השקל ממשיך להתחזק ורושם שיא של חודשיים מול הדולר

השקל ממשיך במגמת ההתחזקות אל מול הדולר, כאשר ברקע בחירת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים

השקל ממשיך להתחזק / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
השקל ממשיך להתחזק / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

השקל ממשיך להתחזק מול המטבעות הזרים המובילים, תוך שהוא ממשיך את המגמה מהשבוע שעבר. היום (ג') השקל התחזק בכ-0.7% לעומת הדולר, כאשר שער החליפין עומד כעת על 3.566 שקלים.

גם מול האירו והליש"ט חלה התחזקות אך מתונה יותר. האירו נסחר ב-3.855 שקלים, התחזקות קלה; והליש"ט נסחר ב-4.48 שקלים ללירה, התחזקות של כ-0.5%. בשישה מתוך שבעת ימי המסחר האחרונים, השקל התווסף לעומת הדולר בסיכום היומי.

פשרה או פיצוץ: מה צפוי מחר בבחירות לנציגי הוועדה לבחירת שופטים 
הקיצוצים באינטל ישראל נחשפים: מצבת העובדים הצטמקה ב-300 בשנה 
התעשייה האווירית דוחה את מהלך ההנפקה בבורסה בתל אביב

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, מוסר כי "מאז החל גל ההתחזקות האחרון, איבד שער השקל 18 אגורות", וקובע כי התחזקות השקל נובעת מהיחלשות הדולר  לקראת נתוני האינפלציה שצפויים להתפרסם היום בארה"ב, יחד עם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב שתפורסם מחר (ד').

מנחם מדגיש כי השקל אף מושפע מ"המשך האווירה האופטימית והעליות בשוקי המניות בארה"ב". חלק גדול מהתחזקות המטבע, לפי מנחם, נובע מהרמה המקומית, כאשר חלה אופטימיות בימים האחרונים, ונראה כי השוק "מהמר" על פשרה בנושא הרפורמה.

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות, מצנן את האופטימיות בנוגע לשער השקל ומסביר: "למרות הרעש התקשורתי של התיסוף האחרון, כדאי לשים דברים בפרופורציה ולזכור שבסך-הכול חזרנו לשער החליפין מול הדולר מתחילת אפריל ,ושביחס לתחילת השנה הפיחות בשקל עדיין משמעותי".

גרינפלד מציין כי השקל מתחזק בימים האחרונים בעקבות שילוב של גורמים הנובעים מעליות בשוקי המניות בחו"ל, לצד רגיעה מסוימת בגזרה הפוליטית המקומית. בכל זאת, גרינפלד מסיים בנקודה חיובית ומציין: "אין ספק כי התיסוף של הימים האחרונים מוריד לחץ מבנק ישראל בכל הנוגע להעלאת ריבית נוספת בעוד כחודש".