מחר: שביתת אזהרה בפרקליטות במחאה על החוק להעברת מח"ש

ארגון הפרקליטים הודיע כי יפתח מחר בשביתת אזהרה במחאה על קידום הצעת החוק של ח"כ משה סעדה מהליכוד, שתכפיף חקירות פרקליטים ושוטרים לשר המשפטים • "מדובר במהלך פוגעני ומתגלגל שנעשה בחוסר תום-לב ובדרך שאינה מקובלת"

בניין משרד המשפטים בירושלים / צילום: איל יצהר
בניין משרד המשפטים בירושלים / צילום: איל יצהר

הפרקליטות תפתח מחר (ה') בשביתת-בזק חלקית במחאה על הצעת חוק שמקדם ח"כ משה סעדה מהליכוד, לפיה המחלקה לחקירת שוטרים תועבר לגוף חדש שיוקם. 

פסקת ההתגברות, "חוק דרעי 2" וחוק מח"ש אושרו בקריאה טרומית 
כן, אבל: 3 אמירות על הרפורמה המשפטית שעלולות לבלבל או להטעות

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "ארגון הפרקליטים, המייצג כ-1,100 פרקליטות ופרקליטים במגזר הציבורי, הכריז לפני זמן קצר, זאת בהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז, על שביתת אזהרה מחר, כך שכל הפרקליטים יתייצבו לעבודה בשעה 10:00 - זאת בשל ההעברה היום בקריאה טרומית של הצעת החוק אשר תוציא את מח"ש מהפרקליטות ותורה על הקמת גוף חדש שיקבל סמכויות חקירה פליליות של פרקליטים ויכפיף את המחלקה לשר המשפטים".

הצעת החוק עברה היום (ד') בקריאה טרומית בכנסת, ויש לה עוד דרך ארוכה לעבור עד לאישור הסופי בקריאה שלישית. בארגון הפרקליטים מסרו כי אם החקיקה תימשך בנוסח המקורי, הם לא יהססו לעשות שימוש בכלים נוספים, לרבות השבתה מלאה. 

"פגיעה קשה וחד-צדדית" 

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, מסרה כי "החוק שעבר היום בטרומית משמעותו הוצאת מחלקה שלמה על כלל עובדיה מהפרקליטות והעברתה לסמכות מינהלית ולא מקצועית. בנוסף לכך, הצעת החוק פועלת ליצור גוף אשר יחקור פרקליטים בחקירות פליליות ולא על-ידי משטרת ישראל, כאשר יחידה זו תהיה כפופה לשר. מדובר בפגיעה קשה וחד-צדדית בפרקליטים ובפרקליטות ורצון להלך עליהם אימים בעת מילוי תפקידם הציבורי.

"הכוונה של המדינה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד-צדדי היא בדרך שתפגע בצורה קשה בביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה, במעמדם, בקידומם ובתנאיהם. מדובר במהלך פוגעני ומתגלגל שנעשה בחוסר תום-לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל - וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט".