גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור: "האיום לא הוסר, נמשיך להילחם"

תאגיד השידור הציבורי השיק כ-80 הפקות מקור שישדר ב־2023 • תקציב כלל ההפקות בתאגיד עומד על 270 מיליון שקל בשנה • גיל עומר, יו"ר התאגיד, באירוע ההשקה: "אנו זוכים לתמיכה ציבורית חסרת תקדים וחוצת־מחנות והשקפות"

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור "כאן" / צילום: יח''צ "כאן"
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור "כאן" / צילום: יח''צ "כאן"

על רקע הצהרות שר התקשורת שלמה קרעי כי ישנה את אופן פעולתו ויפחית את תקציבו, תאגיד השידור הציבורי "כאן" משיק השבוע כ־80 הפקות מקור שישודרו בשנת 2023, ובהן דרמות, דוקו ותרבות. חלקן כבר מוכנות, וחלקן בשלבי עשייה שונים. נזכיר כי תקציב כלל ההפקות בתאגיד - ובכלל זה הפקות המקור - עומד על 270 מיליון שקל בשנה.

הקמת תאגיד השידור "כאן" היא הרפורמה הימנית המוצלחת של ממשלת נתניהו | אלדד קובלנץ, דעה
הוקפאה התוכנית של שר התקשורת קרעי לסגירת תאגיד השידור הציבורי 

בין הסדרות שהוצגו נמנית "איסט סייד", שמתרחשת במזרח ירושלים ועוסקת גם בעולמות הנדל"ן; סדרת האימה "מלאך משחית"; סדרה על זוכי לוטו בשם "שישה אפסים;" ועוד. 

"לשמחתי, אנו זוכים לתמיכה ציבורית חסרת תקדים וחוצת־מחנות והשקפות", אמר גיל עומר, יו"ר התאגיד, באירוע ההשקה שהתקיים במדיטק בחולון. "לתמיכה הזו יש סיבה אחת בלבד: הציבור מבין ויודע שהתאגיד אינו צד במחלוקת הפוליטית בישראל - לא ימין ולא שמאל - ושמטרתו היא לייצג את האינטרס הציבורי הרחב של חופש ביטוי, מידע ויצירה.

"למרות ההפחדות והנסיונות לשלוט, אנחנו מציגים חדשות עצמאיות, בלתי תלויות והישגיות תוך ייצוג של כלל האוכלוסייה. כשרק העובדות מדברות, והתמיכה בנו חוצת־מגזרים, הרי שאם היה מי שתהה 'למה צריך' או 'מה שווה התאגיד' - התשובה היום ברורה מתמיד".

מנכ"ל התאגיד החדש, גולן יוכפז, ציין כי "השבועות האחרונים הוכיחו גם לגדולי הספקנים כי אין גוף ציבורי בישראל, אולי מלבד צה"ל, שאהוב כמו תאגיד השידור הישראלי.

"הרוח הגבית חסרת התקדים הזו נותנת לנו כוח אדיר להמשיך להיאבק למען קיומנו ולמען חופש הפעולה המוחלט של 'כאן'. אסור להתבלבל - האיום לא הוסר, העננה לא התפוגגה - נמשיך להילחם למען עצמאות השידור הציבורי בכל כוחנו ולהיאבק על חופש העיתונות וחופש היצירה. זה מאבק שאסור לנו להפסיד בו בשום תנאי".