כניסה ראשונה לשוק המזון: פוקס חתמה על הסכם עקרונות עם רשת בינלאומית

נחתם הסכם עקרונות לא מחייב עם רשת המזון הטרי והקפה האורגני Pret A Manger • בהסכם נקבע כי הזיכיון ל-10 שנים יוענק לחברה ישראלית משותפת שתוקם למטרה זו • פוקס תחזיק ב-75% ממניות החברה, ירזין סלע מסעדות תחזיק ב-25%

הראל ויזל / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת פוקס וירזין סלע מסעדות חתמו אתמול על הסכם עקרונות לא מחייב עם רשת המזון הטרי והקפה האורגני הבינלאומית Pret A Manger להקמה והפעלה של הרשת בישראל, כך דיווחה הקבוצה לבורסה הבוקר. להערכת החברה, הצדדים צפויים לחתום על הסכמים מחייבים במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023.

פוקס שוב הקפיאה הטבת מניות להראל ויזל, הפעם בשווי של עד 20 מיליון שקל
כך מנסות חברות המזון להפחית את הזעם הציבורי על עליות המחירים
הרפורמה המאכזבת ביבוא תמרוקים: שמפו בפנים, משחת שיניים בחוץ

ביולי האחרון דיווחה הקבוצה כי היא מנהלת משא-ומתן לפתיחת סניפים של הרשת בארץ, וכי הדיווח על המשא-ומתן התעכב בין היתר בשל דרישת בעלי הרשת Pret a Manger.

במסגרת הסכם העקרונות סוכם כי תוקם חברה ישראלית משותפת, אשר יוענק לה הזיכיון, כאשר פוקס תחזיק ב-75% וירזין סלע מסעדות תחזיק ב-25% מהון מניותיה. זכויות הפיתוח וההקמה של הסניפים יוענקו לחברה החדשה לתקופה של 10 שנים, בנוסף לאופציה של 10 שנים נוספות, בכפוף לעמידה ביעדים, לרבות פתיחה של לפחות 40 סניפים בעשור הראשון כשתקופת ההפעלה לכל סניף תעמוד על 10 שנים לפחות. בנוסף, נקבע כי בתמורה לזיכיון, החברה החדשה תשלם ל-Pret A Manger שיעור חודשי מסך המכירות נטו כפי שהוגדר בהסכם.

זוהי כניסה ראשונה של קבוצת פוקס לתחום המזון, ובחברה מדגישים כי מדובר בנדבך חשוב לגיוון הפורטפוליו של מותגי הקבוצה והרחבת תחומי פעילותה. "חתימת הסכם העקרונות להקמת רשת Pret A Manger בישראל יחד עם קבוצת ירזין-סלע, מהווה צעד גדול להגדלת הערך, המגוון והתחרות בשוק הישראלי", אמר הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס. "הצרכנים הישראלים יהנו מפתיחת הרשת הבינלאומית כאן בישראל בפריסה ארצית רחבה וממגוון מוצרים שהם אוהבים ומחפשים בכל ביקור באירופה או ארה"ב".

"אנו שמחים שהגענו להסכם ראשוני שיאפשר להביא לקהל הלקוחות בישראל את המזון הטרי והקפה האורגני של רשת Pret A Manger", אמר פנו קריסטו מנכ"ל Pret A Manger. "במהלך השנה החולפת הרחבנו את פעילותנו הבינלאומית ותוכניות הצמיחה שלנו, בשיתוף עם הזכיינים שלנו, בכניסה לשווקים חדשים. אנו מצפים לראות איך קהל הלקוחות בישראל יגיב לטעמים הנפלאים ולחדשנות של Pret A Manger ומקווים שנתקבל בברכה".

"אנחנו בירזין-סלע מתרגשים מאוד מההזדמנות להביא לארץ בשורה וחדשנות בתחום בתי הקפה ו- Grab & Go ברמה הגבוהה ביותר, ונרגשים במיוחד מהשותפות עם קבוצת פוקס והערכים המוספים ששני הגופים יחד יביאו לשוק הישראלי", אמר יובל סלע, מנכ"ל קבוצת ירזין סלע.

Pret A Manger מתמחה בקפה איכותי ומזון טרי מוכן במקום, ומונה מעל ל-600 סניפים בלמעלה מ-10 מדינות שונות ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואסיה. Pret A Manger נוסדה בלונדון, אנגליה, בשנת 1986, שם ממוקמים משרדיה הראשיים, ומעסיקה למעלה מ-13,000 עובדים ברחבי העולם.

קבוצת ההסעדה ירזין סלע, בבעלות האחים יורם וארי ירזין ויובל סלע, פועלת בתחום המסעדות מעל 30 שנה ומפעילה בין היתר את מסעדות: מגזינו, קפה איטליה, זוזוברה, רשת הפיצריות טוני וספה ועוד.