תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

החזון האקולוגי לעסקים של חברת Source One Eco Friendly

הכירו את פתרון "הלולאה הסגורה": בחירה בכלים אקולוגיים, מיון ואיסוף פסולת מתכלה, הצבת מכונות קומפוסטציה, ושימוש בקומפוסט לחקלאות וגינות מקומיות

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה בשיתוף Source One Eco Friendly

מצבו של כדור הארץ שלנו מתבטא בדרך כלל בשיח עגמומי ומייאש ובנבואות קודרות על המועד שבו כבר לא נוכל לתקן את הנזק שעשינו במו ידינו. אחד הנושאים הפופולריים ביותר שעולים סביב נושא השמירה על הסביבה הוא פסולת הפלסטיק, שנחשבת למזיקה העיקרית למערכת האקולוגית הימית ומהווה 85% מהפסולת הימית בעולם. ישראל, לצערנו, נמצאת במקום הראשון העולמי בשימוש בפלסטיק חד־פעמי לנפש, מייצרת קרוב למיליון טון פסולת פלסטיק מדי שנה ואף משלמת על כך מחיר כלכלי כבד שנאמד ב-1.4 מיליארד שקל בשנה. כולנו יכולים להעיד על פסולת הפלסטיק שאנחנו פוגשים בשמורות הטבע ובחופים, אבל אין באפשרותנו להבין את גודל הנזק שנוצר באמצעות מיקרופלסטיק ופסולת רעילה בעומק הימים והנהרות.

למרות הנתונים המדאיגים, יש מי שמסרבים ליפול למרה שחורה. בעשור האחרון קם דור חדש, מודע יותר לסביבה, שהצמיח מתוכו פעילים סביבתיים, כמו הנערה השוודית גרטה טונברג, שנאבקים כדי לעורר מודעות ולתקן את העוול שביצעה האנושות לכדור הארץ לאורך הדורות. "הדור הצעיר בהחלט מצליח לייצר מודעות גם כאן בישראל", אומר ג'ייסון קורנבלום, מנכ"ל Source One Eco Friendly, חברה שעוסקת הן בהפצת מוצרים מתכלים והן בפתרונות לניהול פסולת. "יותר ויותר הורים מקבלים מסרים בעלי ערך סביבתי מהילדים שלהם. כיום, נערים מטילים וטו על שימוש בכלי פלסטיק בחגיגות בר המצווה שלהם. ההתעוררות של הדור החדש מחייבת אותנו לשים לב לדאגותיו ולחפש פתרונות אקולוגיים".

ג'ייסון קורנבלום, מנכ''ל Source One Eco Friendly / צילום: אינדיגו ג׳ייד קורנבלום
 ג'ייסון קורנבלום, מנכ''ל Source One Eco Friendly / צילום: אינדיגו ג׳ייד קורנבלום

לשחזר בישראל את ההצלחה מדרום אפריקה

קורנבלום עלה לישראל מדרום אפריקה והקים את Source One Eco Friendly בשלהי 2021. בדרום אפריקה רכש קורנבלום ניסיון מקצועי רב בתעשיית האירוח. במסגרת תפקידו כמנהל משאבים במלון הכי גדול בקייפטאון, הוא החליף את מערכת דחיסת האשפה במערכת של פחי מִחזור, צמצם משמעותית את כמות הפסולת ששלח המלון מדי יום להטמנה והביא לכך ש־96% מהפסולת תמוחזר.

את המומחיות והניסיון שלו רתם קורנבלום כדי לממש את חזונו בניהול הפסולת בישראל שכולל חינוך לשינוי גישה בשימוש בפלסטיק במשרד ובבית הן בתחום האוכל והן בתחום האריזה; ומציאת חלופות מתכלות שניתן להעביר אותן בתהליך קומפוסטציה (הדשנה). כיום אפשר להשתמש במוצרים יומיומיים מתכלים, כמו מגבונים וחיתולים, ולהיטיב עם הסביבה בכל משק בית.

מוצרי Source One Eco Friendly / צילום: חיים צבי שניידר
 מוצרי Source One Eco Friendly / צילום: חיים צבי שניידר

הפתרון האולטימטיבי לעסקים

בינתיים העולם מתעורר. לפני כשנה החליטה העצרת הסביבתית של האו"ם על קידום אמנה למניעת זיהום פלסטיק. באירופה החלו בשנים האחרונות לאסור על שימוש בפלסטיק חד־פעמי. לאור התקנות הגלובליות החדשות, השוק הישראלי לא יוכל להשתרך מאחור ויהיה חייב ליישר קו עם המציאות החדשה ולתכנן איך לספק אלטרנטיבות בנות קיימא. כדי להיטיב עם הסביבה, כל חברה בארץ ובעולם צריכה להגדיר לעצמה שלושה יעדים: (1) הפחתת פסולת פלסטיק שנשלחת להטמנה, (2) הגדלת שיעור הפסולת שניתנת למִחזור, (3) הפיכת פסולת מתכלה לקומפוסט.

הפתרון שמציעה חברת Friendly Source One Eco לעסקים בתחום ניהול הפסולת מגיע בשיטת "הלולאה הסגורה": בחירה באריזות וכלי אוכל ומשקה מתכלים, מיון ואיסוף מזון ופסולת מתכלה לקומפוסטציה, אספקת מכונות קומפוסטציה בתוך האתר לחברה ספציפית או למבנים משותפים, והזרמת הקומפוסט לגינות מקומיות או מכירתו לחקלאים או למחלקות גינון במועצות מקומיות. הגדרת פתרונות מקומיים היא צורך חשוב במיוחד בכל הנוגע למניעת בזבוז אנרגיה שמתקיים בכל שינוע של פסולת במשאיות או באוניות.

מוצרי Source One Eco Friendly / צילום: חיים צבי שניידר
 מוצרי Source One Eco Friendly / צילום: חיים צבי שניידר

אריזות כחול-לבן

Source One Eco Friendly מייבאת כיום את כלים אקולוגיים ממקומות כמו הודו וסין, מתעתדת לפתוח מפעל מקומי על מנת לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של ייבוא, עובדת במטרה לפתח חלופות מתכלות תוצרת כחול־לבן. מספקת כבר כיום אריזות עשויות בסיבי קני סוכר וביופלסטיק PLA תוך שימוש באנרגיה מתחדשת ללא התבססות על נפט.

מטרת העל של Source One Eco Friendly היא לגרום למקומות שבהם פלסטיק החד-פעמי הוא מצרך נפוץ במיוחד - כמו מסעדות טייק אווי, בנייני משרדים, שדות תעופה והצבא - להפחית משמעותית את השימוש בו ולהפוך את ישראל למעצמה בתחום משאבים מתחדשים. מדינה מובילה כמו ישראל - שהוכיחה את עצמה לכל העולם בענפים כמו טכנולוגיה, רפואה, מדע וביטחון - לא יכולה להרשות לעצמה לעמוד אלא חייבת להיות בחוד החנית של המאבק בפסולת הרעילה למען עתיד כדור הארץ ולמען עתיד הדורות הבאים.

לפרטים נוספים על Source One Eco Friendly הקליקו>>

צרו איתנו קשר *5988