המהלך של שופרסל: מקפיאה מחירי 300 מוצרים לחצי שנה

לאחר הביקורת שספגה על העלאת מחירי המוצרים של תנובה, רשת שופרסל מודיעה על מהלך להוזלת סל הקנייה, שבמסגרתו היא מורידה מחיר של מעל ל-320 מוצרים ומקפיאה את מחירם למשך חצי שנה • מדובר במוצרים במגוון קטגוריות, ובהן מוצרי מזון, חלב, ניקיון, פארם, משקאות וחטיפים

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock
סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

ימים ספורים לאחר הביקורת שספגה על העלאת מחירי המוצרים של תנובה, ובשיא הביקורת הציבורית על צונאמי העלאות המחירים וההתייקרויות מכל עבר, רשת שופרסל מודיעה על מהלך להוזלת סל הקנייה, שבמסגרתו היא מורידה מחיר של מעל ל-320 מוצרים ומקפיאה את מחירם למשך חצי שנה. מדובר במוצרים במגוון קטגוריות, ובהן מוצרי מזון, חלב, ניקיון, פארם, משקאות וחטיפים. 

מאחורי מחיקת הענק בשופרסל: "מגיע מנהל חדש וקודם כל מגדיל את ההפסדים" | ניתוח
תנובה ניצחה את שופרסל בקרב על המחירים, אבל המלחמה רק התחילה | ניתוח
● יש הצדקה לעליית מחירים? בכמה נשחקו רווחי רשתות המזון וספקיהן מתחילת השנה | ניתוח

מגוון המוצרים כולל כ-70 ממוצרי המותג הפרטי של הרשת, ושאר הרשימה מורכבת ממוצרי חברות אחרות, כמו שטראוס, תנובה, אסם, סנו וספקים נוספים, שרובם הודיעו על העלאות מחירים בחודשים האחרונים.

כך אפשר למצוא גבינת סימפוניה של שטראוס שעלתה 11 שקל, ומהיום יעמוד מחירה על 10 שקלים. סימפוניה היא אחד המוצרים שלא נכללו בהעלאת המחירים של שטראוס, ולעומת זאת מחיר היוגורט GO של תנובה, שמחירו כן עלה במסגרת העלאת המחירים של תנובה עליה דווח בחודש שעבר, יופחת ברשת מ5.9 שקים ל-5 שקלים.

במוצרי הפארם צפויה הוזלה במחירי המגבונים, החיתולים, מוצרי טיפוח לגוף ולשיער, חומרי ניקוי לבית ומוצרי כביסה. במוצרי המזון והמשקאות צפויה הוזלה במחירי הפסטה והאטריות, דגני בוקר, בצקים, שימורים, מוצרים קפואים, מיצים והגלידות. גם מחירי קטשופ, שקדי המרק וביסלי של אסם יוזלו.

בשופרסל עובדים על המהלך מספר חודשים, מאז החל גל העלאות המחירים, כשהמוצרים שנכללו בסל נבחרו בין היתר לאחר חישוב הפופולריות שלהם. חלק ממוצרי המותג הפרטי של שופרסל שנמצאים ברשימה נבחרו בין היתר על רקע התייקרות חומרי הגלם - כשמחיר הנייר למשל עולה בעשרות אחוזים, בשופרסל בחרו לכלול ברשימה מוצר של המותג הפרטי, כשעל המחיר שלו יש להם שליטה. ספק אחר יוכל להודיע במהלך החודשים הקרובים על התייקרות, ואז ברשת יהיו תקועים עם מחיר הפסדי.

נציין כי מהלך דומה בוצע בעבר על ידי שופרסל ב-2014, כאשר אחריה הוחלט גם בטיב טעם להכריז על סל מוצרים בהנחה קבועה.