רשת משקפי השמש Sunglass Hut של הענקית העולמית לוקסוטיקה נכנסת לישראל

קבוצת פוקס של הראל ויזל קיבלה את הזיכיון לפתיחת רשת חנויות משקפי השמש  Sunglass Hut • פוקס קיבלה רישיון בלעדי להקמת והפעלת החנויות בישראל ובגדה המערבית

חנות של רשת SUNGLASS HUT / צילום: באדיבות Luxottica
חנות של רשת SUNGLASS HUT / צילום: באדיבות Luxottica

קבוצת פוקס של הראל ויזל חתמה על הסכם לקבלת הזיכיון לפתיחת רשת החנויות Sunglass Hut בישראל שבמסגרתו הוענק לחברה רישיון בלעדי להקמה והפעלת רשת חנויות של המותג בישראל ובגדה המערבית. בעבור פוקס מדובר בהרחבה נוספת של הפעילות הענפה של הקבוצה ואילו בעבור תאגיד הענק מדובר בניסיון שני להיכנס לקמעונאות בישראל אחרי שניסיון החברה לרכוש לפני עשור את רשת אירוקה, נחסם על ידי רשות התחרות.

תקופת הרישיון עומדת על 10 שנים, והיא תתחדש באופן אוטומטי לשתי תקופות נוספות של 5 שנים כל אחת, אלא אם החברה תוותר על חידוש התקופה, בכפוף לעמידה בקצב שנתי ממוצע של פתיחת חנויות וכמות חנויות מינימלית של לפחות 49 חנויות במהלך שבע השנים הראשונות וכן עמידה בהוראות ההסכמים.

בנוסף, במסגרת ההסכמים שנחתמו נקבע כי החברה תרכוש את המוצרים ישירות מלוקסוטיקה וכן תשלם ללוקסוטיקה, בתמורה למתן הרישיון, שיעור חודשי מסך המכירות נטו כפי שהוגדר בהסכם. כמו כן, נקבעו בהסכמים הוראות ביחס לתנאי אספקה, החזרות, שיפוץ חנויות, סיום ההסכם וכיו"ב. להערכת החברה השקת הפעילות צפויה עד סוף השנה.

לפי אומדן החברה, ההשקעות בהקמת הפעילות לרבות השקעות בהון החוזר ממקורותיה העצמאיים במהלך חמש שנות הפעילות הראשונות צפויות להסתכם בסך של כ-90 מיליון שקל.

נדבך משמעותי בגיוון הפורטפוליו של קבוצת פוקס

כניסתה של פוקס לתחום משקפי השמש עשויה לחדד את התחרות בשוק מול כל רשתות המשקפיים: אירוקה, קרולינה למקה, אופטיקה הלפרין, אופטיקנה ואחרות. החברה ציינה כי היא רואה בעסקה זו נדבך משמעותי במסגרת האסטרטגיה שלה לגיוון הפורטפוליו של מותגיה והרחבת תחומי פעילותה.

רשת החנויות הבינלאומית HUT SUNGLASS אשר נוסדה במיאמי, ארה"ב, בשנת 1971 ומתמחה במשקפי שמש ואביזרים, ומהווה חלק מקבוצת לוקסוטיקה הפועלת בתחום העיצוב, הייצור וההפצה של משקפי שמש. פורטפוליו הקבוצה כולל מותגים כמו Ray-Ban, Oakley, Vogue Eyewear, Persol, Oliver Peoples, Arnette, Costa del Mar ו- Alain Mikli , וכן מותגים מורשים כמו Giorgio Armani, Burberry, Bulgari, Chanel, Coach, Dolce & Gabbana , Michael Kors, Prada, Ralph Lauren, Tiffany & Co. , ו- Versace. משרדי הקבוצה ממוקמים במילאנו, איטליה.

נכון להיום, ישנן כ-3,300 חנויות של רשת SUNGLASS HUT מבין 18,000 חנויות הקבוצה ברחבי העולם. חברת האם EssilorLuxottica הניבה הכנסות של 21.5 מיליארד יורו בשנת 2021 והיא כלולה במדדים של Euro STOXX 50 ו-CAC 40.

Filippo Resini נשיא קמעונאות SUN - EMEA, אמר "אנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה עם קבוצת פוקס להובלת רשת Sunglass Hut בשוק הישראלי. אנו בטוחים שהצרכנים המקומיים ייהנו מהמגוון הרחב, חווית הקנייה ואיכות המותגים המובילים בעולם".

"אנו נרגשים להכריז היום על שותפות אסטרטגית עם קבוצת המשקפיים הגדולה בעולם, Luxottica, ועל הקמת רשת Sunglass Hut בישראל, המהווה צעד גדול בהגברת התחרות, הערך והמגוון, לטובת הצרכנים הישראלים" אמר הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס. "שיתוף הפעולה בין הקבוצות מהווה צעד משמעותי נוסף באסטרטגיית הקבוצה להרחבת תמהיל המותגים, כניסה לשווקים חדשים והכנסת רשתות בינלאומיות מובילות לישראל".