תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

איך חברות גדולות במשק מנהלות בזמן אמת מערכים ארגוניים מורכבים?

הטרנד החדש שחברות גדולות במשק משקיעות בו הוא חדר בקרה מבצעי/ארגוני שמוזרמים אליו נתונים בזמן אמת ועוזר לדרגי הניהול הבכירים, כך אומר יובל בר אור, מנכ"ל PitangoUX מהחברות המובילות בתחום אפיון ועיצוב ממשקי משתמש • "קונטרול טאואר (Control Tower center) הוא המונח שכל חברה ומנהל חייבים להכיר לקראת 2024"

צילום: אלון מורביץ'
צילום: אלון מורביץ'

הכתבה בשיתוף PitangoUX

בשנים האחרונות חברות רבות במשק אוספות מגוון רחב של נתונים לצרכי ניהול ותפעול החברה. אלא שכאשר יש עומס בנתונים והצפת מידע - הנהלת החברה עלולה שלא לראות את התמונה המלאה והמדוייקת ולהתקשות לקבל החלטה ניהולית נכונה בזמן אמת. לעיתים מדובר על החלטות שיכולות לעלות מיליוני דולרים ואף על החלטות בעלות משמעות לחיי אדם - כאשר מדובר בארגונים כמו בתי חולים, ויחידות צבאיות.

כך למשל ארגונים כמו בתי חולים מנהלים אירועים מצילי חיים בזמן אמת, החל מהתמודדות עם מצבי חירום או תקלה במכשיר הרנטגן ועד חברי צוות רפואיים שלא מגיעים לעבודה. במצבים שכאלה מנהל בית החולים נדרש לקבל החלטות ניהוליות שמשפיעות על חיי אדם ועל הארגון כולו - ומה שיכול לסייע לו בכך הוא חדר שליטה מתקדם.

בעולם ההייטק חברות הגיימינג הגדולות כדוגמת פלייטיקה (Playtika), מקימות מערכת ניהול-מבצעי המרכזת את ההכנסות ברמת המשחקים ויודעת להציף התנהגות משתמשים חריגה בזמן אמת למשל במקרה של השקת פיצ'ר חדש שעובד פחות טוב. המערכת אף מאפשרת להנהלות לזהות תקלות בשיווק ופיתוח, להסב לשם את תשומת הלב באופן מיידי ולשפר את הרווחיות של החברה כולה.

אפילו בעולמות השילוח, ההתקנה וההפצה בחברות כדוגמת DHL - חדר שליטה יכול לזהות על גבי מפה עולמית עיכובים, או נקודות כשל בתהליך שיכולות להשפיע בצורה קריטית על הרווחיות.

חדר מבצעי/ארגוני שיעשה את ההבדל

"כדי שארגונים וחברות יוכלו לקבל החלטות ניהוליות טובות יותר ויצליחו להתמודד עם סביבה עסקית משתנה ודינמית, הם זקוקים למעין חדר בקרה מבצעי (Control Tower center), דשבורדים המותאמים אישית שיזרימו להם נתונים אשר יציגו תמונת מצב נכונה ומדויקת. הקונטרול סנטר הוא כמו 'חדר מלחמה' - והמנהלים הם המפקדים שצריכים להחליט מה לעשות עם הכוחות בשדה הקרב", כך אומר יובל בר אור, מנכ"ל חברת PitangoUX.

יובל בר אור / צילום: אלון מורביץ'
 יובל בר אור / צילום: אלון מורביץ'

PitangoUX היא חברה ישראלית מובילה בתחום אפיון ועיצוב ממשקי משתמש (UX/UI) של מערכות ואפליקציות מורכבות. החברה מתמחה בהובלת תהליכים מורכבים של אפיון ועיצוב חדר מבצעי/ארגוני עבור חברות הייטק בינלאומיות. החל מחמ"ל מבצעי שמציג על מסכי ענק את הנתונים הנכונים ביותר להנהלת הארגון, וכלה באפליקציות ייעודיות המותאמות להנהלה במטרה לאפשר קבלת החלטות מהירה ומדוייקת.

החברה עובדת בשותפות אסטרטגית עם מחלקות המוצר של חברות מובילות כמו סולאר אדג', פלייטיקה, Jfrog, IronSource ,Armis ועוד מאות סטארט-אפים מעולמות הסייבר, מדיקל ופינטק.

לברור נתונים רלוונטיים ולהפיק תובנות ניהוליות

במסגרת תהליך אפיון ועיצוב קונטרול טאואר, PitangoUX מסייעת לארגונים וחברות להתמודד עם הצפת המידע ולברור את הנתונים הרלוונטיים ביותר לצרכים שלהם. "בזמן תקופת הקורונה פיתחנו עבור בית החולים איכילוב דשבורד הכולל את כל הנתונים הקריטיים לניהול מערך בית החולים כמו כמות המטופלים הממתינים לאשפוז, כמות המונשמים, זמן ההמתנה לקבלת טיפול רפואי והתפוסה הכללית בבית החולים", מסביר בר אור.

צילום: אלון מורביץ'
 צילום: אלון מורביץ'
 

לדבריו, היזם של ה-Control Tower באיכילוב היה פרופסור רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, שמקדם חדשנות טכנולוגית בכל תחום בבית החולים. עצם ההקמה ושימוש של חדר מבצעי Control Tower מציב את בית החולים בחוד החנית העולמי. "לפני פיתוח הדשבורד, כל מנהל מחלקה קיבל נתונים רק על מה שקורה במחלקה שלו, ולא הייתה תקשורת עם המחלקות האחרות. לעיתים יש ניגוד אינטרסים בין המחלקות, ולכן חדר מבצעי שיש לו ראייה רחבה על כל מערך בית החולים מהווה קפיצת מדרגה מדהימה ביכולת הניהול של הארגון", משלים ואומר בר אור.

לצד בית החולים איכילוב, PitangoUX פיתחה דשבורדים גם להנהלות חברות הייטק בינלאומיות כדוגמת חברת פלייטיקה כאמור, אשר מציגים בכל רגע נתון את ביצועי החברה. "פלייטיקה מנהלת עשרות משחקים עם מאות מיליוני שחקנים ותקציבי שיווק עצומים בכל רחבי העולם. היכולת לקבל את המידע הנכון בזמן אמת מתרגמת למיליוני דולרים", אומר בר אור.

עיצוב מאיר עיניים עבור מקבלי ההחלטות

לדברי אסף בר אור, סמנכ"ל עיצוב מוצרים ושותף ב-PitangoUX, "החשיבות של עולם ה-UX/UI (אפיון ועיצוב חווית משתמש), בא לידי ביטוי באופן העיצוב שמותאם באופן מושלם לצרכים של כל חברה וחברה. לשם כך אנחנו עורכים מחקר משתמשים מעמיק על הצרכים של החברה, אופן השימוש של המידעים וסוגיו, ויוצרים שפה ייחודית להצגת המידעים במטרה ליצור בהירות מקסימלית, להוריד את המתח הקוגניטיבי ולאפשר למשתמש בקלות להתמצא במרחב ולקבל החלטות בהתאם".

אסף בר אור / צילום: אלון מורביץ'
 אסף בר אור / צילום: אלון מורביץ'

לדוגמה, כשאפיינו ועיצבנו חפ"ק לחדרי המלחמה של יחידת המודיעין 8200, לקחנו בחשבון את זמן הצפייה הארוך מול המסך הנדרש מהמפקדים והצוותים הניהוליים. לכן, עיצבנו את הדשבורד כך שיהיה נוח לקריאה. בנוסף, ניתן להדגיש את הנתונים והמדדים הקריטיים ביותר עם חיווי אדום או לחילופין ירוק וליצור תנועה מהבהבת על מנת שהמנהלים יוכלו לשים לב בקלות רבה יותר לנתונים הקריטיים".

לענות על אתגר ה-BI

אתגר נוסף של רוב הארגונים היום הוא הבינה העסקית - Business Intelligence. הנתונים של החברה מגיעים ממקומות שונים ורבים והתפקיד של מחלקת BI בארגונים הוא לאסוף את המידע, לאחד ולטייב אותו באמצעות כלי אינטגרציה וכלי טיוב נתונים שונים. זאת על מנת שניתן יהיה לנתח אותו. "התפקיד שלנו הוא להתחבר לכל מקורות ההזנה של הנתונים, לשלוף את אלו הרלוונטיים לארגון ולהציג אותם באופן מיטבי שיסייע בקבלת ההחלטות הנכונות לארגון", אומר בר אור המנכ"ל.

לגייס את הצוות התפעולי לטובת הפעילות

ה-Control Tower, מציג את ה-KPI (Key Performance Indicators) מדדי ההצלחה של היעדים והמטרות של הארגונים. מכאן שהוא הופך את העובדים ופועלם לחשופים יותר להנהלה - לטוב ולרע. וכך, לעיתים עובדים יחששו שהכישלונות שלהם יחשפו בפני הממונים עליהם, מה שעלול ליצור אצלם התנגדויות להקמת קונטרול טאואר. זה טבעי לחלוטין ואני ממליץ להתמודד עם כך באמצעות הסברה ויצירת דיאלוג עם הצוות התפעולי. משתף בר אור, "יכולה להיווצר תחושה בקרב צוות העובדים שה-Control Tower הוא מעין 'האח הגדול', שיחשוף את הטעויות שלהם. לכן, חשוב שההנהלה תגייס את העובדים לטובת הנושא ותראה את התועלות שבו לכל מי שעוסק במלאכה.

ומה צופן העתיד לתחום?

לדברי בר אור תחום העיסוק שלו מתפתח במהירות לאור התקדמות והתפתחות טכנולוגיית ה-AI. כשהמוטיבציה בארגונים היא למעבר מהיר ממצב של Display ל-Prediction - דהיינו לחזות תרחישים עתידיים.

טכנולוגיית הבינה המלאכותית משנה את חוקי המשחק כבר עכשיו בתחומים רבים וגם בכל הנוגע לניהול חדר Control Tower: באמצעות מערכות מבוססת AI ניתן לחזות מה צפוי לקרות בעתיד הקרוב. "כך לדוגמה, ניתוח הנתונים המוצגים בדשבורד של בית החולים איכילוב, מאפשר להעריך את כמות הפצועים שתגיע לחדר מיון ביום גשום ולהיערך לכך מראש. גם הדשבורד של פלייטיקה מייצר תחזיות עתידיות, כמו למשל אלו אירועים צפויים להשפיע על הבחירה של הגולשים במשחקי רשת מסוימים. המידע הזה עשוי להניב רווחים רבים לחברה וחיוני מאוד להצלחת הארגון", מסביר בר אור ומוסיף לסיכום כי "הנהלות מתקדמות בעלות חזון טכנולוגי בארגונים גדולים ומורכבים, רובם כבר החלו בתהליך אפיון של מערכות Control Tower. זה פשוט שלב אבולוציוני של ארגונים אשר מאמצים וממנפים את כוחה של הטכנולוגיה לטובת ניהול איכותי יותר ושורת רווח מרשימה יותר. "Control Tower center הוא המונח שכל חברה ומנהל חייבים להכיר לקראת 2024".

לפורטפוליו לקוחות מעולם הסייבר הקליקו כאן>>

לפורטפוליו לקוחות מעולם המדיקל הקליקו כאן>> 

לפורטפוליו לקוחות מעולם הפינטק הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988