זוגלובק מצטרפת לגל עליות המחירים: הודיעה על התייקרות של 9.8%

זוגלובק מצטרפת לתנובה ויוניליוור ומעלה מחירים • המנכ"ל רן אקרמן הסביר את המהלך: "חומר הגלם המרכזי שלנו, עוף והודו, התייקר מהרבעון הראשון של שנת 2021 במעל ל-30%"

חנות מפעל זוגלובק / צילום: יח''צ
חנות מפעל זוגלובק / צילום: יח''צ

זוגלובק מצטרפת לגל עליות המחירים ומודיעה על התייקרות בשיעור של 9.8%. החברה מסבירה את המהלך בהתייקרות מחירי העוף וההודו של איגוד החקלאים בלמעלה מ-30%. על מחירי מוצרי וונדרס לא תחול ההתייקרות בשלב זה.

על רקע ההתייקרות, בשטראוס מנופפים גם במחיר שישלמו בעלי המניות | ניתוח 
יש הצדקה לעליית מחירים? בכמה נשחקו רווחי רשתות המזון וספקיהן מתחילת השנה | ניתוח 
הלחץ כבר לא עובד? היבואניות הגדולות בדרך להעלאת מחירים 

"במשך 12 שנים עשינו כל שביכולתנו שלא להעלות את מחירי מוצרינו, באמצעות אין-ספור פעולות התייעלות, אך לבסוף עליות מחירי חומרי הגלם והתשומות הכריעו אותנו", אמר רן אקרמן, מנכ"ל זוגלובק. "חומר הגלם המרכזי שלנו, עוף והודו, התייקר מהרבעון הראשון של שנת 2021 במעל ל-30%.

"במהלך 12 השנים האחרונות מרבית חומרי הגלם, חומרי האריזה והתשומות שלנו (ארנונה, חשמל ומים) התייקרו בשעורים דו-ספרתיים. התייקרות בסדר גודל כזה מביאה אותנו להפסדים. עדכון המחירים הריאלי שנדרש מאיתנו כדי להתמודד עם גל ההתייקרויות הוא בשיעור של 20%, אולם החלטנו לעדכן את המחירים בשיעור המינימלי האפשרי של 9.8%. נמשיך לספוג חלק גדול מההתייקרויות, בתקווה שנראה גם ירידות בחלק מחומרי הגלם בתקופה הקרובה".

בחודשים האחרונים הודיעו חברות רבות על העלאות מחירים, ביניהן יוניליוור, תנובה, סנו וטרה. גם שטראוס הודיעה בשבוע שעבר על התייקרות בשיעור של כ-2.9% על חלק ממוצריה.