טראמפ הואשם בניסיון שיבוש תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הואשם הלילה בניסיון הפיכת תוצאות הבחירות בשנת 2020 לאחר שהפסיד לג'ו ביידן • טראמפ הואשם בארבעה סעיפים פדרליים בגין מאמציו, לכאורה, לבטל קולות לגיטימיים במרוץ לנשיאות ולהטות את הבחירות • הקמפיין של טראמפ בתגובה: "הרדיפה אחריו ואחר תומכיו מזכירה את גרמניה הנאצית"

דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Lindsay Dedario
דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Lindsay Dedario

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הואשם הלילה בניסיון הפיכת תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020 לאחר שהפסיד לג'ו ביידן.

נביא הזעם שחזה את משבר 2008: המהפכה המשפטית היא פצצת זמן
הנתון המדאיג שמסתתר מאחורי התקררות האינפלציה בגוש האירו
המניות בוול סטריט מזנקות בזמן שרווחי החברות מתכווצים

טראמפ הואשם בארבעה סעיפים פדרליים בגין מאמציו, לכאורה, לבטל קולות לגיטימיים במרוץ לנשיאות ולהטות את הבחירות: שיבוש עדויות, קשירת קשר לביצוע הונאה, קשירת קשר נגד זכויות אזרחים ושיבוש וניסיון שיבוש הליך רשמי.

טראמפ צפוי להתייצב בפני בית המשפט הפדרלי בוושינגטון בערב יום חמישי הקרוב.

מדובר בכתב האישום השלישי שהוגש נגד טראמפ בתוך ארבעה חודשים, לאחר שהואשם לפני כחודשיים בפרשת המסמכים המסווגים, ולפני כארבעה חודשים בפרשת תשלום דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס.

בתגובה להודעה על כתב האישום, הקמפיין של טראמפ מסר כי "הרדיפה אחרי הנשיא טראמפ ותומכיו מזכירה את גרמניה הנאצית, ברית-המועצות לשעבר, משטרים דיקטטוריים ומשטרים אוטוריטריים אחרים. זה לא יותר מהפרק המושחת האחרון בניסיון הפתטי המתמשך של משפחת הפשע ביידן ומשרד המשפטים החמוש שלו להתערב בבחירות לנשיאות 2024, בהן הנשיא טראמפ הוא המועמד הבלתי מעורער ומוביל בפערים ניכרים".