אסם-נסטלה הודיעה על העלאת מחירים בשיעור של 3.4%

בעקבות עליית מחירי חומרי הגלם, אריזה, שינוע והאנרגיה, אסם-נסטלה הודיעה על התייקרות של חלק מהמוצרים • בין המוצרים שלא יתייקרו: מוצרי תינוקות (מטרנה וגרבר), חטיפי במבה ומוצרי קפה • מהלך ההתייקרות הוא צעד שני בתוכנית התייעלות, לאחר שבחודש שעבר פורסם כי אסם-נסטלה מפטרת עשרות עובדים

מוצרי אסם, החברה מעלה מחירים בשיעור של 3.4% / צילום: תמר מצפי
מוצרי אסם, החברה מעלה מחירים בשיעור של 3.4% / צילום: תמר מצפי

גם אסם-נסטלה הצטרפה לגל העלאות המחירים: החברה הודיעה לקמעונאים על התייקרות על חלק ממוצריה בשיעור ממוצע של 3.4%. 

זוגלובק מצטרפת לגל עליות המחירים: הודיעה על התייקרות של 9.8%
האינפלציה תטפס? תחזיות הכלכלנים למדד המחירים לצרכן היום בישראל
הרפורמה המאכזבת ביבוא תמרוקים: שמפו בפנים, משחת שיניים בחוץ

בחברה הסבירו כי היא ספגה בשנתיים האחרונות "התייקרויות עצומות בהיקף חסר תקדים של חומרי גלם, אריזה, שינוע, אנרגיה ועוד, מגמה שנמשכת גם בחודשים אלה", ולכן היא נאלצה לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק ממוצריה.

ההתייקרויות לא יחולו על מחירון מוצרי תינוקות (מטרנה וגרבר), חטיפי במבה השונים, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון חיות מחמד.

בחברה ציינו כי מינואר 2021 מחירי החיטה עלו בכ-60%, מחיר רכז עגבניות עלה ב-40%, מחירי הקפה עלו בכ-45%, מחירי הסוכר עלו בכ-28%, מחירי השמנים עלו בכ-50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה בכ-75%, מחיר התירס עלה בכ-33%, ומחיר הסויה עלה בכ-13%. 

"נזקי האינפלציה חסרי תקדים" 

"זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן נמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות", מסר מנכ"ל אסם-נסטלה, אבי בן אסאייג. "בשנה האחרונה נקטנו שורה של מהלכי התייעלות משמעותיים, לרבות הפחתת שכר ההנהלה, צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, פיטורי עשרות עובדים במטה החברה והסחר ועוד.

"למרות מהלכים אלהו, ובשל האינפלציה הגבוהה, קיבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים במפעלינו בישראל ומעסיקים כ-2,500 עובדים, מתוך צורך אמיתי להתמודד עם אתגרי השעה ובד-בבד לשמור על יציבותם של מפעלי החברה בקריית גת, בשדרות וביקנעם. דווקא בעת הזו בחרנו גם להעלות את שכר המינימום לעובדי המפעלים והשטח ל-6,000 שקל.

"נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם. חשוב לומר כי לאחר עשור בו לא בוצע עדכון מחירון, זהו עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג".

בחודש שעבר פורסם כי במסגרת תוכנית התייעלות, אסם-נסטלה מפטרת עשרות עובדים, רובם אנשי מכירות וחלק קטן מעובדי המטה. 

נזכיר כי בחודשים האחרונים הודיעו חברות רבות על העלאות מחירים, ביניהן יוניליוור, תנובה, סנו וטרה. גם שטראוס הודיעה בשבוע שעבר על התייקרות בשיעור של כ-2.9% על חלק ממוצריה. בנוסף, רק אתמול (ד') הודיעה זוגלובק על התייקרות של 9.8%