המנכ"ל החדש של בי-קיור לייזר: גידעון לנדסברגר שניהל בעבר את רמדיה

גדעון לנדסברגר ריצה בעבר 400 שעות של עבודות שירות בעקבות פרשה בה מתו פעוטות שצרכו מזון תינוקות צמחי שיוצר בידי חברת הומנה הגרמנית ושווק בידי רמדיה

 

מכשיר של בי־קיור לייזר / צילום: מתוך הערוץ הרשמי ביוטיוב
מכשיר של בי־קיור לייזר / צילום: מתוך הערוץ הרשמי ביוטיוב

מספר ימים לאחר שהודיעה על פיטורי המנכ"ל הקודם, חברת המכשור הרפואי אריקה בי-קיור לייזר דיווחה בסוף השבוע על מינויו של גדעון לנדסברגר לתפקיד המנכ"ל. המנכ"ל הקודם, ד"ר רום אליעז, פוטר לאחר חצי שנה בלבד, בשל מה שהחברה הגדירה "אי התאמתו לתפקיד ומשבר אמון שנתגלע בין הצדדים שאינו מאפשר את המשך העבודה המשותפת".

זו שהתרסקה וזו שהכפילה שווי: מה עשו המניות מגל ההנפקות של 2021? 
להכיר את החולה תוך 20 שניות: החברה שמייעלת את עבודת רופא המשפחה |  הסטארט-אפים המבטיחים 2022 

לנדסברגר, המנכ"ל החדש, כיהן לאחרונה במשך ארבע שנים כמנכ"ל חברת אפרון מכונות, המייצרת מוצרי מיכון לקטיף וגיזום, עם זאת שמו מוכר בעיקר מתפקיד בו שימש לפני כשני עשורים - מנכ"ל חברת רמדיה ששיווקה מזון לתינוקות, בעת מה שנודע כ"פרשת רמדיה".

בפרשה שנחשפה ב-2003, שלושה פעוטות מתו ו-16 אחרים נפגעו לאחר שצרכו מזון תינוקות צמחי שיוצר בידי חברת הומנה הגרמנית ושווק בידי רמדיה, וזאת בשל מחסור בוויטמין B1 במזון. לנדסברגר זוכה ב-2012 מהרוב המוחלט של האישומים נגדו בפרשה, וב-2014 נקבע כי ירצה 400 שעות של עבודות שירות לאחר שהודה בעבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה ברשלנות.

צנחה מאז ההנפקה ביותר מ-90% 

חברת אריקה בי-קיור לייזר הוקמה בשנת 2007 על-ידי מיקי שלוסר, יו"ר החברה, שמחזיק ב-73% ממניותיה. המכשיר שהחברה מוכרת פועל באמצעות "טכנולוגיית הלייזר הרך", ומשמש, כך נטען, "לטיפול בכאבים, בעיות אורתופדיות, פצעים, דלקות ותופעות בריאותיות אחרות".

החברה תכננה לצאת להנפקה באמצע 2021, בשיאו של גל הנפקות טכנולוגיה בבורסה בתל אביב, וכיוונה בתחילה לשווי של 800 מיליון שקל. אולם בסופו של דבר, עד שבוצעה ההנפקה שוק ההנפקות התקרר, והתוצאה הייתה הנפקה לפי מחצית מהשווי המבוקש. היקף הגיוס הסתכם ב-110 מיליון שקל, כחמישית מהסכום הגיע לכיסי הבעלים באמצעות הצעת מכר.

עם זאת, מאז ההנפקה צנח מחיר המניה ביותר מ-90% לשווי נוכחי של כ-23 מיליון שקל בלבד. מספר בכירים ודירקטורים בחברה התפטרו בתקופה האחרונה על רקע המשבר אליו נקלעה החברה, בעקבות חדירה לא מוצלחת לשוק הבריטי ואובדן תנופה בשוק בישראל.

במחצית הראשונה של 2022 רשמה אריקה בי-קיור  הכנסות של 28.5 מיליון שקל, ירידה של 53% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועברה להפסד של 25.5 מיליון שקל. במהלך המחצית הראשונה החברה "שרפה" כ-22 מיליון שקל ובסיומה היו לה בקופה 35 מיליון שקל.

שיעור הירידה במניית בי-קיור לייזר מאז ההנפקה אשתקד: 96%

21 מיליון שקל:  השווי הנוכחי שלפיו נסחרת החברה