ביהמ"ש קיבל את עתירת אפי נוה וביקר את לשכת עורכי הדין

בית המשפט קיבל את עתירתו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה נגד ועדת הבחירות של הלשכה, וביטל בכך את החלטת הוועדה לפסול חתימות תמיכה דיגיטליות שהגישו המועמדים • החלטת הוועדה הייתה צפויה לפסול את מועמדותו של נוה, שהגיש חתימות תמיכה דיגיטליות רבות

עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף
עו"ד אפי נוה / צילום: שלומי יוסף

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (ב') את עתירתו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה נגד ועדת הבחירות של הלשכה, וביטל בכך את החלטת הוועדה לפסול חתימות תמיכה דיגיטליות שהגישו המועמדים. מועמד בבחירות ללשכה נדרש להגיש לפחות 550 חתימות תמיכה של עורכי דין.

החלטת הוועדה הייתה צפויה לפסול את מועמדותו של נוה, שהגיש חתימות תמיכה דיגיטליות רבות. 

המועמדים המובילים וחזרתו של אפי נוה: מי יהיה היו"ר הבא של לשכת עורכי הדין | ניתוח

אתמול (א') שלח עו"ד דורון ברזילי, המתמודד בבחירות ללשכה, פנייה לוועדת הבחירות על ליקויים לטענתו בחתימות שהגיש נוה, מעבר לחתימות הדיגיטליות.

במהלך הדיון בבית המשפט ביקר השופט את התנהלות ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין. השופט הציע לצדדים כי העתירה תתקבל בהסכמה ללא צו להוצאות וללא פסק דין. הוועדה הסכימה לקבלת העתירה.

עו"ד נוה הורשע בפרשת מעבר הגבולות בכניסה ויציאה מהארץ שלא כחוק ובקבלת דבר במרמה. היא הגיש ערעור על הרשעתו, שעדיין תלוי ועומד. גם הפרקליטות הגישה ערעור על העונש שהוטל ודרשה להחמיר את המאסר על-תנאי שנגזר עליו לעבודות שירות.

עו"ד רויטל סווד הודיעה ביום שישי האחרון על פרישתה מהמרוץ לראשות לשכת עורכי הדין כדי לא לפצל קולות. המתמודדים הנוספים לראשות הלשכה הם עו"ד עמית בכר, ראש מחוז תל אביב בלשכה; חבר המועצה הארצית, עו"ד אברהם ללום; ועו"ד ארקדי אליגואשוילי, הפעיל במחוז ירושלים בלשכה. 

נוה: "ניסיון מגוחך ואנטי-דמוקרטי" 

עו"ד נוה מסר בתגובה להחלטה: "אני מברך על החלטת בית המשפט להכשיר את החתימות שנאספו ולדחות על הסף את הניסיון המגוחך והאנטי-דמוקרטי של היריבים לפסול את מועמדותי. הנסיון לשנות את כללי המשחק לאחר המשחק לא צלח לכם. מדהים לראות כיצד מי שמקדש את מעמד היועצים המשפטיים, מחליט להתעלם מחוות-דעתם שעה שהיא אינה נוחה לו. אין לי אלא להצר על כך, ולא אתן לרדיפות פוליטיות אלה להצר את ידיי".

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד דורון ברזילי, מסר: "אנחנו מכבדים את פסיקת בית המשפט. אפי נוה הפגין שיקול-דעת לקוי ביותר מהזדמנות אחת, ובשמו נקשרו אינספור פרשיות בעייתיות שהביאו את לשכת עורכי הדין לשפל ההיסטורי בו היא נמצאת היום. אסור ולא ראוי שאדם כזה יעמוד בראש גוף הנחשב מהחשובים במערכת המשפט בישראל, המסמל יושרה, צדק ומינהל תקין".