מה מחכה לעולם הפרסום ב-2023?

בחברת Fiverr ערכו מפגש פתוח לאנשי ענף הפרסום, בו דנו בשינויים שעובר התחום • "כיום המשפיענים הם אנשים שצמחו בקהילות וברשתות, ולא המגה-טאלנטים שראינו בעבר. תם העידן שבו מותגים מכתיבים מסרים לצרכן", אמרה גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק בפייבר • אירועים ומינויים

אמיר אריאלי, אורי לברון, דנה קול וגלי ארנון בפאנל שערכה חברת Fiverr / צילום: באדיבות Fiverr
אמיר אריאלי, אורי לברון, דנה קול וגלי ארנון בפאנל שערכה חברת Fiverr / צילום: באדיבות Fiverr

עולם הפרסום מתמודד עם לא מעט שינויים שישפיעו על עתידו, החל מהסטרימינג שדחק את הפסקת הפרסומות המסורתית ועד לבינה המלאכותית שעשויה להפחית את הצורך בקריאייטיב האנושי. בחברת Fiverr ערכו מפגש פתוח לאנשי הענף, שבו עלו על השולחן כמה מהנושאים הללו.

גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק בפייבר, הזכירה כי "מנתונים של חברת המחקר Connect עולה כי 69% מצרכני דור ה-Z חוסמים פרסומות, ו-55% מהם יעדיפו מותגים שנוקטים עמדה בנושאים סביבתיים וחברתיים. בנוסף, בחברת המחקר נילסן מצאו כי אנשים צורכים יותר תוכן ברשתות החברתיות מאשר בטלוויזיה.

"אנחנו חיים בעולם של ריבוי תכנים וריבוי מסכים, כאשר את מקומה של הטלוויזיה הלינארית החליפו הקהילות והרשתות החברתיות הזמינות בכל רגע נתון. כיום המשפיענים הם אנשים שצמחו בקהילות וברשתות, ולא המגה-טאלנטים שראינו בעבר. תם העידן שבו מותגים מכתיבים מסרים לצרכן, ב-2023 הקהילה היא הכוח המניע החדש, ורק לה יש את הכוח להכתיר את הסופר-ברנד הבא. היא גם יכולה להעביר ביקורת על מותג, אבל אסור להיבהל ממנה, צריך לדעת לנהל אותה".

בפאנל על עתיד הפרסום לקח חלק אורי לברון, מנטור אסטרטגיית מותג ב-Google For Startups, שדיבר על עלייתה של האותנטיות, לצד שימוש בנרטיבים קצרים ומסרים מדויקים הנותנים ערך, משמעות ורגש. "זוהי תקופה שבה נראה את עלייתה של הפשטות, ואת סופן של ההפקות הגדולות", ציין לברון.

דנה קול, מייסדת ומנכ"לית משרד הפרסום DIBOOR, שהשתתפה אף היא בפאנל, ציינה כי "זו השעה לייצור תוכן מקורי באמצעות יוצרים המתמחים בכל פלטפורמה. אנחנו נראה את עלייתם של היוצרים העצמאיים, כאשר ייצור תוכן ייעשה באמצעות הפקות רזות, אפקטיביות וזולות יותר".

אזור התעשייה

קלאודינרי משיקה משרדים בפולין

חברת קלאודינרי (Cloudinary) הישראלית, שמפתחת פלטפורמה לניהול מדיה בענן והפכה השנה ליוניקורן עם שווי של כ-2 מיליארד דולר, מתרחבת ופותחת משרדים בקראקוב שבפולין. במקביל הושקו משרדים נוספים ברמת ישי.

כיום מעסיקה החברה כ-430 עובדים בארה"ב, בריטניה, סינגפור וישראל. במשרדים בקראקוב יועסקו בשלב ראשון כ-20 עובדים, בעיקר בתחומי הפיתוח, והחברה מתכננת התרחבות נוספת.

לדברי אורי לנדאו, סגן נשיא למחקר ופיתוח בחברה, "זיהינו בפולין ריכוז גדול מאוד של טאלנטים איכותיים, והיה נראה שגם מבחינה תרבותית יש חיבור ותחושה משותפת של ערכים דומים. הפוטנציאל שראינו הוכיח את עצמו, ולכן החלטנו להרחיב את האתר ואנחנו ממשיכים בגיוסים".

קלאודינרי הוקמה ב-2012 על-ידי איתי לחן שמשמש כיום כמנכ"ל, נדב סופרמן (מנהל תהליך ראשי) וטל לב-עמי (מנהל טכנולוגיות ראשי). החברה מנהלת כ־30 מיליארד קבצי תמונות ווידאו עבור כ-9,000 לקוחות ברחבי העולם.

משרדי קלאודינרי בפולין / צילום: קרן בן ישי
 משרדי קלאודינרי בפולין / צילום: קרן בן ישי

מצנח הזהב

עו"ד אהרון קאופמן, 52, מונה לסמנכ"ל והיועץ המשפטי של קבוצת שופרסל.

ליאת גוטליב מונתה למנכ"לית חברת התרופות יאנסן (Janssen) בישראל מקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון.

ליאת גוטליב / צילום: אלי דסה
 ליאת גוטליב / צילום: אלי דסה

עו"ד מלי בארי מונתה ליועצת המשפטית של חברת נמלי ישראל. קודם לכן כיהנה כיועמ"שית בחברת כיל וכסגנית היועץ המשפטי ברכבת ישראל.

קובי כץ, 55, מונה לסמנכ"ל מחשוב ומערכות מידע במכבי שירותי בריאות. קודם לכן כיהן בשורת תפקידים בכירים ברפאל.

הסטארט-אפ Guesty, שמספק פלטפורמה לניהול ותפעול נכסים להשכרה לטווח קצר, ממנה שלוש מנהלות: נסיה גלעד תכהן כסמנכ"לית השיווק, גלית רבי תכהן כמנהלת אנשים, וטל סיגר תכהן כסגנית נשיא לענייני אנשים.

משמאל לימין: גלית רבי, נסיה גלעד וטל סיגר / צילום: שירן כרמל, Eclipse Media
 משמאל לימין: גלית רבי, נסיה גלעד וטל סיגר / צילום: שירן כרמל, Eclipse Media

ליאור שניר מונה למנכ"ל קבוצת שטרן העוסקת בבנייה וייזום. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל ההנדסה.

ליאור שניר / צילום: אורן סונגו
 ליאור שניר / צילום: אורן סונגו

הדס בנאי מונתה למנכ"לית "גישה שונה", הפועלת תחת חטיבת משאבי אנוש של קבוצת דנאל.

ד"ר להבית אקרמן נבחרה ליו"ר וכנשיאת האיגוד הישראלי לכירורגיה דרמטולוגית.

ד''ר להבית אקרמן / צילום: אלון שפרנסקי
 ד''ר להבית אקרמן / צילום: אלון שפרנסקי

חדשות טובות

קבוצת עזריאלי מקימה בקניון איילון מתחם פופ-אפ לחנויות יד שנייה, וינטג' ופריטים מחודשים, שיפעל עד ה-4 בפברואר. בנוסף ניתן יהיה לתרום במקום בגדים לארגון פתחון לב.