אנבידיה שוב הדהימה את וול סטריט עם דוחות חזקים במיוחד - המניה טסה במסחר המאוחר

אנבידיה דיווחה על הכנסות של 13.5 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 11.17 מיליארד דולר • גם בשורת הרווח החברה הפתיעה את התחזיות המוקדמות • מניית ענקית השבבים זינקה בכ-7% במסחר המאוחר

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה. חולשת על שוק שבבי ה–AI באופן כמעט בלעדי / צילום: Reuters, Jameson Wu
ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה. חולשת על שוק שבבי ה–AI באופן כמעט בלעדי / צילום: Reuters, Jameson Wu

ענקית השבבים הדומיננטית אנבידיה פרסמה אמש (ד') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני לשנת 2023. אנבידיה דיווחה על הכנסות של 13.5 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 11.17 מיליארד דולר. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על 2.7 דולר למניה, ועקפה את הצפי המוקדם שעמד על 2.07 דולר למניה.

מניית אנבידיה  עלתה בכ-200% מתחילת השנה (לפני פרסום הדוחות). המניה הגיבה במסחר המאוחר, וזינקה בכ-7%.

האם אנבידיה היא הטסלה החדשה? אלה ההימורים של סוחרי האופציות 
טרנד ה־AI מעורר זיכרונות מבועת הדוט.קום בתחילת המילניום 

אנבידיה למעשה אישרה בדוחות האלו את מה שהתחולל פה בחודשים האחרונים - הייפ משוגע סביב הבינה המלאכותית. כדי לאמן ולעבד את מודלי הבינה המלאכותית, צריך רכיבי עיבוד חזקים במיוחד שאנבידיה הצליחה לספק לשוק. רכיבי ה-GPU שלה, הביאו בשורה אמיתית לשוק, והיא שולטת בדומיננטיות כמעט מוחלטת על השוק הזה. חברות ברחבי העולם פנו כדי לשים את ידיהם על המעבדים הללו כדי לספק שירותי בינה מלאכותית ללקוחות.

ברבעון הזה, אנבידיה הקפיצה את התחזיות בשוק ביחס להכנסות שלה. לפני שכל הטירוף התחיל, האנליסטים ציפו להכנסות של 7.2 מיליארד דולר מאנבידיה, אבל אנבידיה טענה כי ההכנסות יגיעו לכ-11 מיליארד דולר ברבעון, זינוק של 64% ביחס לשנה שעברה, וזה מה שהאנליסטים צפו כעת.

ענקית ה-AI רוצה ישראלים: אנבידיה מרחיבה את גיוס העובדים בארץ 

מומחים ואנליסטים המתינו לדוחות הללו כי מבחינתם מדובר בברומטר לכל ההייפ שיש סביב הבינה המלאכותית - ויתרה מכך, הדוחות יראו את הביקוש הגבוה שיש לשבבי בינה מלאכותית. מהצד השני, אנליסטים גם רואים שאם החברה לא תצליח לספק את התחזיות, היא עלולה לפגוע בכלל הבינה המלאכותית ולפגוע בעסקאות בשוק.

אנליסטים ובתי השקעות סיפקו תחזיות טובות לחברה בהמשך, בהם: בחברת השירותים הפיננסיים Wells Fargo העלו את מחיר היעד של מניית אנבידיה מ-450 דולר, ל-500 דולר. בבית ההשקעות Baird העלו את מחיר היעד של המניה ל-570 דולר למניה.

מגדילה את מצבת העובדים בישראל

באחרונה, פורסם בגלובס כי כמות המשרות הפתוחות באנבידיה ישראל הולכת וגדלה, כשנכון להיום לחברה יש מעל ל-250 משרות חדשות פתוחות. לגלובס נודע כי בעתיד הקרוב ייפתחו עוד עשרות משרות, וקצב הגיוס ימשיך לגדול ובהתאמה - הפעילות המקומית. לאנבידיה, נכון להיום, למעלה מ-3,200 עובדים בישראל, המהווים 13% מכלל עובדי ענקית השבבים כולה.

בחודש מאי האחרון, חברת אנבידיה הגיעה להישג מרשים: חברת השבבים הראשונה בשווי של טריליון דולר. אנבידיה הגדילה את נתח השוק שלה ב־200 מיליארד דולר בתוך ערב אחד. לפי שעה ולפני פרסום הדוחות, שווי השוק של אנבידיה עומד על 1.07 טריליון דולר.

קולט קרס, סמנכ"לית הכספים של חברת אנבידיה, התראיינה בחודש שעבר לגלובס בראיון מיוחד ראשון מאז כניסתה לתפקיד לפני עשור. בראיון היא התייחסה לטענת הבועה בבינה המלאכותית ושללה את האפשרות: "זו לא בועה. חברות רבות יצטרכו להתמקד בשימוש במחשוב מואץ על מנת להפוך את העבודה שלהם לבת־קיימא. אם חברות ימשיכו לרכוש שרתים מבוסס מעבדי ליבה הן יבזבזו כסף ולא ישיגו שיפור משמעותי בביצועים. מחשוב מואץ יהיה מאוד חשוב בעתיד הזה".