חברת האוטו-טק UVeye השלימה גיוס בהיקף של כ-100 מיליון דולר

החברה פיתחה ומשווקת מערכות לאיתור לא-פולשני של תקלות בכלי רכב עבור גורמים בענף סחר הרכב

רכב עם הטכנולוגיה של UVeye / צילום: UVeye
רכב עם הטכנולוגיה של UVeye / צילום: UVeye

חברת UVeye הישראלית, יצרנית מערכות אוטומטיות לבדיקת רכבים מבוססות בינה מלאכותית, הודיעה על השלמת סבב גיוס (D) בהיקף של כ-100 מיליון דולר. את הסבב הובילה Hanaco VC, קרן הון סיכון שמנהלת נכסים בשווי 1.5 מיליארד דולר ומתמחה בתחום ה-Mobility עם השקעות בולטות בחברות כמו Via ו-Moovit. בסבב הנוכחי השתתפו גם ג'נרל מוטורס, CarMax, W.R. Berkley, Fitt Ventures, ומשקיעים מוסדיים ישראלים קיימים, בין השאר כמו מנורה מבטחים ומור בית השקעות.

השבוע בביומד: נובוקיור שיכנעה את השוק שמגמת הירידה זמנית | מדור חדש
לא כל יום מובילאיי: האקזיט הצנוע של גיל אגמון במכירת אוטוטוקס 
פורשה ומובילאיי מודיעות על שיתוף פעולה בתחום מערכות הבטיחות 

סבב הגיוס הגיע לאחר שהחברה פרסמה על חתימת חוזים עם חברות מובילות בארה״ב בתחום סוכנויות הרכב, ציי הרכב ומכירות פומביות (auctions). במהלך 2022 הודיעה UVeye על שיתופי פעולה עם Volvo Cars USA ועם חברת General Motors לאספקת מערכות ליותר מ-5,000 סוכנויות רכב בכל רחבי ארה״ב. בינואר 2023 הודיעה החברה כי חתמה עם חברת Carmax האמריקאית על פריסת מערכות ברחבי אתריה לתמיכה בסריקת כמיליון כלי רכב בשנה.

החברה מייצרת כיום שלוש מערכות לבדיקת רכבים המתאימות לשימוש עבור רכבים חדשים ומשומשים כאחד. המערכות של UVeye עושות שימוש בבינה מלאכותית, למידת מכונה וטכנולוגיות צילום ברזולוציה גבוהה (HD) כדי לבדוק במהירות ובאופן מדויק את צמיגי הרכב, הגחון ואביזרים נלווים ולאתר בהם פגמים, חלקים חסרים וליקויי בטיחות.

המוצרים של החברה משמש גורמים מסחריים בתחום סחר הרכב דוגמת יצרני רכב, סוכנויות שיווק, מוסכי שירות ומפעילי ציים, כדי לסרוק נזקים ולאתר תקלות מכאניות בכלי רכב בצורה מהירה ובלי בדיקות פולשניות. הגיוס יאפשר לחברה להגדיל את היקף ייצור המערכות ולהרחיב את פעילותה בארה"ב בשנים הבאות. לחברה יש משרדים בישראל, יפן גרמניה וארה"ב. מאז הקמתה ב-2016, גייסה כ-200 מיליון דולר.