בכיר בהליברטון: ליזמות וחדשנות יש תפקיד מרכזי בתעשיית האנרגיה

ז'ין מארק לופז, סגן נשיא אזור אירופה בהליברטון, אמר הערב בכנס ENERGY 2023 כי "המחויבות שלנו היא לדחוף את גבולות החדשנות, והיזמות היא הלב הפועם שמניע אותנו קדימה" • הציג את Halliburton Labs - מאיץ קלינטק המספק ליזמים גישה למומחיות הגלובלית של הליברטון • כנס האנרגיה של גלובס נערך בשיתוף החברות אנרג'יאן והליברטון

ז'ין מארק לופז, סגן נשיא אזור אירופה בהליברטון, בכנס ENERGY 2023 של גלובס / צילום: יוסי כהן
ז'ין מארק לופז, סגן נשיא אזור אירופה בהליברטון, בכנס ENERGY 2023 של גלובס / צילום: יוסי כהן

"אסור לנו לזלזל בתפקיד המרכזי של יזמות וחדשנות בהנעת תעשיית האנרגיה קדימה" - כך אמר הערב (ג') ז'ין מארק לופז, סגן נשיא אזור אירופה בהליברטון, בכנס ENERGY 2023 של גלובס, שנערך עם חברות הליברטון ואנרג'יאן. 

מנכ"ל אנרג'יאן: "כפי שהיינו הראשונים להכניס תחרות לשוק הגז הישראלי, אנחנו רוצים להיות מי שמכניסים חדשנות"

בדבריו הציג מארק לופז את חברת הליברטון, אשר היא לא סתם עוד חברת שירות עולמית לשדות נפט. "אנחנו החלוצים שממלאים תפקיד מכריע במתן גישה לאנרגיה אמינה", אמר. "המחויבות המתמדת שלנו היא לדחוף את גבולות החדשנות, והיזמות היא הלב הפועם שמניע אותנו קדימה".

המשימה של בנייה וייצור בארות היא מורכבת, מסביר מארק לופז, וכוללת טכניקות של פיזיקה, מדעי כדור הארץ, כימיה, מדעי החומרים, הנדסת מכונות, חשמל ותוכנה.

דוגמה נוצצת למסירות הבלתי מעורערת של הליברטון היא השותפות עם חברת אנרג'יאן בים התיכון, הוא מדגיש, כאשר השותפות הצליחה לקדם צמיחה הדדית ושחרור של הפוטנציאל הטרי של משאבי האנרגיה באזור התוסס של המזרח התיכון. 

מחויבות לחדשנות 

מארק לופז מדגיש את החשיבות של יזמות בסקטור האנרגיה. לדבריו, "אסור לנו לזלזל בתפקיד המרכזי של יזמות וחדשנות בהנעת תעשיית האנרגיה קדימה. אל מול אתגרים גלובליים כמו אבטחת אנרגיה והצורך הדחוף בפתרונות פחמן נמוך יותר, אנו חושפים פתרונות פורצי דרך באמצעות רוח היזמות והחוצפה של חשיבה חדשנית".

מטכנולוגיות קידוח מתקדמות ועד לפתרונות דיגיטליים המייעלים את הייצור, מארק לופז מציג את המחויבות של הליברטון לחדשנות. "יוזמות אלה מגבירות את היעילות", הוא קובע, "משפרות את הבטיחות וסוללות את הדרך לפיתוח שיטות אנרגיה בת-קיימא שישאירו השפעה מתמשכת".

בנאומו הערב, מארק לופז הציג גם את Halliburton Labs - מאיץ קלינטק המספק ליזמים גישה ייחודית למומחיות הגלובלית של הליברטון. ל-Halliburton Labs יש
25 חברות קלינטק בכל רחבי העולם. מארק לופז הסביר בנאומו כי לקהילת המאיץ הזו יש רצון עז לשיתוף-פעולה עם קהילת הסטארט-אפים כאן בישראל, כדי לזהות ולהרחיב את הטכנולוגיות שיספקו את עתיד האנרגיה, מהר יותר.

מארק לופז המשיך: "עלינו ליצור מערכת אקולוגית שמוקירה שיתוף-פעולה ומחבקת את רוח היזמות. בתוך המערכת האקולוגית המדהימה הזו, נגלה את הפוטנציאל הבלתי מוגבל של תעשיית האנרגיה, ונבטיח עתיד מזהיר יותר ממה שיכולנו לדמיין אי-פעם". 

הוא סיים את דבריו בכך שהאפשרויות הן אינסופיות, והתגמולים הם מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלנו.

*** גילוי מלא: כנס ENERGY 2023 של גלובס נערך בשיתוף החברות אנרג'יאן והליברטון