במושב קטן בעמק חפר תמצאו גינה אורגנית קסומה ויין בן 100 שנה

חוות פירות וירקות שמגישה גם חומוס משובח, מפעל נרות וקוסמטיקה טבעית, חנות בגדים שהיא מוסד תרבותי ונגריה להכנה עצמית של רהיטים כמו בפינטרסט • יום כיף בבית יצחק • חגית אברון תופרת יום

חנות הגינה האורגנית. השפע של הטבע / צילום: אודי כספי
חנות הגינה האורגנית. השפע של הטבע / צילום: אודי כספי

עשו לכם יום בניחוחות ירוקים במושב בית יצחק, המשובץ שלל אבני חן. יש בו יקב ותיק, מפעל קטן הרוקח קוסמטיקה טבעית, גינה אורגנית שמגישה חומוס סודי, סדנאות נגרות ומרחב נשי יחיד ומיוחד.

ארבעה מקומות לקפה משובח ואוכל מעולה בלב טבע ירוק
בשר משובח, פיצה רוסית ונוף אינסופי: יום של אסקפיזם בעיר המדברית
היישוב הערבי הגלילי שהפך למוקד תיירות עם אמנות מפתיעה ואוכל מצוין
אי שם במרכז הארץ מסתתרת שמורת טבע כמעט ריקה מאנשים
העיר האירופית שלא חשבתם לבקר בה - וחבל, כי יש בה כל מה שצריך לחופש מושלם

10:00 | שייק ירוקים ומנת חומוס

הכבישים השלווים במושב בית יצחק עמוסים עצי שסק שקליפתם מאיימת להתפקע מהפרי הבשל. עם הבוקר כבר שיחק המזל לידינו, כשחקלאי מנומנם הציב דוכן מאולתר ובו הציע אננס טרי, משל היה זה כפר בצפון תאילנד. האננס הזהוב ועוד מתוצרת השדות של המושב מגיעים מ"הגינה האורגנית", שנמצאת במקום - חווה ותיקה ביותר שהחלה את דרכה בבוטקה קטן בלב השדות, שם מכרו אודי ורונן מיני עשבים ונבטים, תותים וירקות הגדלים בשדות הפתוחים, חפים מחומרי ריסוס והדברה. כיום מדובר בממלכה קטנה ומטריפה שאין משמחת ממנה.

הגינה האורגנית / צילום: חגית אברון
 הגינה האורגנית / צילום: חגית אברון

לאחר סיבוב בין פקעות השומר, מחרוזות השום וארגזי הארטישוקים הטריים החלפנו את הקפה המסורתי של הבוקר בשייק של ירוקים מרעננים, התחמשנו במנת החומוס של טל, שמוגשת רק בימי שישי, והתיישבנו במרפסת העץ המאולתרת, לקנא במושבניקים שזכו לחנות כזאת בשטחם.
הגינה האורגנית

11:00 | קרם מקני סוכר ונר מקונפיטורת משמש

"טיפה אחת של לחות לעור בניחוח פודרת מי ורדים ואת תקומי אישה אחרת", מבטיחה בעיניים צוחקות ורד בורנשטיין סלוצקי, מייסדת VOS, מפעל בוטיק לקוסמטיקה טבעית. הגענו למקום כמעט במקרה, כשבשומות לבנדר ורוזמרין הזדחלו לארובות האף שלנו בעודנו מתמסרות לאווירת הוודסטוק שבמרפסת הגינה האורגנית. הלכנו אחרי האף עד שהעין שזפה בית קטן ולבן, ופסענו עוד מטרים ספורים אל החנות היפה של רוקחת התרכובות.

מפעל VOS לקוסמטיקה טבעית / צילום: אינגה אבשלום VOS
 מפעל VOS לקוסמטיקה טבעית / צילום: אינגה אבשלום VOS

סלוצקי, פסיכותרפיסטית הוליסטית במקצועה, סבלה בקביעות מאלרגיות עד שהחליטה לחקור את סודות תרכובות השמנים הטבעיים. היא בלשה אחר טיבם וטובם של קני הסוכר, התחקתה אחר חומצות פירות, התעמקה בשורשים אקזוטיים ובצמחים. כל זה הביא אותה לרקוח מוצרים שמיטיבים את העור והנפש של נשים וגברים. היא מכינה במקום גם נרות משגעים (נסו את זה בניחוח קונפיטורת משמש), ובהמשך ייערכו במקום גם סדנאות.
VOS

12:00 | קולקציה מרהיבה מפריז

קולותיהם של חברי להקת ABBA בקעו מתקליט שהתנגן ב"שמונה", החנות של הדס שי. לכאורה מדובר בחנות בגדים, אולם בפועל המקום של שי, אשת תיאטרון, יזמת תרבות ומחברת הספר "בואי ציפורים", היא רק תירוץ למפגשים מהסוג שנשים אוהבות.

''שמונה'', החנות של הדס שי / צילום: אלונה בנקין
 ''שמונה'', החנות של הדס שי / צילום: אלונה בנקין

גם כאן ריחות טובים מהולים באנרגיה שמעיפה לחלל. יש כאלה מקומות, שבהם הקסם מתרחש ישר בכניסה, וקשה לשים את האצבע על הסיבה החמקמקה. כל מה שנותר הוא לעלעל בקולקציות הבדים, המסודרים לפי צבעי הקשת, רבים מהם היא מביאה מפריז, להתפעם מהטעם המשובח שבו נבחרו בקפידה הפריטים, לעלות לקומה השנייה, שם מוצגת קולקציה יפה של בגדי יד שנייה, ולקשור פטפוט עם שי על זוגיות, התעוררות והחיים עצמם לצד קפה מצוין.
שמונה

13:00 | להפוך צמיג לשרפרף מעוצב

דקות ארוכות עמדנו והתלבטנו בין עושר ססגוני של בדים שיעטרו את השרפרף שלנו בסדנת הנגרות של אושרת גורן. בקול רגוע הורתה לנו גורן, נגרית מבטן ולידה, כיצד להפוך צמיג חבוט לשרפרף שיכול לככב בפינטרסט. היא חתומה על ההמצאה המרנינה המכונה "שרפצמיג", ולשם כך נוהגת לשוטט בין פנצ'ריות ולאסוף צמיגים משומשים, רצוי אלה של קטנועים. בתוך שעתיים וחצי של גזירה, מסמור, עיטוף ותיפוף אפילו קטני אמונה יצליחו להפיק רהיט יפהפה. הסדנאות של גורן מיועדות לזוגות וקבוצות שמחפשים פעילות משותפת, כזאת שמחברת לעבודת כפיים כמו של פעם.

פשוט עיצוב / צילום: אושרת גורן
 פשוט עיצוב / צילום: אושרת גורן

פשוט עיצוב

15:00 | יין שמיוצר כבר 100 שנה

השמש של שעות אחר הצהריים במושב בית יצחק יפה שבעתיים, במיוחד כשהיא מלווה בגביע יין צונן. את יורם שלום, איש טלוויזיה בעברו ונצר למשפחה המייצרת יין כבר 100 שנה, אני מכירה עוד מהימים שבהם יקב אלכסנדר היה במרתף ביתו. עם השנים עבר היקב למבנה יפהפה במושב, המשקיף על הכרמים והמטעים, ואינו מבייש יקבים בפרובנס.

יקב אלכסנדר / צילום: אור גליק
 יקב אלכסנדר / צילום: אור גליק

האירוח ביקב ובמרכז המבקרים מבוסס על סיור וטעימות של המבחר המשובח עטור הפרסים, ואפשר גם לשבת בחצר כדי לשתות ולטעום מבחר גבינות ומזטים חמודים.
יקב אלכסנדר