העיתונאית אילה חסון הודיעה: עוזבת את רשת 13 ועוברת ל"כאן"

אילה חסון מצטרפת לחטיבת החדשות ב"כאן" תאגיד השידור הישראלי וצפויה להגיש תוכנית יומית • חסון אינה היחידה שעוזבת את ערוץ 13: גם המגיש שרון גל החליט באחרונה לעזוב ולעבור לערוץ 14

אילה חסון / צילום: רונן אקרמן
אילה חסון / צילום: רונן אקרמן

אילה חסון, עיתונאית בכירה בערוץ רשת 13, הודיעה לפני זמן קצר כי היא מתכוונת לקבל את ההצעה שקיבלה מתאגיד השידור הציבורי "כאן" ולעבור לשם. חסון מצטרפת לחטיבת החדשות ב"כאן" תאגיד השידור הישראלי, והיא צפויה להגיש תוכנית יומית - עדיין לא ברור באיזו רצועה או באיזו מתכונת. 

הוקפאה התוכנית של שר התקשורת קרעי לסגירת תאגיד השידור הציבורי 

בציוץ בטוויטר כתבה חסון: "צופות וצופים יקרים. העבודה העיתונאית שלי היא למען הציבור, הצדק וחברה טובה יותר. לפני חודשים קיבלתי הצעה מהתאגיד, שאותה שיתפתי בשקיפות את מנכ"ל חדשות 13. אני מודה לאנשים היקרים והמסורים שעבדתי איתם ובמיוחד לצוות 'שישי' היקר לליבי. החלטתי להיענות לבקשת התאגיד. מבקשת מכם, צופים יקרים, להמשיך איתי. ניפגש על המסך ונשתמע ברשת ב'".

בימים האחרונים התפרסמו לא מעט ידיעות על כך שחסון מנהלת מגעים עם תאגיד השידור הציבורי, וכעת חסון מפיגה את השמועות סביב העניין. בחדשות 13 מסרו כי "חדשות 13 מודה לאילה חסון על שנים של עבודה משותפת ועשייה עיתונאית. אנו מאחלים לה הצלחה בדרכה החדשה". 

נכון לעכשיו, פרטי המעבר של חסון לתאגיד השידור לא סוכמו במלואם. עם זאת, על-פי ההערכות, חסון צפויה להגיש תוכנית יומית ברצועת הפרה-פריים (בין טווח השעות 17:00-19:00, בדומה לתוכנית "אזור הבחירה" שהגישה ברשת 13). 

"גדלתי בשידור הציבורי" 

חסון התחילה את עבודתה העיתונאית בעיתון "מעריב", ובסוף שנת 1993 עברה לרשות השידור. היא שימשה ככתבת לענייני פלילים ולאחר מכן ככתבת הפוליטית של הערוץ הראשון. חסון הגישה תוכניות כמו "הכול דיבורים" ברשת ב' ואת התוכנית השבועית "יומן". בשנים האחרונות חסון מגישה ברשת 13 את מגזין סוף השבוע "שישי" ואת התוכנית "המטה המרכזי". באחרונה אף התחילה להגיש את תוכנית האקטואליה היומית "אזור בחירה". 

בשנה האחרונה חסון פרסמה מספר פרשות, בהן פרשת אבי חימי והמעשה המגונה לכאורה, פרשת שרון גל, פרשת דוד בלומברג והסכם ההשתקה וגם סדרת כתבות על מעון ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

חסון השתתפה בסוף ינואר במפגן הסולידריות במאבק נגד סגירת התאגיד. כ-200 עיתונאים פקדו את מרכז ברודט בתל אביב כדי למחות נגד תוכניותיו של שר התקשורת שלמה קרעי.

חסון דיברה שם ואמרה: "גדלתי בשידור הציבורי. אחרי שסגרו את ערוץ 1 באופן פורמלי ועם פתיחת התאגיד פוטרו מאות עובדים, ככה באמצע החיים, ללא כמעט יכולת למצוא עבודה חדשה, ללא סיבה לקום בבוקר. זה היה אכזרי, אנשים שהיו בלב העשייה נזרקו בצד הדרך. זה המחיר הכבד של סגירת מקום עבודה. אז כל מי שיש בו גרם של נשמה לא יכול להסכים למהלך אכזרי של סגירת מקום העבודה. אני לא אסכים ככל שאוכל, ואני מקווה שאוכל. שידור ציבורי מכספי הציבור שחייב להיות למען הציבור, זו אחריות גדולה מאוד. אסור שרק בעלי הון יחזיקו בערוצי תקשורת. אסור לפטר עיתונאי ימני או שמאלני בגלל תפיסות עולם. זה מדרון חלקלק".

חסון היא לא היחידה שעוזבת את ערוץ 13: גם המגיש שרון גל החליט באחרונה לעזוב את הערוץ ולעבור לערוץ 14. לפי הודעת הערוץ, שרון גל ומגי טביבי יגישו יחד את המהדורה המרכזית של "עכשיו 14".