גל פיטורים בהייטק: החברות שהודיעו השבוע על קיצוצים

חברת הסייבר אקווה סקיוריטי המפתחת הגנת סייבר לאפליקציות בענן תיפרד מ-10% מכוח-האדם שלה • החברה הפכה ליוניקורן לפני כשנה וחצי, אז גייסה 135 מיליון דולר לפי הערכת שווי של יותר ממיליארד דולר • פיטורים גם בסטארט-אפ דאטה ריילס וביוניקורן פרימטר81

מימין: דרור דוידוף, מנכ''ל ומייסד משותף באקווה סקיוריטי ואמיר ג'רבי, סמנכ''ל טכנולוגיות ראשי (CTO) ומייסד משותף באקווה סקיוריטי / צילום: יח''צ אקווה סקיוריטי
מימין: דרור דוידוף, מנכ''ל ומייסד משותף באקווה סקיוריטי ואמיר ג'רבי, סמנכ''ל טכנולוגיות ראשי (CTO) ומייסד משותף באקווה סקיוריטי / צילום: יח''צ אקווה סקיוריטי

הפיטורים בהייטק נמשכים: היוניקורן אקווה סקיוריטי ייפרד מכ-65 עובדים המהווים 10% מכלל העובדים בחברה - 20 מתוכם מהמפוטרים יהיו עובדים המועסקים בישראל. החברה מפתחת טכנולוגיה להגנת סייבר לאפליקציות שרצות ענן, בסביבה שמכונה Cloud Native.

עוד חד-קרן בסייבר: אקווה סקיוריטי מגייסת 135 מיליון דולר
גל הפיטורים בהייטק הישראלי: קוגנייט תיפרד מכ-100 עובדים
סבב קיצוצים נוסף בביזאבו: כ-40% מהעובדים יפוטרו   

"בימים אלה, כאשר תנאי השוק משתנים, אנו נאלצים לבצע מספר שינויים שנועדו להתמקד בפעילויות הליבה החזקות של החברה על מנת להמשיך בצמיחת החברה ורווחיותה ב-2023 ואילך", נמסר מהחברה. "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לסייע לעובדים שהחלטה זו משפיעה עליהם למצוא את דרכם המקצועית הבאה, עם ליווי צמוד והנחיה מקצועית בכל דרך שבה יבחרו".

בחודש מרץ 2021 הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס חמישי בהיקף 135 מיליון דולר, על-פי הערכת שווי של מעל מיליארד דולר והפכה ליוניקורן. את הגיוס הובילה אז ION Crossover Partners, כשסך ההון שגייסה החברה ל-265 מיליון דולר. בסבבי הגיוס הקודם שלה גייסה אקווה 30 מיליון דולר, ובזה שלפניו - 62 מיליון דולר. בסבב השתתפו: M12, לייטספיד, אינסייט, TLV, גרינספרינג ו- Acrew קפיטל.

גם הסטארט-אפ דאטה ריילס (DataRails), שמפתח תוכנה לשדרוג העבודה של מחלקות פיננסיות בארגונים בינוניים עם אקסל, הודיע היום (ב') על פיטורים של כ-30 עובדים כ-15% מכוח-האדם שלו. 8 מתוך העובדים שיעזבו הועסקו בישראל.

"סיימנו את חודש המכירות החזק ביותר של החברה, ואנחנו עדיין מגייסים עובדים בישראל לתפקידי מוצר ופיתוח טכנולוגיה", נמסר מהחברה. "עם זאת, לצערנו אנחנו נאלצים להיפרד מכ-30 עובדים, אשר רובם המכריע ממחלקות השירות והמכירות בארצות הברית. המטרה שלנו כעת היא להגיע לרווחיות, לצורך כך צמצמנו את תקציבי השיווק ונפרדנו מעובדים מצוינים ומסורים. אנחנו מתכוונים לעמוד לצידם ולסייע להם בתהליך חיפוש העבודה".

לבסוף, גם היוניקורן פרימטר81 הודיע היום על פיטורים וייאלץ להיפרד מ-20 עובדים - פחות מ-10% מכוח-האדם של החברה - רובם מישראל. "החברה נמצאת בצמיחה מתמדת בהתאם לתוכניותיה", נמסר מהחברה. "במקביל לכך וכחלק מאסטרטגיית החברה לשנה הקרובה אשר הינה בדגש על יעילות עסקית ופרודוקטיביות לצד המשך הצמיחה העסקית, החלטנו לבצע התאמה נקודתית בחלק ממחלקות החברה, הכול בהתאם לתוכניות ארוכות-הטווח של החברה".

רצף הפיטורים נמשך

ביום שישי האחרון לגלובס נודע כי חברת הסייבר קוגנייט מפטרת בפעם השנייה בחודשים האחרונים כ-100 עובדים. המפוטרים המהווים כ-5% מכוח-האדם של החברה. מספר מקורות אישרו את הפרטים וטענו שמדובר בפיטורים רוחביים במספר מחלקות בחברה על מנת לחסוך בהוצאות השכר.

יום קודם לכן הודיע הסטארט-אפ הישראלי ביזאבו גם הוא על גל פיטורים שני בשנה האחרונה. ביזאבו, המפתחת פלטפורמה טכנולוגית לכנסים פיזיים, וירטואליים והיברידיים הודיעה שתיפרד מ-100 עובדים, כ-40% מכוח-האדם של החברה.