שר האוצר בצלאל סמוטריץ': אמשיך את הרפורמות שהחל ליברמן

שר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ' הבטיח בטקס חילופי השרים כי יפעל ליצירת תקציב מדינה חדשה במהרה והוסיף כי את הבטחות הפוליטיקאים צריך לקיים, ברמיזה למימוש סעיפים מההסכמים הקואליציוניים • אביגדור ליברמן: "כדי שתהיה תורה צריך קמח ועם הדרישות לשותפות הקואליציוניות צריך הרבה קמח"

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר ויו''ר הציונות הדתית / צילום: Reuters, Menahem Kahana
בצלאל סמוטריץ', שר האוצר ויו''ר הציונות הדתית / צילום: Reuters, Menahem Kahana

בטקס חילופי השרים שהתקיים היום (א') שר האוצר הנכנס בצלאל סמוטריץ' אמר כי יפעל ליצירת תקציב מדינה חדש במהרה, תוך שמירה על אחריות תקציבית, ריסון והישארות במסגרות. הוא הוסיף כי "יהיה זה תקציב מוטה צמיחה ועם רפורמות לפתיחת השוק לתחרות".

סמוטריץ' בהחלטתו הראשונה: ביטול המס על חד פעמי ושתייה ממותקת
חמישה גרפים שכדאי לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להכיר

שר האוצר הנכנס הוסיף כי הבטחות הפוליטיקאים צריך לקיים וכי הוא יפעל לעשות זאת במסגרת הכנת התקציב. סמוטריץ' אמר כי הוא בטוח שבמשרד ראש הממשלה יסייעו לו לעמוד במשימות האלה, בכך הוא רמז על העימותים האפשריים עם מפלגות הקואליציה באשר למימוש סעיפים תקציביים בהסכם הקואליציוני.

בנוסף, הוא הבטיח כי יקצה תקציב ניכר לפיתוח תשתיות וצמיחה: "אני איש של שוק חופשי, כמו השר היוצא ליברמן ואמשיך רפורמות שמשרד האוצר בראשותו החל בהן, כדי לסייע בקידום התחרות ובייצור עו הכנסות למדינה". השר החדש ציין בנאום הכניסה למשרד האוצר כי אביגדור ליברמן היה שר אוצר טוב.

לאחר טקס החילופים, השר היוצא ליברמן אמר כי הוא מקווה שהרפורמות שהחל יימשכו והוסיף בעקיצה לשר החדש מהציונות הדתית: "כדי שתהיה תורה צריך קמח ועם הדרישות לשותפות הקואליציוניות צריך הרבה קמח". השר היוצא הסביר את דבריו ואמר כי "אין רווחה בלי רווחים. תפקיד שר האוצר לייצר את הרווחים כדי לאפשר את ההוצאות והמשימה לשר האוצר הנכנס היא לייצר מהר תקציב המשכי שיקדם את המשק".