המפץ בשוק הטלוויזיה: מי המנצח הגדול של ערב השידורים החדש?

מהדורת חדשות 12 אומנם ממשיכה להוביל את השוק בפער ניכר, אך מהדורת החדשות של ערוץ 14 שברה שיא במספר הצופים ובשיעור הרייטינג, גם חדשות תאגיד השידור הציבורי רשמו שיא באחוזי הצפייה • כיצד התקבל שידור הבכורה של אילה חסון ב"כאן", וכמה רייטינג רשם ראיון ראש הממשלה עם יעקב ברדוגו בערוץ 14?

שוק הטלוויזיה / צילום: Shutterstock
שוק הטלוויזיה / צילום: Shutterstock

משחק כיסאות בערוצי הטלוויזיה והשקת פורמטים חדשים: אמש (א') שידרו לראשונה אילה חסון ושרון גל לאחר שעזבו את ערוץ רשת 13. תוכניות הפרה-פריים בערוצים השונים בשעה 19:00 נראו כך: תאגיד השידור הציבורי "כאן" השיק את התוכנית החדשה של אילה חסון - "שבע עם אילה חסון", בערוץ קשת 12 שודרה "תוכנית חיסכון", בערוץ רשת 13 שודרה התוכנית "אזור בחירה" עם רביב דרוקר, ובערוץ 14 שודרה התוכנית של יעקב ברדוגו. 

הצופים נוטשים את מהדורות החדשות. מי מהערוצים בסכנה? 
העיתונאית אילה חסון הודיעה: עוזבת את רשת 13 ועוברת ל"כאן"
הזינוק של ערוץ 14 יביא לעידן שבו לכל אחד מהדורה משלו | יונתן כיתאין, דעה

כאמור, אילה חסון משדרת לראשונה בתאגיד מאז המעבר מערוץ 13, שרון גל הצטרף למהדורת החדשות בערוץ 14, ויעקב ברדוגו הביא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לראיון במקביל לתוכנית החדשה בתאגיד. איך המהלכים הללו השפיעו על מפת הרייטינג אמש?

לפי נתוני ועדת המדרוג הישראלית, "תוכנית חיסכון" עם קרן מרציאנו בקשת 12 גרפה 9.3% רייטינג, "אזור בחירה" עם רביב דרוקר ברשת 13 לקחה נתח של 5.8%, התוכנית החדשה של אילה חסון בתאגיד רשמה 6.3%, ויעקב ברדוגו בערוץ 14 הניב 4.2% צפייה. נציין כי מדובר ברייטינג בקרב משקי בית יהודיים (עליו מתבסס שוק הפרסם בתמחור פרסומות).

אולפון חדשות 14 / צילום: Studio Thomas
 אולפון חדשות 14 / צילום: Studio Thomas

ביחס למהדורה המרכזית, המהדורה המרכזית של חדשות 12 ממשיכה להוביל את השוק בפער ניכר עם 13.3%, המהדורה המרכזית של חדשות 13 עם 6.9%, מהדורת התאגיד נהנית מהתחזקות מסוימת עם 6.2%, ומהדורת ערוץ 14 עם נתון 8.1% (יותר מ"הפטריוטים" שעמד על 7.2%).

מדובר בשיא למהדורות החדשות של ערוץ 14 והתאגיד, בזכות תוכנית הפרה-פריים ששודרו לפניהן. מבחינת המהדורות, שרון גל הצליח למשוך צופים רבים לערוץ 14 והעלה את המהדורה. עכשיו צריך לבחון אם מדובר בנתון השקה או שהמהדורות ישמרו על ההתחזקות הזו.

לצורך ההשוואה, ביום ראשון בשבוע שעבר - בקשת 12 "תוכנית חיסכון" רשמה רייטינג של 11.3%, ברשת 13 "אזור בחירה" עם רביב דרוקר רשם 5.6%, בתאגיד כותרות הערב רשמו 2.3%, ובערוץ 14 יעקב ברדוגו ויותם זימרי הביאו רייטינג של 4.2%. ביחס למהדורה המרכזית, בשבוע שעבר נתוני הרייטינג היו: בקשת 14.7%, ברשת 6%, בתאגיד 5.9%, ובערוץ 14 הרייטינג עמד על 5.1%.

חסון וגל מחזקים את הרייטינג בכאן 11 וערוץ 14

כאמור, חסון וגל עברו מערוץ 13 לערוצים אחרים, ובכך הם מחזקים את הרייטינג בבתים החדשים שלהם. בערוץ 13 עדיין משדרים את "אזור בחירה", אך בהמשך בערוץ צפויים להעביר את "הצינור" עם גיא לרר לרצועה המקבילה הזו. כעת צריך לבחון מה יקרה לאורך זמן, והאם הערוצים השונים שקיבלו טאלנטים מערוץ 13 יתחזקו וימשכו קהלים נוספים, או שמא מדובר באירוע רגעי. יתרה מכך, מעניין יהיה לראות האם המעבר של גיא לרר מרצועת לילה מאוחרת ופופולרית תעשה טוב לתוכנית או שמא תזיק לה.

בערוץ 14 בחרו לחזור למודל שלא החזיק בשאר הערוצים - הנחיה כפולה במהדורה המרכזית: שרון גל למעשה מצטרף למגישה מגי טביבי שהובילה את מהדורת החדשות של ערוץ 14. הערוץ נהנה מהתחזקות ברייטינג בתקופה האחרונה, כשמהדורת החדשות המרכזית שלו הגיעה לנתון הגבוה ביותר שלה עד כה, 5.8%. באותו הערב - מהדורת חדשות 12 רשמה רייטינג של על 18.2%, מהדורת חדשות 13 עמדה על 7%, וחדשות התאגיד - על 4.9%.