פורשה ומובילאיי מודיעות על שיתוף פעולה בתחום מערכות הבטיחות

פורשה תרכוש ותטמיע בכל הרכב של את מערכות הנהיגה הסמי-אוטונומיות מהדור הבא של מובילאיי • פורשה הצהירה כי כחלק מפילוסופיית החברה, שמציבה את ההנאה מנהיגה בראש סדר העדיפויות, ברוב המצבים הנהגים יוכלו להמשיך לנהוג עצמאית גם עם המערכת

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: Nasdaq, Inc
פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: Nasdaq, Inc

עוד זכייה אסטרטגית בתעשיית הרכב למערכת המתקדמת לסיוע אקטיבי בנהיגה (ADAS) של מובילאיי המכונה SuperVision. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה וחברת מובילאיי הכריזו היום (ג') על שיתוף פעולה אסטרטגי ביניהן להטמעה של מערכת ה-ADAS החדשה של מובילאיי בדגמים עתידיים של פורשה. המערכת תכלול בין השאר פונקציות סמי-אוטונומיות של סיוע אוטומטי לנהיגה עם השגחת הנהג, ופונקציות navigate-on-pilot.

על פי ההודעה, פורשה תמלא תפקיד מוביל באינטגרציה המלאה של טכנולוגיית SuperVision™ לתוך הדגמים העתידיים שלה. כדי להבטיח חווית נהיגה מתאימה למותג הספורטיבי. המערכות ישולבו ויכוונו על ידי מהנדסי פורשה. גם המערכת המנטרת את תשומת הלב של הנהג תותאם ידי המומחים של החברה והמערכת כולה תשולב בממשק המשתמש האינטואיטיבי של מערכת ניהול התקשורת של פורשה (PCM).

אף שלמערכת יהיו יכולות אוטונומיות גבוהות, פורשה חוזרת ומצהירה כי כחלק מפילוסופיית החברה, שמציבה את ההנאה מנהיגה בראש סדר העדיפויות, ברוב המצבים נהגי פורשה יוכלו להמשיך לנהוג עצמאית גם עם המערכת. בכירים פורשה אומרים כי "ישנם היבטים מסוימים של נהיגה אוטומטית חלקית שאנו מעוניינים בהם. מערכות חכמות, כמו טכנולוגיית Mobileye SuperVision™, יכולות לסייע לנהג במצבים יומיומיים, למשל בהיעדר הצורך להשאיר את הידיים על ההגה כל העת בזמני פקקים".

הקשר עם קבוצת פולקסוואגן

יצוין כי פורשה חולקת פלטפורמות רכב רבות עם קבוצת פולקסווגן, ובמיוחד עם אאודי, ולפיכך ייתכן שהשת"פ של מובילאיי עם פורשה "יזלוג" גם לקבוצת פולקסווגן ובמיוחד לאאודי, שעמה יש לפורשה קשרים הנדסיים ותעשייתיים הדוקים. עם זאת קבוצת פולקסווגן עצמה ציינה בהודעה כי היא כבר משתפת פעולה בתחום עם בוש ועם קוואלקום, אחת היריבות המרכזיות של מובילאיי, ובסין עם Horizon Robotics, מפתחת סינית של צ'יפים ופתרונות נהיגה אוטונומיים. אולם בענף מוסיפים כי פורשה נחשבת בתעשיית הרכב ל"אמת מידה" בכל הנוגע לפיתוח הנדסי ולפיכך השת"פ המוצהר עמה עשוי להניב למובילאיי זכיות נוספות עם חברות רכב בעתיד.

מערכת ה-SuperVision של מובילאיי מאפשרת לנהגים להוריד את ידיהם מההגה במגוון סוגי כבישים תוך ניטור חזותי של סביבתם, בהתאם לחוקים המקומיים ולמצבי התנועה. באמצעותה מכוניות יכולות לעקוב אחר נתיבי הניווט שבחר הנהג, להחליף נתיב באופן אוטונומי ולעקוף אוטומטית רכבים איטיים יותר בכבישים מרובי נתיבים. המערכת מנטרת את הסביבה באמצעות 11 מצלמות ותמיכה נוספת של חיישני רדאר.

עד כה הלקוחות המוצהרים היחידים של מערכת ה-Super-Vision של מובילאיי בתעשיית הרכב היו המותגים Zeekr ו-Polestar של קבוצת GEELY הסינית. המערכת נחשבת רווחית בצורה משמעותית לעומת מערכות ה-ADAS הרגילות, שמהוות כיום את רוב המכירות של מובילאיי והחברה בונה רבות על ההכנסות מהן בשנים הקרובות.