נבחרת המצחיקים של שופרסל הצליחה להשכיח את יוקר המחיה?

הפרסומת של קמעונאית המזון הגדולה בארץ התברגה למקום הראשון במדד האהובות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • במקביל, רותם סלע וברכה עדיין מככבות בראש הפרסומות הזכורות • דיסקונט בראש הטבלה, מזרחי טפחות בתחתית

קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
קמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

תקופה ארוכה לא עלו בבנק מזרחי טפחות עם פרסומת טלוויזיונית חדשה, ולמרות זאת הבנק מתברג במקום העשירי בזכירות (2.1%) והשמינית באהדה (5.4%) בדירוג הפרסומות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה. הסיבה לכך נעוצה בפרסומת שעלתה בדיגיטל בלבד, ובמרכזה - ברוח המונדיאל - שיתוף-פעולה של הבנק עם פיצה האט, והצעת הטבה ללקוחותיו. בבנק הבינו כנראה שאין טעם לפנות לחובבי הכדורגל העולמי בערוצי הברודקאסט המסחריים, ובחרו בנוכחות דיגיטלית בלבד - מה שהפעם הוכיח את עצמו. 

קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

אסם-נסטלה הודיעה על העלאת מחירים בשיעור של 3.4% 
הרפורמה המאכזבת ביבוא תמרוקים: שמפו בפנים, משחת שיניים בחוץ 
מקצועות השיווק והפרסום עומדים להשתנות מהיסוד, ומי שלא ייערך - ייעלם 

הפרסומת הזכורה ביותר, גם השבוע, שייכת לבנק דיסקונט, לרותם סלע ולברכה שאי-אפשר לסמוך עליה עם מקררים. הפרסומת להלוואה החכמה Smart Loan, שבו סלע מדרדרת את המקרר החדש של השכנים במדרגות ומאשימה את ברכה השכנה, שוב מתברג במקום הראשון בזכירות (10.6%), אולם בגזרת האהדה נרשמת ירידה קלה מהשבוע שעבר, והיא ממוקמת במקום הרביעי (11.2%), עם שיעור הזכירה דומה לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות (11.3%).

קמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך
 קמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר היא של שופרסל, שעלתה לאחרונה בקמפיין שכולל מספר סרטונים תחת הסלוגן "שופרסל זה הכול בשבילי" ועם ארבעה פרזנטורים שלכאורה לא קשורים לזה - ליאת הר לב בדמותה של אירנה מ"ארץ נהדרת", אבי דנגור, אוראל צברי ואושרית סרוסי. הפרסומת מתבססת בעיקרה על אהדת הצופים לאירנה, והשבוע היא מתברגת במקום השלישי בזכירות (4.1%) והראשון באהדה בהפרש גדול מהשאר (28.4%). זהו גם הקמפיין המושקע ביותר עם התקציב הגדול ביותר, שעומד על 1.6 מיליון שקל, בהובלת המשרד גליקמן-שמיר-סמסונוב, על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום.

 
  

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "קמפיין ההשקה החדש של שופרסל, המציג את השפה התקשורתית החדשה של הרשת, מדורג השבוע בראש טבלת הפרסומות האהובות, עם שיעורי אהדה מרשימים העומדים על 28.4%. הפרסומת, בהובלתה של הדמות אירנה, הלא היא ליאת הר לב, מצטרפת לטרנד הפרסומות המציגות דמויות קומיות מוכרות מ'ארץ נהדרת' או ממערכונים דומים, וזוכה לשיעורי אהדה הגבוהים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, העומד על 19.8%. שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים יחסית בקרב המגזר היהודי ועולים עם העלייה בגיל, ונמוכים יחסית בקרב דתיים וחרדים".

עלייה בהשקעה

ההשקעה בפרסום עומדת השבוע על 38 מיליון שקל, לעומת 34 מיליון שקל בשבוע שעבר

שלושה מקומות בעשירייה למקאן

מקאן מככבים במדד הזכורות עם הפרסומות שנמצאות במקומות השני, השביעי והשמיני - של בנק לאומי, Yogueta ופרטנר