יו"ר צמח המרמן אבי בן אברהם הלך לעולמו

הלווייתו של בן אברהם ז"ל תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין שדה יהושוע (כפר סמיר) שער ברוש בחיפה • חיים פייגלין, שותפו בצמח המרמן, ספד לו: "אחד הבנים היותר יפים שהארץ הזו הולידה שגם פיתח אותה בצורה הכי מקצועית"

יו''ר צמח המרמן, אבי בן אברהם ז"ל / צילום: יונתן בלום
יו''ר צמח המרמן, אבי בן אברהם ז"ל / צילום: יונתן בלום

אבי בן אברהם, יושב-ראש וממייסדי חברת צמח המרמן, הלך לעולמו היום (ג') כשהוא בן 86. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין שדה יהושוע (כפר סמיר) שער ברוש בחיפה. 

בן אברהם, מהנדס בהכשרתו, היה פעיל בתחום הבנייה והיזמות בישראל במשך כ-60 שנה. בשנות ה-60 שימש כמהנדס ראשי בחברת הבנייה שבנתה את הטכניון בחיפה. בשנת 1969 הצטרף לחברת הבנייה המרמן ובשנת 1996 החברה התמזגה עם חברת צ.מ.ח ומאז הוא כיהן במספר תפקידי ביצוע וניהול בחברה. בשנים האחרונות הוא כיהן כיו"ר פעיל בחברת צמח המרמן.

בכירה בג'יי.פי מורגן ישראל: "יש היום יותר מועמדים בשוק, אז אנחנו מרשים לעצמנו להיות בררנים" 
● פרויקט 40 הצעירים המבטיחים של גלובס: ההרשמה נפתחת
פרויקט ענק בשכונת פלורנטין בתל אביב יוצא לדרך, ואף בנק לא בתמונה
הערים שבהן התשואות על השקעות נדל"ן הכי גבוהות, ואיפה כדאי להיזהר | בדיקת גלובס

לפני שנה, בן אברהם קיבל פרס מפעל חיים בטקס של דן אנד ברדסטריט. במעמד הזה אבי בן אברהם אמר: "לפעמים אני לא מאמין לעצמי, המוח לא תופס שהגוף הוא לא מה שהיה פעם. אין עבודה שאני לא מגיע אליה. אני מסייר כל יום בבניינים, רואה איפה מתעוררות בעיות ופועל כדי לתקן אותן. הסיפוק גדול מאוד". הטקס התקיים בכנס עיר הנדל"ן באילת ואת הפרס העניקו לבן אברהם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין.

חברת צמח המרמן היא חברת בנייה העוסקת בייזום ובביצוע פרויקטים גדולים בפריסה ארצית. החברה עוסקת בעיקר בבנייה עירונית רוויה ומעורבת שימושים למגורים, מסחר ומשרדים, וכן בביצוע פרויקטים נוספים לחברות מובילות במשק הישראלי - בעצמה ובאמצעות החברה הבת (50%) סיון ביצוע. לפני שנה רכשה חברת כלל כ-10% ממניות החברה תמורת 50 מיליון שקל. 

חיים פייגלין שותפו של בן אברהם ז"ל - מבעלי השליטה בצמח המרמן ספד לבן אברהם ובשיחה עם גלובס ציין כי "אבי היה שותף וחבר - הכרתי אותו לפני הרבה שנים. הוא נולד בארץ בשנת 1936, שירת ולחם בה. הוא רב-קבלן, אחד הבנים היותר יפים שהארץ הזו הולידה שגם פיתח אותה בצורה הכי מקצועית". 

פייגלין ציין עוד כי בן אברהם חיי את ענף הבנייה לפרטי פרטים, גם בצד הטכני הנדסי וגם בביצוע. "הוא אהב את התכנון והביצוע וכל-כך אהב את האנשים שמבצעים מבלי כל קשר למוצא שלהם. כל כך כיבד והעריך את כולם, אדם נדיר במקצועיות, בהגינות, ביושר ובכישרון שלו".