מונה נאמן זמני לנכסי רועי ונונו, מנכ"ל רשת ג'מבו סטוק שקרסה

ביהמ"ש נתן צו זמני בדבר איסור לפרוע את חובות העבר של רועי ונונו, הורה על הקפאת הליכים ומינה את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן על נכסיו • ונונו מתגורר בחו"ל בשנה האחרונה, ומאז שפורסמה פרשת קריסת ג'מבו סטוק, אינו מוכן למסור לנאמן את מיקומו ואת פרטי ההתקשרות עמו

רועי ונונו, בעלים ומנכ''ל רשת ג'מבו סטוק / צילום: ניצן גור
רועי ונונו, בעלים ומנכ''ל רשת ג'מבו סטוק / צילום: ניצן גור

בקשה לצו לחדלות פירעון נגד רועי ונונו, בעלי רשת ג'מבו סטוק הקורסת, הוגשה בחודש שעבר לבית המשפט השלום בתל אביב, זאת מתוקף היותו ערב אישית לחובות העתק של הרשת בהיקף מצטבר של עשרות מיליוני שקלים. הבקשה הוגשה על-ידי עו"ד אמיר ברטוב, שמונה כנאמן הזמני לרשת ג'מבו סטוק, והבנקים לאומי ומזרחי טפחות, להם לפי הנטען חייב ונונו למעלה מ-17 מיליון שקל.

בתגובה לבקשה, השופט רון גולדשטיין הורה על מתן צו זמני בדבר איסור לפרוע את חובות העבר של ונונו, הורה על הקפאת הליכים ומינה את עו"ד ברטוב כנאמן על נכסיו. לונונו ניתנו שבעה ימים להגיב להחלטה.

פרשת ההונאה שמסעירה את ההייטק: היזמת בדתה לקוחות וזייפה מסמכים - כעת המשקיעים מנסים להציל את כספם
אישום: יזם נדל"ן ניסה לחמוק ממס על מיליונים בטענה כי הוא תושב זר

כאמור, ונונו הוא בעלי רשת ג'מבו סטוק, שקרסה וחדלה מפעילות ערב פסח והותירה אחריה חובות ענק. לטענת המבקשות, חדלות פירעונו של ונונו נובעת מהיקף החובות העצום שלו, שסדר הגודל שלהם עדיין לא סופי, כמו גם מהתנהלותו שמעידה כי אין באפשרותו וברצונו לפרוע את החובות.

בבקשה, מתואר כיצד ונונו "מתחמק ומשתמט מהדרישות שנעשו אליו באמצעות בא-כוחו להסדיר את חובותיו, זאת למרות שחזקה כי הוא מודע היטב להיקף חובותיו, כמו גם לאחריותו האישית לפרוע אותם".

מיקומו הנוכחי של ונונו לא ידוע

נזכיר כי ונונו מתגורר בחו"ל בשנה האחרונה, ומאז שפורסמה פרשת קרסית ג'מבו סטוק, אינו מוכן למסור לנאמן את מיקומו ואת פרטי הקשר באמצעותם ניתן ליצור עמו קשר ישיר, אלא רק באמצעות עורך דינו, ואינו מגיב לדרישות לפריעת החובות.

עוד נטען בבקשה כי שהותו של ונונו במיקום לא ידוע בחו"ל, "ללא פיקוח ובקרה, מאפשרים לו להבריח כספים או נכסים כאוות נפשו לידי צדדים שלישיים ו/או באמצעות רכישת נכסים וביצוע עסקאות פיקטיביות".

נזכיר כי ב-2022, רכשה החברה המנהלת של מינהל קרן ההשתלמות לפקידי עובדי המינהל והשירותים בע"מ 12% ממניות החברה, כאשר יתרת המניות (88%) מוחזקות בידי ונונו, תמורת כ-15 מיליון שקל, ומרבית הסכום שולם ישירות לידיו.

לאור מצבו של ונונו, הבנקים ועו"ד ברטוב מבקשים לשמור על נכסיו על-מנת למנוע פגיעה בהם, ובעקבות טענותיו כי קיבל איומים מגורמים שונים עד כדי כך שהוא חושש לחזור לישראל, ישנו חשש כי הוא או הנושים שלו יעשו פעולות חד-צדדיות לטובת נושה אחד, שיגרמו לנזק בלתי הפיך לשאר הנושים.

"מצופה מבעלים של עסק שמעסיק מאות עובדים ומותיר אחריו חובות בעשרות מיליונים, שינהג באחריות בעת משבר ויתמודד עם חובותיו, ולא ייעלם ויסתתר ועוד יפעל להקשות על בעל תפקיד במילוי תפקידו", מסר עו"ד ברטוב. "אפעל בכל האמצעים החוקיים שיש לי לגביית כלל החובות של הנושים".