פוקס שוב הקפיאה הטבת מניות להראל ויזל, הפעם בשווי של עד 20 מיליון שקל

ההקפאה - בשל התנגדות בית ההשקעות אלטשולר שחם - שטירפד אשתקד מהלך דומה של הענקת מניות לויזל בחברה הבת ריטיילורס • עם זאת, בכוונת פוקס להביא בהקדם את אישור התגמול המנייתי לויזל לאישור בעלי המניות - כפי שעשתה בריטיילורס

הראל ויזל / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת האופנה פוקס הודיעה על דחיית אסיפת בעלי המניות שהיתה אמורה להתכנס ביום ב' השבוע ליום חמישי - לאחר שהסירה מסדר היום הענקת תגמול הוני למנכ"ל החברה ובעל השליטה בה, הראל ויזל. שווי התגמול ההוני לויזל מוערך בעד 20 מיליון שקל, והוא אמור להבשיל בשלוש מנות זהות ובכפוף לעמידה ביעדי הרווח הנקי.

השנה שבה הדירות ניצחו בענק את ההשקעה במניות | בדיקת גלובס
כך הצליח זוג מפרדס חנה לצבור שלושה בתים ומשרד עד גיל 40 | כסף בקיר
המנכ"ל החדש של בי-קיור לייזר: גידעון לנדסברגר שניהל בעבר את רמדיה

פוקס מדווחת, כי הסרת הענקת תגמול הוני למנכ"ל החברה ותיקון הגמול החודשי שיקבל הם צעדים שבאים בעקבות פניית גוף מוסדי (כנראה אלטשולר שחם, ח' ש') ולבקשתו, ועל אף המלצות חיוביות שהתקבלה מחברות הייעוץ עמדה ואנטרופי לגופים המיועצים על ידיהן להצביע בעד אישור תנאי כהונתו של מנכ"ל החברה.

"מובהר כי בכוונת החברה להביא לאישור אסיפה של בעלי המניות בה, אשר תכונס בהקדם האפשרי לאחר אסיפה זו, להענקת תגמול הוני לויזל, זאת לאחר שימוצו הדיונים מול הגוף המוסדי בנושא זה".

הקצאת המניות החסומות לויזל, שכאמור הוסרה מסדר היום, הוערכה בעלות שנתית של 4.2-6.7 מיליון שקל, בהתאם לגובה הרווח הנקי השנתי של פוקס. באשר לתיקון התגמול החודשי לויזל, שיובא כעת לאישור האסיפה הכללית, מדובר בתוספת בהיקף של 20%, שאמורה להעמיד את הסכום, המוגדר כדמי ייעוץ, על 3.66 מיליון שקל לשנה (לעומת 3 מיליון שקל בזימון המקורי).

עלות התגמול של ויזל תנוע כעת, על פי החברה, בטווח של 3.8 עד 8.4 מיליון שקל בשנה. זאת במקום 7.3 עד 10.5 מיליון שקל על פי הזימון המקורי לאסיפה, שכלל את רכיב התגמול ההוני.

ויזל הדור הבא: כמה יקבלו בנו ובתו של בעל השליטה בפוקס

הראל ויזל אינו הגורם היחיד מבין בעלי השליטה שצפוי ליהנות משיפור בתנאי שכרו בקבוצת האופנה פוקס, כחלק מעדכון מדיניות התגמול של החברה לשלוש השנים הקרובות, אשר תעמוד לאישור האסיפה הכללית.

בין קרובי המשפחה שעבורם מתבקשים בעלי המניות לאשר כעת את תנאי התגמול נמצא אסף ויזל, בנו של הראל, המכהן כמנכ"ל פוקס ישראל, שעלות העסקתו תעמוד על בין 1.3 ל–2.7 מיליון שקל בשנה.

 

כמו כן, מתבקשים בעלי המניות של פוקס לאשר העלאה לבתו של הראל ויזל, ירדן ויזל, שהיא סמנכ"לית סחר של מותג משקפי השמש "סאנגלאס האט" החל מחודש אוגוסט האחרון.

ויזל הועסקה במשך שלוש שנים עד שנת 2020 כדירקטורית בתחום משאבי האנוש בריטיילורס, ולפי החברה היא הועסקה בשכר נמוך מהשכר החודשי הממוצע במשק וב-2020 לא קיבלה שכר.

תנאי העסקתה של ירדן ויזל אמורים היו לנוע מ-18 אלף שקל בחודש מאז יולי האחרון ולטפס ל-20 אלף שקל בחודש מתחילת יולי הבא.

כעת הם יגדלו לשכר חודשי של 25 אלף שקל מתחילת אוגוסט האחרון ועד לסוף יולי 2023, ובהמשך יטפסו עד שיגיעו ל-30 אלף שקל בחודש החל מתחילת אוגוסט 2024. עלות העסקתה תעלה מ-455 אלף שקל בשנת 2023 ל-535 אלף שקל בשנת 2025.

ועדת התגמול ציינה כי ירדן ויזל "צברה ניסיון במגוון של היבטים הנוגעים לניהול פעילות אופנה, וממוניה הקודמים הביעו שביעות רצון גבוהה מתפקודה, כישוריה, חריצותה, הבנתה בתחום ומחויבותה הגבוהה".

מיכל ריבקינד, ביתו של אברהם פוקס, בעל המניות העיקרי האחר בחברה, המשמשת כמנכ"לית רשת ג'מבו היוונית בארץ, תזכה לתגמול של בין 1.1 ל-2.1 מיליון שקל בשנה.

אלעד ורד, חתנו של אברהם פוקס, משמש בתפקיד משנה למנכ"ל בתחום הרכש הלוגיסטיקה, והוא יזכה לעלות העסקה כוללת של בין 1.4 מיליון שקל ל-3.5 מיליון שקל בשנה.

בנוסף אמורה אסיפת בעלי המניות לשדרג גם את שכר היו"ר, אברהם זלדמן, מ-35 אלף שקל ל-45 אלף שקל בחודש.

חזי שטרנליכט

בשנת 2021 עמדה עלות שכרו של הראל ויזל על 8.7 מיליון שקל. בנוסף הוא מחזיק עם שני אחיו, יפתח ואסף, ב-19.8% ממניות חברת פוקס, כך שחלקו היחסי בהון החברה נאמד בכ-330 מיליון שקל. פוקס כולה נסחרת בשווי של 4.8 מיליארד שקל, לאחר ירידה של מעל 30% בשנה האחרונה.

ההקפאה הזמנית של המענק בריטיילורס 

ויזל מכהן גם כיו"ר חברת הבת (59%) ריטיילורס שהונפקה במאי אשתקד ומחזיקה בחנויות הספורט של נייקי ופוט לוקר. כחודש לפני שהושלמה הנפקת ריטיילורס, בלמו  בעלי מניות מוסדיים בחברה מהלך דומה שבו הוצע להעניק לויזל מניות חסומות של החברת הבת בשווי של 15 מיליון שקל.

חברת הייעוץ אנטרופי המליצה גם אז לתמוך בהענקת התגמול המנייתי לויזל, למרות שלא תאמה את מדיניות התגמול של פוקס, אך בית ההשקעות אלטשולר שחם, הגוף מוסדי הגדול בפוקס (מחזיק כיום מעל 17% מהמניות באמצעות קופות גמל וקרנות נאמנותן) התנגד להטבה והביא לביטול המהלך.

מי שייצג את אלטשולר שחם מול אנשי פוקס בהחלטה להתנגד להטבה החריגה לויזל היה רו"ח ארז ברק, יועץ חיצוני לבית ההשקעות המשמש כקובע העמדה שלו באסיפות כלליות. בשיחה עם גלובס הסביר בזמנו ברק, כי "אלטשולר שחם, בשונה מגופים מוסדיים אחרים, העביר את קבלת ההחלטות לצד שלישי שלא קשור לבית ההשקעות - שזה אני. זאת בשונה מחברות הייעוץ אנטרופי או עמדה שממליצים למוסדיים.

"בפוקס, עוד לפני ההטבה שביקשו, תקרת התגמול לויזל היא של 8.7 מיליון שקל, סכום שכבר חורג מהמדיניות שלנו. הסברנו לחברה שאנחנו לא מנהלים קמפיין ולא חושבים שאנחנו יותר חכמים מאחרים, אבל יש לנו מדיניות. זכותה של החברה להעניק לו תגמול, וזכותו של אלטשולר שחם לחשוב שהוא גבוה ולהצביע נגד".

שנה כואבת לבעלי המניות בשתי החברות 

אותה הקפאה, אגב, התבררה לבסוף כזמנית. מהדוחות הכספיים של ריטיילורס  לשנה הנוכחית עולה כי הענקת המניות החסומות לויזל בוצעה בחודש פברואר, לאחר שקיבלה את אישור אסיפת בעלי המניות. הללו יבשילו בשלוש מנות זהות, החל ממארס 2024, כאשר מעריך שווי חיצוני העריך את שוויין ב-13.5 מיליון שקל.

השנה האחרונה היתה כואבת לבעלי המניות בפוקס וריטיילורס. מניות פוקס ירדו כאמור במהלכה ב-31% ואילו אלו של ריטיילורס יב-35%. פוקס רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022 עליה של 12% בהכנסותיה ל-3.45 מיליארד שקל אולם הרווח התפעולי נחתך ב-28% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-277 מיליון שקל על  רקע זינוק חד בהוצאות המכירה והשיווק ועלייה בהוצאות ההנהלה. בשורה התחתונה נחתך הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-33% והסתכם ב-138 מיליון שקל.