לא רק קריפטו: קריסת בנק סיגנצ'ר מהזווית הנדל"נית והישראלית

סיגנצ'ר בנק, עד לקריסתו לפחות, עסק בעיקר בנדל"ן ונחשב לשחקן משמעותי בשוק האמריקאי • לא רק לקוחות אמריקאים היו חשופים לבנק אלא גם חברות נדל"ן ישראליות, ומשקיעי נדל"ן גדולים מישראל, נמנו עם לקוחותיו

סניף של סיגנצ'ר בנק / צילום: Associated Press, Yuki Iwamura
סניף של סיגנצ'ר בנק / צילום: Associated Press, Yuki Iwamura

אומנם עיקר העיסוק בקריסת Signature Bank מתמקד בפעילותו בתחום הקריפטו, אך עד ל"הרפתקה" הזו עסק הבנק בעיקר בנדל"ן: הוא נחשב שחקן משמעותי למדי בשוק הנדל"ן האמריקאי בשנים האחרונות, ושחקן גדול וחשוב בקרב אנשי הקהילה החרדית בניו יורק. כך למשל, הוא היה נותן החסות הראשי בכנס נדל"ן גדול שנערך בברוקלין בשנה שעברה.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הבנק, שהיה בבעלות בנק הפועלים בתחילת דרכו והפך לבנק הראשון בשליטה ישראלית שהונפק בנאסד"ק, התמקד במרבית שנות פעילות בתחום זה של השקעות, ורק בשנים האחרונות פנה אל עולם הקריפטו. "בימים האחרונים החלו להתפרסם נתונים בעייתיים לגבי Signature Bank, בעיקר לאור חשיפתו למטבעות קריפטוגרפיים", מספר דורון כהן, מנכ"ל Covercy, חברת פינטק המתמחה בהעברות בנקאיות מסחריות ומעניקה שירותי ניהול השקעות נדל"ן ופתרונות בנקאות לעולם זה.

"לבנק הייתה פעילות נדל"נית ענפה, והדבר העלה חשש בקרב חלק מלקוחותינו. לשמחתנו, אף אחד לא נפגע. עם זאת, לאור סגירתו של הבנק, וכחברה המציעה פתרונות בנקאות דיגיטלית לתעשיית הנדל"ן, אנחנו בקשר עם שחקנים רבים בתעשייה כדי לעזור להם למצוא פתרון חדש ובטוח".

נציין כי על פי גורמים שונים, לא רק לקוחות אמריקאים היו חשופים ל־Signature Bank: גם חברות נדל"ן ישראליות, ומשקיעי נדל"ן גדולים מישראל, נמנו עם לקוחותיו. לפי שעה הם אינם מעוניינים להיחשף, באופן טבעי, עד יעבור זעם.

יש לזכור כי לאחר שהממשל האמריקני כבר הודיע כי יעניק רשת ביטחון לפיקדונות של לקוחות הבנק, כמו גם לפיקדונות ב־SVB, הסיכון לכספם של הלקוחות ירד באופן משמעותי.