בדרך לתחום המזון: פוקס מנהלת מו"מ לפתוח בארץ סניפים של Pret a Manger

קבוצת פוקס דיווחה לבורסה על משא-ומתן לפתיחת סניפים בארץ של רשת המזון הבריטית Pret a Manger • הרשת, שלה מעל 500 סניפים בעולם, פועלת בפורמט מדפים לאכול חם ומקררים קרים בשירות עצמי, בהם הלקוח מבצע בעצמו את תהליך איסוף המוצרים

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

הראל ויזל מנהל משא-ומתן להביא לישראל את רשת המזון המוכן הבריטית Pret a Manger. קבוצת פוקס  דיווחה אתמול (ב') לבורסה בעקבות פרסומים כי היא מנהלת משא-ומתן לפתיחת סניפים של הרשת בארץ, וכי הדיווח על המשא-ומתן התעכב בין היתר בשל דרישת בעלי הרשת Pret a Manger. עוד ב-2019 התנהלו מגעים בין קבוצת קפה קפה שבבעלות רונן נמני לבין הרשת הבריטית, אולם אלה לא הבשילו.

Pret a Manger היא רשת קפה וכריכים בריטית שנוסדה ב-1986 עם מעל ל-500 סניפים ברחבי העולם. הרשת, המנוהלת על-ידי פאנו קריסטו, פועלת בארה"ב, באירופה, בסין, בדובאי ובסינגפור. הרשת פועלת בפורמט מדפים לאכול חם ומקררים קרים בשירות עצמי, בהם הלקוח מבצע את תהליך איסוף המוצרים בעצמו ולבסוף ניגש לקופה רק לטובת התשלום.

השנתיים של מגפת הקורונה היו קשות עבור הרשת, אולם בששת החודשים הראשונים של השנה היא רשמה התאוששות, כאשר המכירות עלו ב-230% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה, בצל הסגרים וההגבלות, ועמדו על 357 מיליון אירו. זאת לאחר שרשמה הפסדים של 225 מיליון אירו ב-2021 ו-343 מיליון אירו ב-2020, לפי BBC NEWS.

החל מספטמבר השנה פתחה הרשת עוד 27 סניפים ברחבי בריטניה, ובאותו החודש הודיעה על תוכניות להכפיל את גודלה בתוך חמש שנים, כולל פתיחה של חמישה שווקים חדשים עד סוף 2023. בשבועות האחרונים Pret a Manger הודיעה על כניסתה להודו יחד עם המיליארדר מוקש אמבאני, אחד האנשים העשירים בעולם, ובנוסף תפתח סניפים גם בקנדה, באירלנד, בספרד ובפורטוגל.