מפתחים טכנולוגיות לסלולר? סמסונג מחפשת אתכם

ענקית הטכנולוגיה סמסונג פותחת מחזור חדש של תוכנית SMA (Samsung Mobile Advance) לסטארט-אפים וחברות הייטק • איך להפחית את הזיהום בבית • וגם חדשות טובות: החלה ההרשמה ל-Life Run, מרוץ הנשים של עיריית תל אביב-יפו וסופר-פארם • אירועים ומנויים

צוות מרכז המחקר של סמסונג בישראל / צילום: אלון יסובסקי/סמסונג
צוות מרכז המחקר של סמסונג בישראל / צילום: אלון יסובסקי/סמסונג

סמסונג מחפשת פיתוחים בישראל: ענקית הטכנולוגיה פותחת מחזור חדש של תוכנית SMA (Samsung Mobile Advance) לסטארט-אפים וחברות הייטק, במטרה להגיע להוכחת היתכנות בתוך חצי שנה. המטרה: לשלב טכנולוגיות חדשניות בשלבים מוקדמים של הרעיון (MVP) במוצריה.

הטכנולוגיות שבהן מתעניינת סמסונג צריכות להיות קשורה למצלמה (אופטיקה, אלגוריתמים, אלקטרוניקה), הספק, אודיו (שמע), יישומי בינה מלאכותית במכשיר, מטאוורס/מערכות מציאות רבודה, מגוון חיישנים, מגוון יישומים מתקפלים, טכנולוגיות למכשור לביש, יישומי בריאות, סביבה וקיימות וחומרים חדשניים.

משתתפי התוכנית יקבלו מימון (כ-50 אלף דולר לכל חברה, מבלי שסמסונג תקבל מניות) ותמיכה טכנית, על מנת לבנות פיילוט שיראה כיצד הטכנולוגיה שלהם יכולה להשלים או לייצר ייחודיות במוצרי סמסונג. התוכנית מתקיימת זו השנה השנייה בישראל, במקביל לקיומה בארה"ב, אירופה, קנדה, סין, יפן והודו. ההרשמה לתוכנית תסתיים ב-31.3, וביוני יוכרזו החברות שנבחרו. התוכנית עצמה תימשך מיולי 2023 עד פברואר 2024.

לדברי ליאור יקותיאלי ממרכז המחקר של סמסונג בישראל, "אחד האתגרים של סטארט-אפים וחברות הייטק הוא לבצע בדיקות היתכנות לטכנולוגיה ולמוצרים או לשירות שהם מפתחים. הפעילות שלנו מאפשרת להם לעשות זאת, כאשר תהליך העבודה כולל ביצוע POC עם יחידות ה-R&D בקוריאה.

"במידה שהתוצאות טובות, ניתן להגיע להסכם שיתוף פעולה טכנולוגי, הסכם מסחור Licensing, השקעה באמצעות קרן ההשקעות של סמסונג ועוד, בהתאם לצרכי שתי החברות. זו הזדמנות מצוינת לחברות ישראליות להיכנס בדלת הקדמית לאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם".

להפחית את הזיהום בבית

זיהום אוויר חיצוני הוא בעיה שהעולם עסוק במציאת פתרונות עבורה זה שנים, אך הנושא רלוונטי לא פחות גם בחללים סגורים. לפי נתוני חברת המחקר Data Bridge, שוק טיהור האוויר בחללים סגורים בצפון אמריקה (ארה"ב, קנדה ומקסיקו) צפוי לצמוח מדי שנה ב-8.5%, עד שב-2029 יגיע לשווי של כ-10.6 מיליארד דולר.

ישראל היא שוק קטן בהרבה בהשוואה לכך, ובכל זאת בחברת תדיראן השקיעו כ-60 מיליון בתהליך פיתוח שנמשך חמש שנים, על מנת לאפשר בעלי מזגנים עיליים (כ-85% מהמזגנים בשוק) להשתמש בהתקן ייחודי השומר על איכות אוויר נקי בחלל סגור.

מדובר בהתקן שמביא להפחתה של 99% בריכוז החיידקים, העובשים והווירוסים באוויר, בתוך 90 דקות מרגע הפעלת המזגן - ורשום כפטנט ייחודי בישראל, בארה"ב, ביפן, בסין ובאירופה. בחברה - שבראשה עומד בעל השליטה משה ממרוד, ושהכנסותיה בשנת 2022 הסתכמו בקצת יותר מ-2 מיליארד שקל - מצפים להחזיר את ההשקעה בשנים הקרובות.

"טיפול באוויר במרחב המחיה הוא נורמה חדשה, שעלינו להשריש בתודעה למען בריאותנו ובריאות הסובבים אותנו", מסכם משה ממרוד, המנכ"ל ובעל השליטה בחברה.

מצנח הזהב

איל אליה מונה לסמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיננסים בהכשרה חברה לביטוח.

עו"ד גרשון ברקוביץ' מונה ליועץ המשפטי של חברת החשמל.

אירנה מידן מונתה לסמנכ"לית כספים בכירה ב חברת הסייבר Silverfort. רויטל ארוניס מונתה לסמנכ"לית ניהול המוצר.

יוסי שירן חוזר לאבן קיסר אחרי שבע שנים, ויכהן שוב כמנכ"ל.

יונתן אלון מונה למנכ"ל אפליקציית התחבורה פנגו, ויחליף בתפקיד את רועי אלבז. קודם לכן כיהן כמנכ"ל BUYME.

יונתן אלון / צילום: labtech
 יונתן אלון / צילום: labtech

משה שטרית, 39, מונה למנהל הצלחת לקוח בחברת F5, המתמחה בשירותי יישומים ואבטחת מידע בסביבה רב-עננית.

ציקי הירש, 52, מונה לסמנכ"ל המכירות של אנרפוינט מקבוצת כלמוביל, המציעה מערכות אנרגיה סולאריות.

גיא אהרוני, 30, מונה למנכ"ל רשת קירות הטיפוס Performance Rock.

גיא אהרוני / צילום: יח''צ
 גיא אהרוני / צילום: יח''צ

חדשות טובות

החלה ההרשמה ל-Life Run, מרוץ הנשים של עיריית תל אביב-יפו וסופר-פארם, אשר ייערך ב-4 במאי במתחם הספורטק בגני יהושוע. הרשת רותמת את המרוץ למאבק באלימות משפחה וזיהוי סימנים מקדימים, תחת הפרויקט "אלימות במשפחה זה לא נורמלי".

למרוץ צפויות להירשם כ-10,000 נשים מרחבי הארץ, שיוכלו לבחור בין שלושה מסלולי ריצה: 12, 8 ו-4 ק"מ. מחיר ההשתתפות עומד על 120-160 שקל, בהתאם למועד ההרשמה.