ענקית התיירות המקוונת אמדאוס תטמיע את הפתרון של Joyned הירושלמי

הסטארט-אפ הירושלמי Joyned, שפיתח פתרון שהופך הזמנת בתי מלון באתרי נסיעות לחוויה חברתית, חתם על הסכם מסחרי אסטרטגי עם ענקית התיירות המקוונת אמדאוס • אירועים ומינויים

צוות חברת הסטארט-אפ Joyned / צילום: ניר סלקמן
צוות חברת הסטארט-אפ Joyned / צילום: ניר סלקמן

הסטארט-אפ הירושלמי Joyned, שפיתח את Joyned Booking, פתרון שהופך הזמנת בתי מלון באתרי נסיעות לחוויה חברתית, חתם לאחרונה על הסכם מסחרי אסטרטגי עם ענקית התיירות המקוונת אמדאוס. במסגרת ההסכם, הפתרון של החברה מוצע לסוכנויות נסיעות מקוונות וחברות דיגיטליות בתחום הנסיעות שעמם עובדת אמדאוס. לפי ג'וינד, בחודש האחרון הניע המהלך עסקאות במיליוני דולרים, עם מספר מותגים בינלאומיים.

ג'וינד נוסדה ב-2017 על ידי יונתן אברהם (מנכ"ל) ומיכאל לוינסון (סמנכ"ל מוצר), מעסיקה 17 עובדים וגייסה עד היום 7 מיליון דולר. הפתרון שלה מאפשר תקשורת חברתית באתרי נסיעות: במהלך הגלישה באתר או באפליקציה המשתמש שולח לחבריו או לבני משפחתו הזמנה לצ'ט חי, שבמהלכו כולם חשופים לתוכן האתר, מקיימים דיון ומחליטים ביחד על הזמנת החופשה.

לפי נתוני החברה, יישום הפתרון מאפשר לסוכנויות נסיעות ליהנות מיחס המרה משופר בשיעור של כ-10%, גידול ממוצע של 25% בערך הכספי של ההזמנות וגידול כולל בהכנסות האתר.

אמדאוס נוסדה לפני 30 שנה והיא מספקת סל של פתרונות טכנולוגיים לתעשיית התיירות העולמית, הכוללת סוכנויות נסיעות, מנועי חיפוש, מפעילי תיירות, חברות תעופה, שדות תעופה, בתי מלון, חברות השכרת רכב ועוד. ג'וינד משתפת פעולה עמה זה מספר שנים, ובפברואר האחרון אף צירפה לשורותיה את לוץ וורנבג, סגן נשיא באמדאוס, כמומחה לענף התיירות.

"הזמנות חברתיות של בתי מלון הן סיפור ענק בתעשיית התיירות, וכיום אנו החברה היחידה שמציעה פתרון מדף לאתרי תיירות", אומר אברהם. "המהלך עם אמדאוס יאפשר לנו להנחיל את הפתרון שלנו לתיירים רבים יותר ברחבי העולם, ולהפוך עבורם את התהליך הארוך והמתיש לפעמים של סגירת חופשה לתהליך פשוט, מהיר וחווייתי".

הצבע של צבע טרי

חסות מסחרית על אירועים וכנסים היא עניין שבשגרה, אך היא לא חייבת להישאר בגבולות המוכרים. יריד האמנות צבע טרי, שקיים כבר למעלה מעשור, יתקיים השנה במחסנים 2 ו-3 המתחדשים בנמל יפו (29 במאי עד 4 ביוני), תוך שיתוף פעולה עם נותני חסויות מסחריים שיהיו מעורבים באירועי היריד עצמם.

כך, למשל, טמבור הייתה שותפה בוועדה האוצרותית שבחרה את שמונה המעצבות והמעצבים המבטיחים שיציגו במסגרת חממת העיצוב של היריד, ותתן חסות לחממה כולה. בנוסף, היא תקיים יחד עם עמותת "לצאת מהקופסא" המקדמת מעצבים ואדריכלים צעירים בישראל, את "סלון בית המכולות" - חלל שבו יתקיימו לאורך כל ימי היריד מפגשים, פאנלים מקצועיים והרצאות בתחום העיצוב, האדריכלות, הבנייה הירוקה והקיימות.

החברה גם תהיה אחראית על צביעת כל ביתני היריד - שמושך מדי שנה כ-30 אלף מבקרים - בצבע אקולוגי ובגוונים שנבחרו על ידי המעצבים המציגים. לדברי צביה אורנשטיין קסן, סמנכ"לית השיווק של טמבור, "החסות תואמת את העשייה שלנו בקידום תחום הבנייה הירוקה בישראל, מאחר והמחסנים בהם יתקיים היריד נבנו על פי עקרונות הקיימות והאנרגיה המתאפסת, ובסלון 'בית המכולות' יתקיימו פאנלים מקצועיים בתחום".

הגג הירוק של מכבי ת"א

גם היכל מנורה מבטחים מצטרף לתנופת האנרגיה המתחדשת: לאחרונה השלימה חברת סולאר פאוור את התקנתה של מערכת סולארית על גג ההיכל, המשמש את קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב לאירוח משחקיה. מדובר במערכת שתוכל להפיק עד 252 קילו ואט, ושוויה כמיליון שקל.

ההיכל, שגם מארח הופעות של אומנים, משתרע על שטח של כ־23,460 מ"ר, שכעת ינוצל לטובת ייצור אנרגיה מתחדשת. המערכת הוקמה למטרת השקעה ורווח: החשמל שייוצר יימכר לחברת חשמל, ויהווה הכנסה של כ־180 אלף שקל בשנה, וכ־4.3 מיליון שקל לאורך 25 שנים.

המערכת הסולארית על גג היכל מנורה מבטחים, ת''א / צילום: עומרי סילבר
 המערכת הסולארית על גג היכל מנורה מבטחים, ת''א / צילום: עומרי סילבר

לדברי מנהל הפרויקט מטעם סולאר פאוור, רוני ארנפלד, "תהליך העבודה לקח יותר זמן מהרגיל בשל שגרת הפעילות בהיכל, אך בתוך חודש וחצי המערכת כבר עמדה מוכנה". בימים הקרובים היא תחובר ותחל לפעול על גג ההיכל.

מנכ"ל חברת היכלי הספורט, מאור בנימיני, מסביר כי "מדובר במהלך שמבוצע כחלק מתפיסתנו האסטרטגית לשלב במתקני הספורט הגדולים של העיר ערכים של קיימות ושמירה על הסביבה, לאחר שעשינו זאת בהיכל קבוצת שלמה ובבלומפילד".

חדשות טובות

קרן לוריאל למען נשים תומכת זו השנה השלישית בהיקף של מאות אלפי שקלים בתוכניות ההשמה של עמותתitworks , המסייעת לנשים חד הוריות שנמצאות מחוץ לעולם העבודה להשתלב בענף ההייטק, באמצעות הכשרות מקצועיות וליווי תעסוקתי.