אבי חימי מתפטר מראשות לשכת עורכי הדין. ברקע: טענה למעשה מגונה

לאחר הפרסום של אילה חסון בחדשות 13, לפיו ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, חשף את עצמו בווידאו בפני עורכת דין שביקשה את המלצתו להתמודד לשפיטה, ללא הסכמתה - הוא מתפטר מתפקידו • ביוני השנה מתוכננות בחירות לראשות הלשכה • המשטרה בוחנת אם לפתוח בחקירה בעקבות הפרסום

עו''ד אבי חימי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
עו''ד אבי חימי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי מתפטר מתפקידו, בעקבות הפרסום של אילה חסון בחדשות 13, לפיו חשף את עצמו בווידאו בפני עורכת דין שביקשה המלצה להתמודד לשפיטה. עו"ד חימי, ממנהיגי המחאה נגד המהפכה המשפטית שמובילה הממשלה, הגיב לאילה חסון ואמר כי "אין להתערב בדברים שנעשו בהסכמה". על-פי מקורבים לחימי, הוא טוען כי המעשים נעשו בהסכמה מלאה.

אורי יוגב, לשעבר ראש אגף התקציבים "הרפורמה עלולה לגרום לנזק כבד. חייבים להגיע לפשרה ומהר" | ראיון
בדרך החוצה מהוועדה לבחירת שופטים: הכוח של לשכת עורכי הדין הולך ונחלש | ניתוח

בעקבות הפרסום, חימי לא הגיע היום (ג') לטקס ההסמכה של עורכי הדין שעברו את בחינות הלשכה. לפי הפרסום בחדשות 13, המקרה אירע בשנה שעברה, לאחר שעורכת הדין קיבלה מחימי המלצה להתמודד לשפיטה. 

מרגע ההתפטרות נכנס אוטומטית ממלא-מקום ראש הלשכה לתפקיד - עו"ד ליאור שפירא. לפי חוק לשכת עורכי הדין, המועצה הארצית תבחר ראש לשכה שיכהן עד לתום תקופת הכהונה, כלומר עד לבחירות לראשות הלשכה המתוכננות ביוני 2023.

בתוך כך, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שהגיעה לטקס הסמכת עורכי הדין החדשים, התייחסה להיעדרותו של חימי בפתח דבריה באירוע: "צר לי מאוד שפרסומים מן היממה האחרונה מעיבים על האווירה החגיגית של הטקס היום", אמרה, "אך כדי שלא להשבית את השמחה שלכם, מוסמכות ומוסמכים יקרים, אני מבקשת להתמקד בצד המואר של האירוע המרגש הזה, שהוא אבן-דרך כה משמעותית בחיי כל אחת ואחד מכם". 

חימי: הכפשות לא ירפו את ידיי, אמשיך לפעול נגד ההפיכה המשטרית

לפי הפרסום, עורכת הדין ביקשה מחימי המלצה להתמודד לשפיטה וכמה ימים לאחר שבישר לה כי שלח את מכתב ההמלצה עליה, הוא התקשר אליה בשיחת וידאו. כאשר זו ענתה - נעמד בלשכתו, הפשיל את מכנסיו והחל לענג את עצמו מולה. 

לאחר הפרסום אתמול (ב') בחדשות 13, הגיב חימי ואמר: "פרסום זה אינו אלא חלק ממכונת הרעל של מי שפועל לקדם את ההפיכה המשטרית. פעם נוספת אנחנו עדים לדרך המסוכנת שבה פוליטיקאים נואשים פועלים ללא גבולות על-מנת לרמוס את כל מי שדעתו שונה מדעתם. לקחתי ואני לוקח בחשבון שבמקום להתמודד עם העמדות שלי, ינסו לפגוע בי ברמה האישית, וזה הוא מחיר שאני אשלם באהבה גדולה. הכפשות לא ירפו את ידיי, ואני אמשיך לפעול במלוא הכוח נגד ההפיכה המשטרית שרוצה לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".

בנוסף הגיב חימי לטענות בראיון הערב לעיתונאי גיא פלד בחדשות 12. לדבריו, הקשר המיני עם עורכת הדין היה בהסכמה והתנהל מספר שנים. הוא הודה כי עשה טעות כשנתן לה המלצה, וטען: "עשו לי סיכול ממוקד".

"היממה האחרונה היא הקשה ביותר בימי חיי. אינני יכול להביט לאשתי ולבנותיי בעיניים. הסיפור שלא סופר הוא שהיה לי קשר אינטימי כשלוש או ארבע שנים עם אותה עורכת דין, והסרטון שהוצג הוא חלק ממערכת יחסים ארוכה. אפשר לומר עליי הרבה דברים, אבל אי-אפשר לומר שאני עבריין מין", אמר.

על כך שהמליץ על עורכת הדין לשיפוט, אמר חימי: "אני מתבקש להגיש עשרות ומאות חוות-דעת של עורכי דין שפונים אליי מתוקף היכרותי איתם. היה לי קשר אישי עם אותה עורכת דין, והיה לי איתה גם קשר מקצועי. ידעתי שהיא אשת מקצוע טובה, והראיה היא שהפניתי אליה לקוח".

חימי הודה כי עשה טעות, אך הוסיף: "חוות-הדעת הייתה מדודה, והיא לא עברה את השלב הראשוני. כלומר, אם הייתי רוצה לעזור לה, אז הייתי מדבר בשבילה - לא דיברתי, לא פעלתי. המיון הראשוני כל-כך בסיסי, שאם הייתי עוזר לה, אז מן הסתם לפחות את הרף הנמוך הזה היא הייתה עוברת. לא עשיתי שום דבר בעניינה".

עוד אמר חימי בראיון לחדשות 12 כי "ברור שטעיתי, לא הייתי צריך לכתוב את חוות-הדעת".

מדוברות המשטרה נמסר: "אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, בהתייעצות עם פרקליטות המדינה, בוחן את הפרסום אמש בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי".

*** חזקת החפות: נגד עו"ד אבי חימי לא הוגשה בשלב זה תלונה רשמית, ולכן הוא לא הואשם ולא הורשע בדבר, ועומדת לו חזקת החפות.