כפל הנחות: מניות איטורו מוצעות בשוק השניוני בהנחות ענק

לגלובס נודע כי מוצעות עסקאות סקנדרי בהנחה של 35%-40% על מניות איטורו, זאת על גבי ההנחה שכבר ניתנה בעסקת הסקנדרי האחרונה, שבוצעה בחודש שעבר,  בסכום של 120 מיליון דולר ולפי שווי של 2.5 מיליארד דולר 

יוני אסיא, מייסד ומנכ''ל איטורו / צילום: יח''צ eToro
יוני אסיא, מייסד ומנכ''ל איטורו / צילום: יח''צ eToro

בחודש שעבר פורסם על עסקת סקנדרי גדולה שבוצעה באיטורו, פלטפורמת המסחר הישראלית, בסכום של 120 מיליון דולר ולפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. העסקה עוררה הד תקשורתי בין היתר בשל העובדה שמצבו של השוק השנינו אינו מזהיר בתקופה הנוכחית.

אנבידיה שוב הדהימה את וול סטריט עם דוחות חזקים במיוחד - המניה טסה במסחר המאוחר 
אילון מאסק אמר שזה "המוצר הטוב ביותר" של טסלה. בקרוב יגיע המבחן 

כעת, לגלובס נודע כי מוצעות עסקאות סקנדרי בהנחה של 35%-40% על מניות איטורו, זאת על גבי ההנחה שכבר ניתנה בעסקת הסקנדרי האחרונה, שנעשתה לפי שווי שבעצמו היה מופחת לעומת הגיוס של החברה בחודש מרץ האחרון, אז גייסה איטורו סכום של 250 מיליון דולר לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר.

נכון להיום, כך נודע לגלובס, ישנן עסקאות קטנות שהתבצעו וגם כאלו שנמצאות במשא ומתן, לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר, לעיתים כשהמנייה מוצעת אף ב-60 דולר.

כאמור, בחציון הראשון של השנה הנוכחית דיווחה איטורו על ירידה בהכנסותיה בשנת 2022, מסכום של 972 מיליון דולר בשנת 2021 ל-631 מיליון דולר אשתקד. בעוד שבמהלך תקופת הקורונה, הכנסותיה של החברה צמחו, זאת בין היתר בשל עלייה משמעותית בהיקף המסחר הוירטואלי, עם תום המגפה - צנחו ההכנסות בהתאם.

בחודש מרץ האחרון אמר מנכ"ל ומייסד איטורו, יוני אסיא, כי "לקראת סיומו של הרבעון הראשון של 2023 ראינו שיפור בסך ההכנסות והרווחיות בהשוואה לרבעון האחרון של 2022 וכן עלייה בנפח פעילות המסחר בקרב לקוחותינו". עוד אמר אז כי "2023 החלה באופן חיובי כאשר השווקים הגיבו בחיוב לחדשות 'פחות רעות' והמסחר בקרב משקיעים פרטיים הגיע לשיא של כל הזמנים".

מאיטורו נמסר בתגובה כי "כל עסקת במניות איטורו מחוייבת ברישום במרשמי החברה. לחברה לא ידוע על עסקה נוספת שנעשתה לאחר העסקה עליה הודענו בחודש שעבר".