באיזה ענף קיבלו את המתנות הכי יקרות השנה?

לפי נתוני חברת המתנות BUYME וחברת הבת well-b, בשנה האחרונה חל גידול של כ-6% בשווי המתנה הממוצעת שהוענקה לעובדים, והסכום עומד על כ-412 שקל לעומת כ-388 שקל ב-2021 • אירועים ומינויים

בשנה האחרונה חל גידול של כ-6% בשווי המתנה הממוצעת שהוענקה לעובדים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
בשנה האחרונה חל גידול של כ-6% בשווי המתנה הממוצעת שהוענקה לעובדים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

לצד דיווחים על פיטורים בהייטק ובמקומות עבודה נוספים במשק, בשנה החולפת המעסיקים נלחמו על שימור העובדים, בין היתר באמצעות הענקת הטבות שונות.

האב נישל את כלתו מהצוואה אך הבן הוריש לה את הרכוש. מה קבע בית המשפט? 
הפיטורים חוזרים: סיילספורס תפטר כ-7,000 עובדים בשבועות הקרובים 

לפי נתוני חברת המתנות BUYME וחברת הבת well-b, בשנה האחרונה חל גידול של כ-6% בשווי המתנה הממוצעת שהוענקה לעובדים, והסכום עומד על כ-412 שקל לעומת כ-388 שקל ב-2021.

מסקר שערכה החברה עולה כי המתנה המועדפת ביותר על 38% מהעובדים בשנת 2022 היא גיפטקארד, המאפשר קנייה של מגוון מוצרים ושירותים מבלי לקבע אותם לתחום מסוים.

עם זאת, 23% מהעובדים מעדיפים מתנות מתחום האופנה והטיפוח. 17% מהעובדים מעדיפים מתנות חווייתיות דוגמת טיסה בכדור פורח, הצגות וסדנאות. במקום הרביעי בדירוג (13%) נמצאות מתנות קולינריות כמו מסעדות שף וארוחות בראנץ'. 7% ישמחו לקבל מהמעסיק טיפולי ספא, ו-2% הנותרים ישמחו לקבל גיפטקארד למסעדות כשרות.

ומי משקיע הכי הרבה בעובדים שלו? ב-2022 עמד שווי המתנה הממוצעת בענף עריכת הדין ל-502 שקל. במקום השני נמצאים עובדי הסטארט-אפים, עם מתנות בשווי ממוצע של 372 שקל - עלייה קלה לעומת 2021, אז השווי הממוצע עמד על 342 שקל.

עובדי ההייטק ה"מסורתי" הגיעו השנה למקום החמישי, עם שווי מתנה ממוצע של 265 שקל. בענף הבריאות מדובר ב-250 שקל, בענף הפיננסים מדובר ב-236 שקל, במגזר הציבורי ב-220 שקל, ובתחום ההוראה עמד שווי המתנות הממוצע של 187 שקל.

ההשקעה בעובדים לא מגיעה רק דרך תווי שי, אלא גם דרך מארזי מתנה פיזיים, אירועי חברה, פעילויות גיבוש צוותיות ו-Happy Hours. לפי נתוני well-b, השווי הכספי של השקעה בהפי האוורס בשנה האחרונה עמד על 3,000 שקל לאירוע בממוצע, כאשר ראש השנה הוא המועד הפופולרי ביותר לכך.

עו"ד אלעד פנחס מצטרף להרצוג

עו"ד אלעד פנחס, עד לאחרונה ראש צוות התביעה בתיק 3000 - פרשת הצוללות וכלי השייט - עזב את שירות המדינה והצטרף החודש כשותף למשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן. הוא יהווה חלק ממחלקת הליטיגציה של המשרד, ויעסוק בתיקי צווארון לבן ומיסוי.

פנחס עבד בפרקליטות מיסוי וכלכלה במשך 20 שנה. הוא מומחה בתחום הצווארון הלבן והמיסים, שימש כממונה והיה חלק מצוות ההנהלה של פרקליטות מיסוי וכלכלה.

עו''ד אלעד פנחס / צילום: באדיבות המצולם
 עו''ד אלעד פנחס / צילום: באדיבות המצולם

פנחס לקח חלק בתיקים בתחום העלמת הכנסות, והוביל את פרשת העלמת המס נגד בר וציפי רפאלי, ואת התיק הפלילי נגד ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני, שהורשע בהפרת אמונים.

בשורה ליזמי הנגב והגליל

בשנת 2022, כלכלת הפריפריה הישראלית עדיין אינה מוטת טכנולוגיה. יחד עם זאת, נעשים כל העת מהלכים לשינוי התמונה, ובמסגרת זו הרשות לחדשנות שינתה את תנאי המכרז לקידום חדשנות וטכנולוגיה בנגב ובגליל - על מנת למשוך לשם יזמים.

סיון יחיאלי, מנכ''ל I4Valley שבכרמיאל
 סיון יחיאלי, מנכ''ל I4Valley שבכרמיאל

השינוי בא בעקבות עבודה משותפת של שלושה מנהלים: ארנון קולומבוס מנכ"ל חממת InNegev שבפארק התעשייה "עידן הנגב", סיון יחיאלי הוא מנכ"ל I4Valley שבכרמיאל, וישראל בירנבאום הוא מנכ"ל חממת CanNegev שבירוחם. השלושה נפגשו עם אנשי הרשות, והסבירו את הצרכים והבעיות שמולן הם ניצבים.

ישראל בירנבאום, מנכ''ל חממת CanNegev שבירוחם
 ישראל בירנבאום, מנכ''ל חממת CanNegev שבירוחם

כעת, לפי תנאי המכרז החדשים, הרשות תעניק מימון של 85% מסכום ההשקעה בסטארט־אפ שיפעל בחממה. בנוסף, ניתן יהיה להשקיע בכל חברה שתוקם בפריפריה עד 4.5 מיליון שקל - מה שיאפשר ל"חממות הפריפריה" להיות אטרקטיביות יותר ולמשוך אליהן יזמים. מדובר בהשקעה ישירה של 3 מיליון שקל, לצד אפשרות לתוספת השקעה מקדימה של "שנת אפס" כך שמחקרי אקדמיה יועברו למיזמים, בגובה של עד 1.5 מיליון שקל.

ארנון קולומבוס, מנכ''ל חממת InNegev
 ארנון קולומבוס, מנכ''ל חממת InNegev

בסך הכול ישקיעו שלוש החממות ביחד כ־200 מיליון שקל בסטארט־אפים, בטווח זמן של כארבע שנים.

חדשות טובות

פרסי זוסמן-ג'וינט לשנת 2022, בשווי כולל של 260 אלף שקל, הוענקו לרב אריה מונק מנכ"ל עמותת "בית חם" המסייעת למתמודדי הנפש בחברה החרדית, אשר אליאס מייסד ומנכ"ל ארגון ביתא-ישראל המסייע לבעלי עסקים מהחברה האתיופית, וצוות ארגון אד'אר העוסק במניעת אלימות במשפחה בחברה הערבית.