יום המים הבינלאומי: כמה כוסות מים שתיתם היום?

כמה כוסות מים הישראלים שותים בממוצע ביום? מה שיעור בני הנוער שוויתרו על בקבוק חד פעמי? בסקר שערכה שטראוס מים לקראת יום המים הבינלאומי תמצאו את התשובות • וגם: חצי מרתון איקאה באר שבע ייערך ב-3 במאי עבור נשים חולות סרטן, מחלימות מהמחלה ובני משפחתן, בשיתוף חברת "כיוונים" • אירועים ומינויים

כמה כוסות מים שתיתם היום? / צילום: Shutterstock
כמה כוסות מים שתיתם היום? / צילום: Shutterstock

כמה כוסות מים הישראלים שותים בממוצע ביום? מה שיעור בני הנוער שוויתרו על בקבוק חד פעמי? ומי שותה את המים במקלחת?

לקראת יום המים הבינלאומי ערכה שטראוס מים סקר באמצעות מכון המחקר KANTAR, בקרב מדגם מייצג של 2,502 משיבים בני 18 ומעלה לצד נוער בגילאי 13-17, כולל החברה הערבית והחברה החרדית.

מנתוני הסקר עולה כי הישראלים שותים בממוצע שבע כוסות מים ביום, כשההפרש בצריכה בין הקיץ לחורף עומד על 40% - 9.4 כוסות בקיץ לעומת 6.7 כוסות בחורף. 77% מהנשאלים העידו שהם שותים מים כדי לשמור על הבריאות, ו-35% כדי לשמור על העור ועל המראה. צעירים בני 18-29 שותים יותר כוסות מים בהשוואה למבוגרים, שככל הנראה מחליפים את המים בקפה, המשקה השני הפופולרי ביותר (2.6 כוסות ביום).

למרות שבישראל המודעות לאורח חיים בריא עלתה בשנים האחרונות, עדיין כ-60% מהנשאלים שותים משקאות מוגזים מתוקים. נתון נוסף ומפתיע הוא שכל אדם שני שותה סודה, שנתפסת לרוב כמשקה 'זקן'.

אביב פפר, מנכ''ל שטראוס מים ישראל / צילום: גבע טלמור
 אביב פפר, מנכ''ל שטראוס מים ישראל / צילום: גבע טלמור

51% מסתובבים עם בקבוק מים בתיק באופן קבוע, 10% משתמשים באפליקציה לתזכורת ומעקב אחר שתיית מים, ו56% מזמינים במסעדות מי ברז. יחד עם זאת, רוב הנשאלים טוענים שהם מצליחים להבחין בין מים מהברז למסוננים או מינרליים. אחת ההפתעות הגדולות של הסקר היא ש-24% מבני הנוער מעידים כי הם שותים מי ברז בזמן המקלחת, יחד עם 13% מהגברים ו-8% מהנשים.

"ערכנו את הסקר לכבוד יום המים הבינלאומי, כאשר הנושא השנתי של האו"ם מתמקד בהאצת השינוי כדי לפתור את משבר המים והתברואה", מספר אביב פפר, מנכ"ל שטראוס מים ישראל. "הקמפיין העולמי נקרא Be the change, ומעודד אנשים לשנות את האופן שבו הם משתמשים, צורכים ומנהלים מים.

"לנו חשוב לעודד את הישראלים לשתות יותר מים, ולצרוך מים איכותיים בצורה מקיימת שאינה מזהמת את הסביבה. שמחנו לראות שהישראלים אוהבים לשתות מים, ושדור ההמשך מאמץ את הרגלי שתיית המים, אף יותר מהמבוגרים".

הקריאה של yes ליוצרים

הימים האחרונים של צביקה פיק, חשיפת הסודות של ענבל פרלמוטר, ערן זרחוביץ' מתגייס לסיירת מטכ"ל, יהודה פוליקר כפי שמעולם לא נראה, יוסף סוויד ולוסי איוב כובשים את הלילה, וגם ספין-אוף לשטיסל - כל אלה הם בין 40 הפקות המקור שמתכננת yes לשנה הקרובה.

בנוסף תשקיע החברה 10 מיליון שקל בפרויקט תיעודי חדש שבמסגרתו היא מזמינה יוצרים להציע סדרות וסרטים תיעודיים על דמויות יוצאות דופן, נשים וגברים, המעצבים את פני החברה הישראלית.

אילן סיגל, מנכ''ל yes ויהודה פוליקר / צילום: רפי דלויה
 אילן סיגל, מנכ''ל yes ויהודה פוליקר / צילום: רפי דלויה

"השקענו בעשור האחרון יותר ממיליארד שקלים ביצירה ישראלית כחול לבן", אומר המנכ"ל אילן סיגל. "הסכום הזה מבטא את המחויבות שלנו לעובדי תעשיית הטלוויזיה ולמעמדן של היצירה והתרבות הישראלית בארץ ובעולם. הצלחותיה של התעשייה בשנים האחרונות הפכו את המדינה שלנו לסטארט-אפ טיוי ניישן, ו-yes משמשת כשגרירה המפיצה את הבשורה".

בנוסף הכריז סיגל על חסות לפרויקט "דוקו יאנג" מבית דוקאביב ומשרד החינוך, שבמסגרתו יוצרים בני נוער בסיכון סרטים דוקומנטריים קצרים שיוקרנו על המסכים, וכן יזכו לקטגוריה נפרדת ב-VOD של yes.

מצנח הזהב

משה זליקוב ויוסף הלוי מונו למנכ"לים משותפים בחברת אפשטיין ניהול פרויקטים מקבוצת וואן. אדי קורן, המנכ"ל היוצא, ישמש כיו"ר.

ד"ר חגית דומב כהן, 42, מונתה למנכ''לית סטארט-אפ הפודטק Mealiways מבית קבוצת צמח שאן ואקסלתא, המתמקד בפיתוח מוצרי בשר מתורבת מבקר ודגים. בשש השנים האחרונות שימשה כסמנכ"לית מחקר ופיתוח באקסלתא.

צור עשת מונה למנהל מכירות תחום שרתים ואחסון ב-Dell טכנולוגיות ישראל.

מאיר שמעון מונה למנכ"ל פארמוקן, העוסקת בגידול, ייצור מכירה ושיווק של קנאביס רפואי.

תומר צוקר מונה לסמנכ''ל השיווק של D-ID העוסקת ביצירת מדיה מבוססת AI. ירון בלוך מונה לסמנכ''ל המוצר.

רו"ח חוסאם בשארה התמנה ליו"ר החברה הכלכלית של אוניברסיטת חיפה, "כרמל".

רו''ח חוסאם בשארה / צילום: שי איפגן
 רו''ח חוסאם בשארה / צילום: שי איפגן

חדשות טובות

חצי מרתון איקאה באר שבע ייערך ב-3 במאי עבור נשים חולות סרטן, מחלימות מהמחלה ובני משפחתן, בשיתוף חברת "כיוונים". ניתן יהיה להירשם באמצעות עמותת "גם-אני-רצה", מיזם ארצי של קבוצות ריצה חברתיות שמורכבות כולן מנשים שמתמודדות או מחלימות ממחלת סרטן השד או סרטן נשי אחר.