סוכנות דיגיטל חדשה תוקם במזרח ירושלים

חנה רדו מקימה סוכנות שתעניק שירותי עיצוב ושיווק דיגיטלי, פיתוח אתרים, הטמעת סיילספורס והטמעת תוכנות ניהול לקוחות בערבית • לפי רדו, הסוכנות תענה על האתגר התרבותי והשפתי עמו מתמודדים עסקים שמעוניינים להתרחב ולפעול גם בחברה הערבית • אירועים ומינויים

חנה רדו והיבה עסילה / צילום: באדיבות קבוצת19
חנה רדו והיבה עסילה / צילום: באדיבות קבוצת19

חנה רדו, מייסדת קבוצת19, מקימה סוכנות דיגיטל חדשה במזרח ירושלים שתיקרא "זוהא19", ותספק שירותי דיגיטל לחברות ישראליות ובינלאומיות בשפה הערבית. הסוכנות תפעל בשיתוף עיריית ירושלים ותעסיק נשים ממזרח העיר. בראש הסוכנות תעמוד היבה עסילה.

לפי רדו, הסוכנות תענה על האתגר התרבותי והשפתי עמו מתמודדים עסקים שמעוניינים להתרחב ולפעול גם בחברה הערבית, ואינם מכירים מספיק את הניואנסים התרבותיים והחברתיים. החברה תעניק שירותי עיצוב ושיווק דיגיטלי, פיתוח אתרים, הטמעת סיילספורס והטמעת תוכנות ניהול לקוחות ועוד.

מדובר בסוכנות הדיגיטל הרביעית שמקימה רדו בפריפריה, אחרי מקאן ואלי במצפה רמון, ספרינג ואלי בעמק המעיינות ולינק19 בשדרות. הרציונל מאחורי הקמת המיזם בירושלים הוא בין היתר הנתון שלפיו כ-80% מהנשים בגילאי עבודה במזרח העיר אינן עובדות (נתוני מכון ירושלים לחקר מדיניות). המטרה היא שהמיזם יעסיק עשרות עד מאות עובדות, יעניק להן עצמאות כלכלית, ישפר את רווחתן ויוביל למוביליות חברתית.

"כשהגעתי למזרח ירושלים וגיליתי שרק כ-20% מהנשים כאן עובדות, הבנתי שאני במקום הנכון", אומרת רדו. "אני מאמינה שיש לנו חובה כאזרחיות ואזרחים במדינה לדאוג לרווחתן של כל הנשים בישראל, והיום יותר מתמיד. הסוכנות החדשה היא מבחינתי הפתרון הטוב ביותר למה שקורה כאן. כי רק ביחד נגיע רחוק".

לדברי עסילה, "לאחר שנים של עשייה, הבנתי שהמציאות מחייבת אותנו לחבר בין העולם העסקי הכללי לאוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים. אנחנו, התושבים והאזרחים דוברי הערבית, מהווים כוח עבודה וכוח קנייה עצומים, שחברות רבות לא יודעות כיצד להגיע אליהם. החברה החדשה שהקמנו תגשר בדיוק על הפערים האלה".

לפצח את אתגר הסייבר

ענף הסייבר הפך לאחד החזקים והבולטים ביותר בשנים האחרונות, מה שהוביל גם להקמת מסלולים חדשים באקדמיה. לצד זאת הוקם קמפוס הגנת הסייבר (Israel Cyber Campus) הפועל בשטח אוניברסיטת תל אביב.

בראש הקמפוס עומד ראש מערך הסייבר הלאומי של ישראל לשעבר, יגאל אונא, שבמסגרת יום פתוח של המוסד (מוזיאון "אנו", 28.3) ירצה על האתגרים הקיימים והעתידיים בעולם הסייבר - ובראשם המחסור העולמי בכ-3.5 מיליון עובדים בתחום הגנת הסייבר.

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי / צילום: איל יצהר
 יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי / צילום: איל יצהר

בנוסף, ככל שהעולם הופך דיגיטלי יותר, ולמערכות הממוחשבות יש תפקיד מרכזי לא באחסון המידע, אלא גם בתכלול הזירה העסקית, הפיננסית, הביטחונית והאזרחית, הוא הופך לחשוף יותר לפגיעות בו, ועל כן זקוק להגנה טובה והדוקה יותר.

לאחר ההרצאה תתקיים סדנה מעשית שבה יוכלו המשתתפים להתנסות בפורנזיקה, פישינג, איומים ברשת, התקפה ודרכי הגנות סייבר. במקביל, הם יוכלו לקחת חלק בפיצוח קובץ שהוצפן במסגרת מתקפת כופרה (Ransomware) על ארגון כלשהו. הראשון שיפצח את האתגר יזכה במלגה של 5,000 שקל, וכל מי שיפתור את האתגר אחריו יקבל מלגה של אלף שקל.

את הקמפוס הקימו אירינה נבזלין ורונית חסין הוכמן, והוא שוכן בבניין מוזיאון "אנו" שנבזלין משמשת כיו"ר שלו, ומשפחתה היא בין התורמים הבולטים שלו.

מצנח הזהב

מירב גוט מונתה לסמנכ"לית וראש חטיבת הקהילה בשירותי בריאות כללית.

גיא מורדוך מונה למנכ"ל חברת הטכנולוגיה Cust2mate, מקבוצת A2Z, המפתחת עגלות חכמות לסופרמרקטים.

אלירן אלבז, 38, מונה לסמנכ"ל חטיבת הנייר של סנו.

שרון מלכה מונה למנכ"ל דוטז ננו, המייצרת חומרים מתקדמים לאיתור זיופים ונסחרת בבורסה באוסטרליה.

שרון מלכה / צילום: יוסי זליגר
 שרון מלכה / צילום: יוסי זליגר

נועה גדות מונתה למנכ"לית יוזמת Power In Diversity, הפועלת להגברת גיוון והכלה בקרב סטארט-אפים.

אסף טיאר מונה למנהל מערך המכירות ביורופה נדל"ן, הפועלת בערי פורטוגל.

תום קוטלר, 34, מונה לסמנכ"ל הכספים של חברת הנדל"ן רוטשטיין.

חדשות טובות

עמותת איל"ן העניקה, באמצעות קרן ברגמן ובשיתוף הסוכנות היהודית, מלגות בגובה כ-200 אלף שקל לכ-80 סטודנטים חברי העמותה, המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות.

פרופ׳ אלון דומניס ואורית אילון פרידמן מעניקים מלגות לסטודנט חבר איל״ן / צילום: קובי אליהו
 פרופ׳ אלון דומניס ואורית אילון פרידמן מעניקים מלגות לסטודנט חבר איל״ן / צילום: קובי אליהו

באירוע הענקת המלגות אמר יו"ר עמותת איל"ן, תא"ל (במיל.) פרופ' אלון דומניס, כי "השכלה אקדמאית לאנשים עם מוגבלויות זהו סם החיים". בנוסף סיפר דומניס על עצמו: "אני הגעתי לאן שהגעתי כי הוריי דחפו אותי כל הזמן ללמוד ולהתמיד. כשהתבגרתי, הבנתי שהלימודים הם העצמאות שלי, וכשהתקדמתי בתפקידים תמיד דחפתי ללמוד והיום אני גם מלמד. מי שיכול חייב ללמוד, כי אחרת נישאר מאחור, ואנו צריכים להתאמץ יותר בשביל להצליח ולהשתלב".