כתב אישום פלילי הוגש נגד דונלד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים

כתב אישום פלילי הוגש נגד נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ בגין סילוק לא חוקי של מסמכים מסווגים מן הבית הלבן וניסיון להעלימם • זו הפעם הראשונה בתולדות ארה"ב בה נשיא לשעבר יועמד לדין פלילי • טראמפ: "זהו יום אפל עבור ארצות-הברית של אמריקה"

דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן, אפריל / צילום: Reuters, Brendan McDermid
דונלד טראמפ בבית המשפט במנהטן, אפריל / צילום: Reuters, Brendan McDermid

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ חשף הלילה (ו') ברשת החברתית שהקים, "Truth Social", כי הוגש נגדו כתב אישום פלילי בגין סילוק לא חוקי של מסמכים מסווגים מן הבית הלבן וניסיון להעלימם במשך שנה וחצי. זו הפעם הראשונה בתולדות ארה"ב שנשיא לשעבר יועמד לדין פלילי. 

דונלד טראמפ: לבית הלבן - או לבית הסוהר | יואב קרני, פרשנות
כתב אישום היסטורי מוגש נגד טראמפ, ובינתיים קנדה בוערת | השבוע בעולם

"אני אדם חף מפשע", הכריז טראמם בפוסט שכתב. "זהו יום אפל עבור ארצות-הברית של אמריקה. אנחנו מדינה בדעיכה רצינית ומהירה", הוסיף.

בהמשך פרסם טראמפ סרטון בו האשים את יריביו הפוליטיים בהפללתו, בניסיון לשבש את הבחירות לנשיאות ב-2024: "הם הבינו שהדרך שבה הם הולכים לעצור אותנו היא באמצעות מה שנקרא 'לוחמה'. וזה מה שזה - לוחמה נגד החוק, ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".

לדברי טראמפ, האישום הפדרלי הוא בדיחה, והוא מהווה המשך של שלל חקירות אחרות, סקנדלים וניסיונות הדחה שהתחוללו במהלך הקריירה הפוליטית שלו. "זה רק ההמשך - שבע שנים, גם אחרי שיצאתי", אמר.

לפי עורך דינו של טראמפ, ג'ון רולי, הנשיא לשעבר מואשם בשבעה סעיפים. בין האישומים: קשירת קשר לשיבוש הליכי משפט, מתן הצהרות כוזבות והפרה של חוק הריגול. סעיפי האישום נושאים איתם עונשים של עד 20 שנות מאסר אם טראמפ יורשע, אך ככל הנראה העונש שיתקבל יהיה מקל יותר בגלל הנחיות הענישה הפדרלית.