עוד פיטורים בענף המזון: אסם תיפרד מעשרות עובדים

החברה גיבשה תוכנית עבודה לשנה הקרובה, שתכלול פיטורי עשרות עובדים, השקעות בחדשנות ופיתוח וצמצום בעלויות הקבועות • גם שופרסל ויינות ביתן דיווחן החודש על תוכניות התייעלות הכוללות פיטורים

מנכ''ל אסם, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל
מנכ''ל אסם, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל

הפיטורים הגיעו גם לאסם-נסטלה: החברה גיבשה תוכנית עבודה לשנה הקרובה, שתכלול פיטורי עשרות עובדים, השקעות בחדשנות ופיתוח וצמצום בעלויות הקבועות.

לדברי החברה, תכלית התוכנית היא התאמת החברה למציאות החדשה ולהמשך התפתחות וצמיחה, זאת בשני יסודות מרכזיים. הראשון הוא השקעה מואצת בחדשנות, טכנולוגיה וצמיחה בהיקף עשרות מיליוני שקלים. השני הוא שמירה על מבנה הוצאות יעיל, במסגרתו יפוטרו עשרות עובדים מתוך 4,000 עובדי החברה. רוב המפוטרים הם אנשי מכירות, וחלקם הקטן אנשי המטה. 

● ארבע חברות מזון על סף קריסה, וזאת עלולה להיות רק ההתחלה
אחרי שישה עשורים בחברה: דן פרופר, יו"ר אסם, פורש 

באסם הצהירו כי הם מתכוונים ליישם טכנולוגיות חדשות ולהשקיע באוטומציה ובפתיחת קווי ייצור חדשים במפעלי שדרות, יקנעם וקריית גת, לצד שדרוג הקווים הקיימים במפעלים. בנוסף, בכוונת החברה להשקיע בחדשנות לצורכי פיתוח קטגוריות ומוצרים חדשים ובאנרגיות חלופיות לחיסכון באנרגיה.

מאסם-נסטלה נמסר כי "לקראת שנת 2023, אנו נדרשים לפעול ביעילות וביצירתיות על-מנת לאפשר המשך צמיחה ולהתמודד עם אתגרי התקופה. תוכנית העבודה תכלול השקעה מואצת בחדשנות, הגדלת כושר ייצור, טכנולוגיה ואוטומציה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, לצד שמירה על מבנה הוצאות יעיל ותחרותי, הכולל בין היתר צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, ייעול מטות החברה, עלויות שיווק ועוד. כמו כן, החברה תעלה את שכר המינימום המפעלי לגובה של 6,000 שקל בחודש, ובכך תהיה החברה הראשונה בישראל לעשות זאת.

"במסגרת התהליך יתייתרו עשרות משרות בלבד, בעיקר בשל שינויים טכנולוגיים, ובמקרה זה נעשה כל מאמץ למציאת אלטרנטיבות העסקה בתוך הארגון, בשיתוף מלא עם נציגויות העובדים וההסתדרות".

אסם אינה היחידה שמודיעה בתקופה האחרונה על הליכי התייעלות ופיטורים. בתחילת החודש פרסמה שופרסל את תוכנית ההתייעלות שלה שמוערך בחיסכון של כ-250 מיליון שקל, תוך צעדי התייעלות נרחבים הכוללים פיטורים של כ-120 עובדים. יינות ביתן דיווחה מיד לאחר מכן כי ביצעה תוכנית התייעלות במהלך הרבעון השלישי, שכללה פיטורי עובדים וסגירת סניפים הפסדים.