לנו מפעלים או בקרבתם, דוגמת ערד".

בית התוכנה I-ROX, בהובלת בצי צור ורותי מרגליות, מהווה בוטיק תוכנה המתמחה במיון וגיוס הנדסאיות תוכנה איכותיות מהחברה החרדית, בניית צוותי פיתוח טכנולוגיים, הכשרות וקורסי העשרה למקצועות ההייטק.

דני זקן

נשיא אלביט מערכות בצלאל מכליס, רותי מרגלית בצי צור מנכליות משותפות איירוקס, דוד מרגלית / צילום: אלביט מערכות
 נשיא אלביט מערכות בצלאל מכליס, רותי מרגלית בצי צור מנכליות משותפות איירוקס, דוד מרגלית / צילום: אלביט מערכות

השכנה החדשה במגדל פז 1

חברת הפינטק T-REX, שמפתחת מוצרי אנליטיקה לתכנון וניהול של מכשירי השקעה מורכבים, עוברת למשרדים חדשים במגדל פז 1 במתחם הבורסה ברמת גן, כחלק מתהליך התרחבות וגיוס של מפתחים.

המשרדים ממוקמים בקומה ה־10 (מתוך 19), ומתפרשים על פני הקומה כולה - שטח של כ־800 מ"ר. דמי השכירות עומדים בממוצע על כ־120 שקל למ"ר - כך שמדובר בדמי שכירות של קרוב ל־100 אלף שקל בחודש.

לשם השוואה, לפי נתוני חברת נת"מ, המחיר הממוצע למ"ר בבורסה עומד על 129 שקל - כלומר גבוה יותר. עם זאת, יש לקחת בחשבון ששני הצדדים השקיעו בשיפוץ הנכס כ־4,000 שקל למ"ר. החוזה נחתם לתקופה של חמש שנים, עם אופציה לחמש שנים נוספות.

T-REX הוקמה ב-2012 על ידי בנג'מין כהן, המשמש כמנכ"ל, והיא פיתחה פלטפורמה המאפשרת לארגונים להעריך שווי וסיכונים ביחס להשקעות מורכבות, להפחית את הוצאות התפעול וההון ולשפר ביצועים, באמצעות פתרונות SaaS וביג דאטה. עד היום גייסה החברה כ-75 מיליון דולר, בין היתר מויולה פינטק, Citi וריברסטון. החברה מעסיקה כיום כ-100 עובדים בניו יורק ותל אביב.

לדברי ערד שייבר, סמנכ"ל טכנולוגיה ב-T-REX, המיקום נבחר בין היתר משום שהוא מאפשר "ליצור חיבורים אסטרטגיים ועסקיים חשובים בין חברות ההייטק הרבות הממוקמות בו. לקראת המעבר בנינו מחדש את המשרדים כך שיתאימו לצורת העבודה ההיברידית, הדורשת יכולות תקשורת זמינות ומהירות בין העובדים במשרד לאלו שבבית ובחו"ל".

משרדי חברת T-REX / צילום: T-REX
 משרדי חברת T-REX / צילום: T-REX

חדשות טובות

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יעניק לכ-3,000 בעלי עסקים קטנים בפריפריה תמיכה בהיקף כולל של 45 מיליון שקל להקמה, תפעול ופרסום חנויות איקומרס.