בפעם השנייה בשבועיים: רמי לוי מייבא חלב מפולין

בתחילת החודש ייבא לוי כמות של 70 אלף ליטר ממחלבת מלקוביטה בפולין, שכמעט כולה אזלה בתוך מספר ימים • כעת הוא מבצע הזמנה נוספת, וככל הנראה לא מדובר בפעם האחרונה

רמי לוי / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

למרות הצהרתו של רמי לוי כי אין בכוונתו להתחיל ביבוא רציף של חלב מפולין לישראל, משלוח נוסף של 80 אלף ליטר חלב צפוי להגיע בימים הקרובים לסניפי רשת רמי לוי שיווק השקמה. בתחילת החודש ייבא לוי כמות של 70 אלף ליטר ממחלבת מלקוביטה בפולין, שכמעט כולה אזלה בתוך ארבעה ימים. כעת כאמור ביצע הזמנה נוספת, וככל הנראה לא מדובר בפעם האחרונה.

רמי לוי במשא ומתן מתקדם לרכישת שירות המוניות והמשלוחים יאנגו
הצמיחה בישראל עומדת בתחזיות, אבל הציבור מהדק את החגורה ברכישת בגדים ומכוניות

לוי אומר כי "כל עוד לא יהיה חוסר לא נייבא, אבל ברגע שנראה חוסר בחלב כמו עכשיו, נמשיך לייבא כדי לשרת את הלקוחות". עוד מציין לוי כי גם בחגים ידאג שלא יהיה מחסור בחלב בסניפים, כך שייתכן שבחודשיים הקרובים נראה משלוח של חלב מפולין אחת לשבוע או שבועיים.

בחודש שעבר הוריד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' את המכס על יבוא חלב ניגר (נוזלי), שעמד על 40%, לתקופה של כ-3 חודשים, ומיד לאחר מכן הזמין לוי כמות של כ-70 אלף ליטר ממחלבת מלקוביטה בפולין - המייצרת עבורו את המותג הפרטי של הגבינות הצהובות והקשות - כך שלא נדרשה מבחינתו היערכות מקדימה של הכשרת קווי ייצור ובניית תשתית.

גורמים בשוק טענו כי ההיערכות הזריזה צלחה מפני שלוי ידע על כוונת סמוטריץ' לפתוח את היבוא טרם הפרסום - טענה שהוכחשה על ידו. המחיר בו נמכר קרטון חלב פולני בסניפים עומד על 5.90 שקל לליטר, זול יותר מחלב מפוקח של תנובה, שנמכר במחיר של 6.80 שקל.

האם לוי מרוויח מהמהלך? יש לקחת בחשבון שהוא מצליח להביא את החלב יחד עם שאר מוצרי הגבינה שהוא מייבא ממילא מפולין במכולה שמחירה עומד על פחות מ-3,000 דולר. בשילוב העובדה שמחיר קרטון של 1 ליטר חלב נמכר בפולין בכ-3 שקלים בעוד בארץ מחיר ליטר חלב מפוקח בקרטון עומד על 6.80 שקל, לא מן הנמנע שלוי אכן רושם רווח, ולו רק בשל העובדה שמי שייכנס לסניף שלו לאחר שלא מצא חלב מפוקח ברשתות אחרות, סביר שייצא עם עגלה בה הרבה יותר מקרטון חלב.