איטורו נכנסה לעסקת סקנדרי ענקית של 120 מיליון דולר

הקונים בעסקה, שהיקפה 120 מיליון דולר, הם שני בעלי מניות גדולים שהשתתפו בגיוס האחרון של החברה ורוצים כעת להגדיל את החזקותיהם • בחודש מרץ האחרון גייסה איטורו בהיקף של 250 מיליון דולר, לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר

יוני אסיא, מנכ''ל איטורו / צילום: יח''צ eToro
יוני אסיא, מנכ''ל איטורו / צילום: יח''צ eToro

למרות התקופה הקשה העוברת על השוק השניוני, נרקמת עסקת סקנדרי גדולה באיטורו, פלטפורמת המסחר הישראלית, בהיקף של 120 מיליון דולר.

הזדמנויות ההשקעה שיצרה העלאת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב
יש לכם 150 אלף דולר פנויים? מנהל ההשקעות ממליץ איך לפזר אותם
350% בשבוע מסחר אחד: האם זו מניית המם החדשה?

הקונים בעסקה הם שני בעלי מניות גדולים שהשתתפו בגיוס האחרון של איטורו ורוצים כעת להגדיל את ההחזקות שלהם בחברה. אלעד לביא, מנהל הפיתוח התאגידי באיטורו, אמר לגלובס כי "שני בעלי המניות שמשתתפים בסיבוב הזה הם בעלי מניות מאוד משמעותיים, לבקשתם אנחנו לא חושפים את השמות שלהם, אבל הם משמעותיים בעבור החברה". לגלובס נודע כי רוב בעלי המניות המוסדיים של החברה לא מעוניינים למכור בשווי של העסקה הנוכחית. ניתן לומר שהייתה הנחה בסיבוב האחרון של החברה, אבל השווי לא מייצג את המקום שבו נמצאים רוב בעלי המניות, ואי אפשר היה לקנות בשווי הנוכחי, כך לפי מקורבים לחברה.

בחודש מרץ האחרון גייסה איטורו בהיקף של 250 מיליון דולר, לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר. בתוך כך, דיווחה איטורו גם על ירידה בהכנסותיה מסכום של 972 מיליון דולר בשנת 2021 ל-631 מיליון דולר אשתקד. בעוד שבתקופת הקורונה, קרנה של החברה עלה, בין היתר, בשל עלייה משמעותית בהיקף המסחר הווירטואלי, את הירידה בשנה שעברה אפשר להסביר גם בשל תום המגפה, ובשל ירידה בשווי העמלות הנגבות ממסחר בנכסי קריפטו. עם זאת, במקום סחר במטבעות קריפטו, עברו הסוחרים להשקיע בגז טבעי, בזהב ובנפט גולמי. איטורו עומדת על רווח של כ-50 מיליון דולר בחציון הראשון של השנה הנוכחית, כך לפי מקורבים לחברה. החברה מעוניינת לייצר נזילות למשקיעים הקיימים, וכן לאפשר למשקיעים החזקים להוביל אותה קדימה.