הרווח הנקי נופח ב-45 מיליון שקל: הטעות שהפילה את מניית רמי לוי

במסגרת הפרסום לדוחות הרבעון השני, רמי לוי דיווחה על הצגה מחדש של הדוחות לרבעון הראשון, לאחר שגילתה טעות בהצגת עלות המכירות • השפעת הטעות על הרווח הכולל עמדה על כ-45 מיליון שקל

רמי לוי / צילום: יונתן בלום
רמי לוי / צילום: יונתן בלום

מניית רמי לוי  נסחרה בירידות שערים, לאחר שהחברה דיווחה, במסגרת הפרסום לדוחות הרבעון השני, על הצגה מחדש של הדוחות לרבעון הראשון של 2023, לאחר שגילתה טעות בהצגת עלות המכירות. החברה דיווחה כי כתוצאה מטעות אנוש מסעיף עלות המכירות ברבעון הראשון, לא נכללו בו יתרות סגירה של מספר ספקים בסך של 59 מיליון שקל. השפעת הטעות על הרווח הכולל עמדה על כ-45 מיליון שקל.

דרמה בדנאל: אחרי ההפסד בעל מניות דורש להדיח את חברי ההנהלה 
קבוצת הרכישה חתכה לחנן מור 20% במחיר: כמה תעלה דירה בפרויקט החדש בשדה דב? 
בפעם השנייה בשבועיים: רמי לוי מייבא חלב מפולין 

החברה מבהירה כי הטעות היא בעיתוי רישום הקניות, ואין השפעה על תוצאות החברה בסיכום המחצית. מרמי לוי נמסר כי הטעות התרחשה בשל חולשה מהותית בבקרה הפנימית שתוקנה. 

ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכמו בכ-3.55 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות בתקופה נבעה בעיקר מכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה בהכנסות חריגות של כרבע מיליארד שקל בגין מכירת בדיקות אנטיגן באמצעות חברת-הבת גוד פארם, ובנטרול השפעה זו, ההכנסות במחצית הראשונה של השנה צמחו בכ-8% בהשוואה לתקופת המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2023 עלה בכ-2.5% לכ-835 מיליון שקל, בהשוואה לכ-815 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2023 הסתכם בכ-166 מיליון שקל, בהשוואה לכ-178 מיליון שקל בהשוואה לאותה תקופה.

ה-EBITDA ברבעון השני של שנת 2023 עלה בכ-36% לכ-193 מיליון שקל (כ-10.8% מההכנסות), לעומת כ-142 מיליון שקל (כ-8.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

"השימוש בתו המלא של רמי לוי נותן שווי גדול יותר" 

מנכ"ל החברה, רמי לוי, התייחס לדוחות החברה וציין: "אנו מסכמים את המחצית הראשונה של שנת 2023 עם עלייה של 8% בהכנסות, בנטרול הכנסות חריגות ממכירת בדיקות אנטיגן אשתקד, וכן גידול דו-ספרתי ברווחים.

"כמו כן, הרשת הציגה נתוני שיא ברכישת מוצרים של המותג הפרטי מתוך סך המכירות, לצד המשך גידול בפדיון בחנויות זהות, בזכות האסטרטגיה של הרשת להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח, תוך הקפדה על איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר. הדבר מעיד במידה רבה על הרצון של לקוחותינו לרכוש מוצרים איכותיים במחירים ריאליים ונוחים יותר, בייחוד בתקופה מורכבת זו, בה הריבית נמצאת בעלייה מתמדת".

עוד מוסיף רמי לוי כי "השימוש בתו המלא של רמי לוי בקניות ברשתות המזון של הקבוצה נותן שווי גדול יותר לקנייה, לאור העובדה שהמחירים ברשתות הקבוצה זולים עד כ-30% לעומת רשתות מזון אחרות".

בנוסף, לוי הדגיש כי "אנו מעדכנים על הצגה מחדש של תוצאות הרשת לרבעון הראשון של 2023, בשל טעות בתום-לב בעיתוי רישום הוצאה של קניות מספקים שיוחסה לרבעון השני במקום לרבעון הראשון. חשוב לי להדגיש כי מדובר בטעות אנוש בתום-לב שהתגלתה על-ידי החברה בעצמה, וכי לא קיימת כל השפעה על התוצאות הכספיות ברמת המחצית".