תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

טכנולוגיה מתקדמת ושמירה על הסביבה: B9 מסדרת מחשבי ה-ExpertBook של Asus - קל משקל וכמעט ללא פליטת פחמן

סדרת מחשבי ExpertBook של Asus שמה דגש על קיימות לצד חדשנות עם מגוון פתרונות טכנולוגיים שימושיים • היא כוללת גם את ה-ExpertBook B9 שמגיע במשקל קל במיוחד, עם עוצמה רבה, עמידות בתקן צבאי, מסך OLED ויכולות של בינה מלאכותית

צילום: ASUS
צילום: ASUS

הכתבה מטעם Asus

תכנון ירוק של מוצרים טכנולוגיים, שהקיימות נמצאת כבר בבסיס המחקר והפיתוח שלהם, כבר הפך להיות סטנדרט בעולם המחשבים. המחשבים כיום לא רק מיוצרים תוך הפחתת פליטת הפחמן, אלא מתוכננים לזהות "פיקים" של אנרגיה ולייעל את עצמם. כך גם השימוש בהם באנרגיות מתחדשות והתחייבות ליצור סביבה נקייה יותר, תוך התחשבות בשינויי האקלים שמשפיעים על כל סביבת החיים שלנו. כך, המחשבים הניידים שאנחנו משתמשים בהם יכולים להיות גם עוצמתיים מבחינת יכולות, אך במקביל, מחויבים לרעיון הקיימות.

אחת הדוגמאות לכך היא סדרת מחשבי ExpertBook של Asus. סדרת הדגמים העסקית, אשר מיועדת לאלו אשר דרישות העבודה שלהם מצריכות מחשבים ניידים חזקים. כגון מנכ"לים, אנשי שיווק ומכירות, עובדי חברות הייטק, מעצבים וגם רופאים, מורים, אנשי תעשייה ועוד. לצד זאת שמדובר במחשבים חזקים, כחלק מהמחויבות שלה לנושא הקיימות, Asus מקפידה כי מחשביה יהיו תואמים לדרישות הסביבתיות, לקראת הרגולציה האירופאית של "אפס פליטות פחמן" ומעבר ל-100% אנרגיות מתחדשות עד לשנת 2035. נתונים שגם בזכותם נכללת החברה ברשימת ה"פייננשיאל טיימס" של החברות המובילות בתחום הקיימות.

הייחודיות של סדרת ExpertBook של Asus היא שבנוסף לסוגיית הקיימות, מדובר במחשבים ניידים חזקים ומאובזרים. חלק מהמחשבים בסדרה אמנם דקים וקלים (החל מ-990 גרם בלבד), כיאה לניידים עסקיים נוחים שמיועדים לאנשי עסקים. אך יחד עם זאת הם גם בעלי עמידות גבוהה בפני טמפרטורות, זעזועים ונפילות - על פי התקן המחמיר של צבא ארה"ב (MIL-STD-H). הם מגיעים עם חומרה חזקה, שמאפשרת להם להריץ מגוון רחב של תוכנות ולבצע מגוון רחב של פעולות במקביל, מבלי לפגוע בזמן העבודה. כמו כן, מחשבי הסדרה עומדים בדרישות האבטחה המתקדמות ביותר.

הסדרה כוללת מגוון רחב של דגמים שמתאימים לכל מיני שימושים וברמות מחיר שונות. למשל, מחשבים המתאימים יותר לגרפיקאים ועורכי וידאו, להם כרטיס גרפי חזק וזיכרון שמאפשר להתמודד עם עומס עבודה רב. כמו כן, ישנם גם מחשבים יותר בסיסיים המתאימים לעסקים בעלי תקציב נמוך, שמאפשרים להתמודד עם משימות יום-יומיות.

ExpertBook B9 OLED / צילום: ASUS
 ExpertBook B9 OLED / צילום: ASUS

אבטחה ומערכת גיבויים

אחד המחשבים המובילים בסדרת ExpertBook של Asus הוא ה-B9. בחברה מסבירים כי ה-B9 (שם דגם מלא B9403) הוא לפטופ העסקים הראשון שפליטת פחמן שלו מופחתת בצורה משמעותית. זאת באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים שחוסכים את אותה כמות פליטת הפחמן הכרוכה בייצור שלו. הוא מגיע עם מסך OLED, שידוע כבעל צבעים עשירים ומדויקים במיוחד, ולפי Asus זהו המחשב הנייד העסקי הקל ביותר בעולם מבין אלו שגודלם 14 אינץ'. הוא מגיע במשקל של החל מ-990 גרם ומתאים במיוחד לאנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים שנמצאים בתנועה מתמדת. הוא מכיל את כל הפיצ'רים של סדרת ExpertBook וגם כמה ייחודיים רק לו. הוא אמנם מגיע עם מסך בגודל 14 אינץ', שגם כך נחשב לקטן ונוח, אך שוליים דקים במיוחד מעניקים לו מימדים של מחשב עם מסך בגודל 13 אינץ' בלבד. מה שכמובן משפר את הניידות שלו.

ה-ExpertBook B9 כבר מטמיע בתוכו יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית. אם במחשבים הקודמים בסדרה תרמה הבינה המלאכותית להפחתת רעשים, למשל בשיחות וידאו, ה-B9 מציג פיצ'ר נוסף של AI: בינה מלאכותית במצלמה אשר יודעת לעקוב אחר המשתמש תוך כדי תנועה במהלך שיחות וידאו.

נושא חשוב נוסף שמקבל מענה ב-ExpertBook B9 הוא לוח מקשים מספרי מואר בתאורת לד, אשר נמצא מתחת למקלדת, באזור השליטה של העכבר ויכול לתפקד במקומו. באמצעות מקש ה-NumberPad שנמצא בפינה השמאלית העליונה של המחשב, ניתן להפעיל את לוח המספרים ולכבות אותו, על מנת לשלוט במחשב. בנוסף, מערכת המקשים ניתנת להתאמה אישית, כך שמקשים מסוימים יבצעו פעולות שונות בהתאם להעדפת המשתמש. מה שמכונה ExpertWidget. את המקשים ניתן להגדיר באמצעות אפליקציה ייעודית של החברה.

מבחינת אבטחת מידע: למחשב טכנולוגיות לשמירה על זהות המשתמש, כולל מנגנון Trusted Platform Module (TPM) לאיחסון סיסמאות והצפנתן. כמו כן הוא כולל חוסם מצלמה, קורא טביעת אצבע להתחברות למחשב, מצלמת אינפרא-אדום להתחברות מהירה במבט בלבד גם בחושך, חיבור למנעול Kensington, שמונע גניבה של המחשב בסביבה לא מבוקרת וגם שליטה בחיבורי ה-USB, שמאפשרת לנעול אותם. המחשב מציע גם עבודה בטכנולוגיית Raid 0/1, עם שני כוננים במקביל, ממש כמו עם שרת ושרת גיבוי. המידע שמאוחסן על הדיסק הקשיח מועתק באופן אוטומטי לכונן גיבוי, כך שגם אם אחד מהם מתקלקל, ניתן לגשת למידע מהשני.

חיסכון בחומרים בייצור

עוד בגזרת ה"למרות שהמחשב דק, הוא מכיל הרבה פיצ'רים", ניתן למצוא גם חיבור Thunderbolt 4, שנחשב לחדיש ביותר כיום. הוא מאפשר בחיבור אחד תמיכה ב-USB 4, העברת נתונים במהירות של 40 Gbps, פלט תצוגה כפול באיכות 4K וטעינה מהירה. זאת לצד חיבורים סטנדרטיים נוספים, כגון HDMI, USB 3.2 וכבל רשת RJ45 via Micro HDMI.

עוד מציינים ב-ASUS כי המפרט המתקדם של ה-ExpertBook B9, כולל גם מעבד דור 13 של Intel עד i7, עם תמיכה מלאה ב-vPro, כרטיס גרפי מתקדם (Iris X) ותמיכה ב-WiFi 6E שנחשב כיום לאמין ומהיר ביותר בגלישה אלחוטית. מסך התצוגה שלו נבנה בטכנולוגיית NanoEdge, הכוללת גם לוח נגד סנוור, מפחית השתקפויות ומצמצם מקרים של התעייפות העיניים. הוא מגיע עם תמיכה מובנית ב-Alexa של Amazon, עם סרגל תאורה מובנית שנדלק בעת מתן פקודות קוליות. יש לו זיכרון עבודה (RAM) מהיר מסוג LPDDR5 בנפח של עד 64 ג'יגה בייט וזיכרון אחסון מהיר מסוג PCIe 4.0 SSD בנפח של עד 2 טרה בייט. כל אלו, עם בטרייה בקיבולת של עד 66 Wh, הכוללת גם אפשרות לטעינה מהירה של עד 60% ב-39 דקות בלבד.

כאמור, כחלק מהמחויבות לסביבה של Asus בכלל, ובסדרת ExpertBook בפרט, גם ה-B9 תואם לדרישות הקיימות בכל מחזור החיים של המוצר. הוא בעל הסמכת Energy 7.1 ומדורג בדירוג EPEAT זהב, אשר מעידים על חיסכון בצריכת אנרגיה כדי לסייע בהפחתת עלויות בטווח הארוך וכמובן גם בפליטת פחמן. מנתונים שמפרסמת Asus עולה כי בייצור ה-ExpertBook B9 נחסכו כ-29% מכמות החומרים הנדרשת. כמו כן, בזכות תהליכי ייצור ירוקים נחסך גם 75% מזמן הייצור הנדרש. שני דברים אשר מעלים את הדירוג הסביבתי של המוצר. מה שמראה שניתן לייצר טכנולוגיה מתקדמת, חדשנית ועמידה, ובמקביל לעמוד גם בסטנדרטיים המחמירים ביותר של הקיימות.

צרו איתנו קשר *5988