ההבטחה של מנכ"ל מדטרוניק לישראלים

ג'ף מרת'ה, מנכ"ל מדטרוניק העולמית, השתתף בכנס הבינלאומי לחדשנות בקרדיולוגיה שהתקיים בת"א ואמר כי "ישראל היא כבר מרכז עולמי של חידושים טכנולוגיים ואקו-סיסטם המשנה את הסטנדרטים של הבריאות העולמית" • וגם הארגון היהודי-בריטי JNF UK ישקיע 8 מיליון שקל בפרויקטים חברתיים ותשתיתיים חדשים בנגב • אירועים ומינויים

מימין לשמאל: פרופ' רפי ביאר, פרופ' חיים לוטן, ג'ף מרת'ה ואריק קורקוס / צילום: שי ארבל
מימין לשמאל: פרופ' רפי ביאר, פרופ' חיים לוטן, ג'ף מרת'ה ואריק קורקוס / צילום: שי ארבל

"ישראל היא מוקד של חדשנות עבור דאטה, בינה מלאכותית ומחשוב ענן. הצוותים שלנו במדינה הם המפתח לסיוע בבניית אקו-סיסטם לטיפול בעמוד השדרה, בגסטרו, בסוכרת ועווד, והם עשויים לשנות את סטנדרט הטיפול בחולים ברחבי העולם" - כך אמר ג'ף מרת'ה, מנכ"ל מדטרוניק העולמית, בכנס ICI, הכנס הבינלאומי לחדשנות בקרדיולוגיה שהתקיים בתל אביב.

"ישראל היא כבר מרכז עולמי של חידושים טכנולוגיים ואקו-סיסטם המשנה את הסטנדרטים של הבריאות העולמית. לאחר רכישת Cathworks השנה, אנו מתכננים גם השקעות נוספות בישראל", הדגיש מרת'ה.

לדבריו, בשנה הקרובה יגיעו כל הצוותים הגלובליים של החברה לביקור בארץ. "הקורונה הביאה אותנו למפגשים דיגיטליים בלבד, אבל עם כל היתרונות שבכך, אין תחליף למפגש אנושי אמיתי. זו הסיבה שאני כאן, וכל צמרת ההנהלה תגיע גם היא בקרוב".

בכנס נכחו גם מנכ"ל מדטרוניק ישראל, אריק קורקוס, וכן אורי הדומי, סמנכ"ל יוזמות ושותפויות אסטרטגיות במדטרוניק, לשעבר מנכ"ל מזור רובוטיקה, שלפני כמה שנים נרכשה על ידי מדטרוניק תמורת 1.6 מיליארד דולר. את הכנס ארגנו פרופ' חיים לוטן ופרופ' רפי ביאר, ונכחו בו בכירים רבים מעולם הטכנולוגיות הכירורגיות ומוסדות רפואיים מובילים מ-25 מדינות בעולם.

"כבר היום אנו מפתחים בישראל את רפואת העתיד, ולהערכתי נפח הפעילות בישראל רק יעלה", ציין קורקוס, והוסיף כי לאורך השנים השקיעה מדטרוניק כ-5 מיליארד דולר ברכישת חברות טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך.

"עולם הרפואה הישראלי ידוע כארלי אדפטר, שלא חושש לאמץ טכנולוגיות חדשות לשיפור רווחת המטופלים. לכן, מדטרוניק רואה במערכות הבריאות המתקדמות בארץ לקוחות אסטרטגיים לשילוב הפיתוחים הטכנולוגיים העתידיים", מסכם קורקוס.

מדטרוניק היא אחת החברות הפעילות ברכישה של חברות מכשור רפואי בישראל, ומעסיקה בארץ כ-1,200 עובדים, בעיקר בתפקידי פיתוח. כאמור, בשנה האחרונה היא השקיעה 75 מיליון דולר בחברת הקרדיולוגיה Cathworks, עם אופציה לרכישתה ב-585 מיליון דולר. בנוסף, רכשה השנה בארה"ב את חברת Affera שהקים הישראלי דורון הרלב תמורת 925 מיליון דולר, ודווח כי היא במו"מ לרכישת חברת משאבות האינסולין הישראלית טריפל ג'אמפ, לאחר שהשקיעה בה 20 מיליון דולר.

בעבר רכשה בין היתר את חברת הרובוטיקה מזור (ב-1.64 מיליארד דולר), ויז'ן סנס (75 מיליון), וונטור (325 מיליון) ואינסטנט (200 מיליון), וקיבלה ב"ירושה" עם רכישת חברת קובידיאן העולמית את החברות סופרדיימנשן, אורידיון וגיוון אימג'ינג. בתחום המידע רכשה את חברת נוטרינו (100 מיליון), אשר הקימה מאגר מידע ייחודי בתחום הסוכרת.

כמו כן, מדטרוניק יצרה כמה שיתופי-פעולה משמעותיים עם חברות בתחום המכשור הרפואי, בדגש על מוצרים הכוללים מידע רפואי. שיתופי-הפעולה הללו כוללים שיווק של המוצר על ידי מדטרוניק, תוך אינטגרציה עם המערכות הקיימות שלה. בין החברות מולן יש למדטרוניק הסכמים כאלה ניתן למצוא את אלפא אומגה, דריםמד EDP, וההסכם עם קת'וורקס שהפך לעסקה עם אופציית רכישה.

בארץ מפטרים, בהודו שוכרים

אחרי ששלוש חברות יוניקורן ישראליות גייסו באמצעותה עשרות עובדים, חברת AllStarsits (שלדבריה מנועה לחשוף את שמותיהן מטעמי סודיות) מתרחבת ותפתח שלושה מרכזי פיתוח בערים דלהי, נודיה וגורוגראם שבהודו, בהשקעה של כמיליון דולר.

אולסטארסיטס, שהוקמה ב-2004 על ידי סולומון עמר, מספקת שירותי פיתוח תוכנה ומיקור חוץ לחברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי ההייטק, סייבר, טכנולוגיות ענן, פינטק, אינשורטק, מערכות רפואיות, סמיקונדקטור ועוד.

מאז עידן העבודה ההיברידית, שבו למיקומם של העובדים יש חשיבות פחותה יותר, החברה נמצאת בצמיחה. כיום היא מעסיקה כ-1,000 עובדים, ומתפעלת האבים טכנולוגיים ומרכזי פיתוח במדינות שונות באירופה (למשל: פולין, רומניה, צ'כיה ופורטוגל), במרכז ודרום אמריקה (קולומביה, מקסיקו, קוסטה ריקה, ברזיל), בפיליפינים ובדובאי.

לדברי עמר, "מרכזי הפיתוח בהודו יעניקו תמיכה גם לחברות אחרות שעמן אנו עובדים, כמו HP, SAP ומיקרוסופט. למעשה, הרחבת הפעילות העסקית אל תת היבשת תאפשר לחברות לחסוך עד 40% מתקציב כוח האדם המקצועי שלהן".

אריאלה רוזן פורשת מפרזנטס

מנכ"לית פרזנטנס, אריאלה רוזן, תסיים את תפקידה אחרי תשע שנים בארגון. קודם לכן עבדה בסטארט-אפים שונים ובקרן ההון סיכון JVP, והייתה חברת ועד מנהל בבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות.

אריאלה רוזן / צילום: שני נחמיאס
 אריאלה רוזן / צילום: שני נחמיאס

ארגון פרזנטנס מוביל השתלבות אוכלוסיות מגוונות בסטארט-אפים באמצעות הנגשת יזמות ופרקטיקות העולם החדש לפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. לארגון תוכניות רבות בפריסה ארצית, ולאורך השנים לקחו בהן חלק מאות יזמים ובעלי עסקים.

מצנח הזהב

אבי לאופר מונה למנכ"ל שטראוס קפה ישראל. בשנתיים וחצי האחרונות ניהל את השיווק בחטיבת המחלבה.

אבי לאופר / צילום: באדיבות פלג אלקלעי
 אבי לאופר / צילום: באדיבות פלג אלקלעי

מירב ספקטורובסקי-ששון תכהן כמנכ"לית בנק הדואר, ותהיה חברה בהנהלת דואר ישראל. 

מירב ספקטורובסקי ששון, מנכ''לית בנק הדואר / צילום: יאיר ולר
 מירב ספקטורובסקי ששון, מנכ''לית בנק הדואר / צילום: יאיר ולר

ירון כהן מונה למנהל השיווק, הדיגיטל והפיתוח העסקי בדואר ישראל.

ירון כהן, מנהל שיווק דיגיטל ופיתוח עסקי בדואר ישראל / צילום: יח''צ
 ירון כהן, מנהל שיווק דיגיטל ופיתוח עסקי בדואר ישראל / צילום: יח''צ

דותן קבק מונה למנכ"ל תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית, ויחליף את המנכ"לים המשותפים דן הלמן ואמנון שחרור.

דותן קבק, מנכ''ל מ.א.י. / צילום: תאגיד מ.א.י.
 דותן קבק, מנכ''ל מ.א.י. / צילום: תאגיד מ.א.י.

אדריכלית גיליה ברגר קוליץ מונתה למשנה למנכ"ל בחברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין, המתמחה בייזום, ניהול ובניית פרויקטים. בתפקידה האחרון שימשה כסמנכ"לית התחדשות עירונית בעזרה ובצרון.

גיליה ברגר קוליץ / צילום: דורון סהר
 גיליה ברגר קוליץ / צילום: דורון סהר

ארנון זילברמן מונה לסמנכ"ל בכיר למערכות מידע ותפעול בסלברייט, המתמחה בפתרונות בינה דיגיטלית.

ארנון זילברמן / צילום: סלברייט PR
 ארנון זילברמן / צילום: סלברייט PR

נמרוד גבע מונה למנהל מוצר בחברת הפינטק גלובל רמיט.

חדשות טובות

הארגון היהודי-בריטי JNF UK ישקיע 8 מיליון שקל בפרויקטים חברתיים ותשתיתיים חדשים בנגב. בנוסף, הארגון ימשיך לתמוך בירוחם, קרית מלאכי, קרית גת וערי הדרום.