קרפור מול שופרסל: מה מבטיחים מועדוני הלקוחות של שתי הרשתות

רשת הקמעונאות הצרפתית נכנסת לתחרות בתחום מועדוני הלקוחות, כשהחסם העיקרי יהיה הצורך להנפיק כרטיס אשראי ייעודי או להיות לקוחות ביט • הצעת הערך המרכזית של קרפור תתבסס על כלל רשתות אלקטרה מוצרי צריכה, בניסיון לאתגר את השחקנית הגדולה בענף, שופרסל

סניף קרפור סיטי ברחוב דיזנגוף בתל אביב / צילום: בר לביא
סניף קרפור סיטי ברחוב דיזנגוף בתל אביב / צילום: בר לביא

אחרי שופרסל ורמי לוי, מגיע תור קרפור: אלקטרה מוצרי צריכה של אלקו, שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד, ובראשותו של צביקה שווימר, משיקה מועדון לקוחות מבוסס כרטיס אשראי תחת השם "קרפור קלאב". המהלך מבוצע בשיתוף עם חברות כאל, ויזה ואפליקציית bit.

רמי לוי במשא ומתן מתקדם לרכישת שירות המוניות והמשלוחים יאנגו | בלעדי
שטראוס מציגה: עלייה של 65% ברווח התפעולי מהרבעון המקביל

הצעת הערך המרכזית של הכרטיס החדש תתבסס על קרפור ישראל, אך באלקטרה מציינים כי מועדון הלקוחות יכלול את כלל רשתות הקבוצה - מחסני חשמל, שקם אלקטריק, סבן אילבן, קולומביה, שבילים ואאוטסיידרס. בהמשך צפוי המועדון להתרחב לרשתות ופעילויות נוספות.

 

מודל הפעילות יכלול כ־100 אלף לקוחות מועדון יינות ביתן (לשעבר), מועדון bitcard ומצטרפים חדשים, להם יוענק פטור מדמי כרטיס לשנה והטבת הצטרפות בשווי של עד 320 שקל. החברות בקרפור קלאב תעניק צבירת Carrefour coins ברשת קרפור (5%) וצבירה מוגברת ברשתות הקבוצה (15%), כאשר מימוש הצבירה יתבצע בכל אחת מהן וכל Carrefour coin יהיה שווה שקל אחד. למצטרפים חדשים תינתן הטבה של 8% צבירה בכל קנייה ברשת קרפור עד סוף השנה.

מועדון bitcard יהיה כאמור חלק מבסיס הלקוחות של קרפור קלאב, ותינתן צבירה של 0.3% על העברות כספים באפליקציית התשלומים. שיתוף-הפעולה הוא גם טכנולוגי: ביט אחראית לתשתית שתשמש בעתיד את אפליקציית קרפור.

"מודל שובר שוק"

אלקטרה אינה הקבוצה הראשונה שזיהתה את הפוטנציאל המשמעותי של כרטיס מועדון שכולל מגוון חנויות. שופרסל פיננסים, שמחזיקה במועדון הלקוחות של שופרסל עם כ־2.1 מיליון לקוחות (מתוכם כ־650 אלף מחזיקי כרטיס אשראי), הוערכה ב־2018 בכ־800 מיליון שקל. מועדון הלקוחות של אל על, שב־2021 מנה 2.4 מיליון חברים (מתוכם 350 אלף מחזיקי כרטיס אשראי) - היה שווה באותה שנה יותר מהחברה עצמה.

בחברה אומרים כי מדובר ב"מודל שובר שוק" בהשוואה למועדוני הלקוחות של רשתות השיווק המתחרות, ומציינים כי לשם השוואה, בשוק המזון מוצעים כיום אחוזי צבירה של כ־1%-2% בלבד. עם זאת, בשופרסל המרת המטבעות תקפה לא רק ברשת עצמה וברשת הפארם שלה be, אל גם בכמאה חנויות נוספות, בהן פוקס, קסטרו, סטימצקי, ריקושט, מגה ספורט, שילב, גולף, כיתן, טבע נאות, טויס אר אס, דלתא, ורדינון, גלי, אפריל, אדידס, אינטימה דיזל ועוד.

בחודשים הקרובים יפוג תוקף ההסכמים של יינות ביתן ומגה עם שני המועדונים הקודמים שהפעילה, שיוכלו להצטרף אוטומטית למועדון החדש. הנחות שקיבלו מועדונים סגורים אחרים, כמו חבר, ברכישה בקרפור - יבוטלו בחודשים הקרובים.

"המועדון החדש מעניק כוח צרכני גדול לחברים בו, ואנו צופים כי מאות אלפי לקוחות יצטרפו אליו", אומר צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה. "קרפור יצרה סטטוס קוו חדש, ושיח מחירים שערער את השוק ואת כלל המתחרים", מוסיף אורי קילשטיין, מנכ"ל קרפור ישראל. "אנו ממשיכים לפעול על מנת להגדיל את אפקט קרפור, ולחזק את התחרות בענף הקמעונאות בישראל".