האם אנבידיה היא הטסלה החדשה? אלה ההימורים של סוחרי האופציות

מרבית סוחרי האופציות מהמרים שהעלייה במניות אנבידיה תימשך לאחר דוח הרווחים של יום רביעי • שווי השוק של אנבידיה קפץ בקרוב ל-184 מיליארד דולר ב-25 במאי, יום לאחר דוח הרווחים האחרון שלה

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu
מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

הסוחרים בוול סטריט מעלים את ההימורים שהזינוק המרשים האחרון במחיר המניה של אנבידיה יואץ לאחר דוח הרווחים של יום רביעי.

במהלך גל הטירוף סביב טכנולוגיית הבינה מלאכותית, סוחרים רכשו אופציות של אנבידיה ביותר מ-100 מיליארד דולר השנה, בהתבסס על נתונים מ-Cboe Global Markets עד אמצע אוגוסט. כ-60% מהסכום הזה קשור לאופציות רכש המאפשרות למשקיעים להמר על כך שהמניה תמשיך לעלות. להשוואה, אף מניה אחרת חוץ מטסלה לא זכתה לרמה כזו של עניין בקרב המשקיעים.

האם ענקית השבבים שהגיעה לטריליון דולר תפתיע שוב? 

אופציות הן חוזים המעניקים למשקיעים את הזכות לקנות או למכור מניות במחיר מסוים, עד לתאריך מסוים. אופציות רכש (Call) מקנות את הזכות לקנות, בעוד שמכר (Put) מעניקות את הזכות למכור.

המניה זינקה לאחר הדוח הרבעוני הקודם

מניית אנבידיה, המייצרת את השבבים הגרפיים המשמשים להנעת טכנולוגיית בינה מלאכותית, זינקה השבוע ב-5.5% ויותר מפי 3 השנה, מה שהופך אותה ללא ספק לבעלת הביצועים הטובים ביותר ב-S&P 500. העלייה נכנסה להילוך מואץ לפני שלושה חודשים כאשר החברה הדהימה את וול סטריט עם תחזית הכנסות שפוצצה את הערכות העבר.

שווי השוק של אנבידיה קפץ בקרוב ל-184 מיליארד דולר ב-25 במאי, יום לאחר דוח הרווחים האחרון שלה, וסייעה למהלך עליות של חודשים במניות אחרות הקשורות לבינה מלאכותית שהניעו מצידן עליות במדדי מניות אחרים בשוק. מדד-S&P 500 עלה ב-14% ב-2023, למרות נסיגה של כ-4% באוגוסט.

הפעילות בשוק האופציות הגיעה לשיא לקראת דוח הרווחים הבא, שייערך לאחר פעמון הסגירה הלילה. מספר חוזי אופציות הרכישה הגיע לשיא באוגוסט, כך עולה מנתוני Cboe. כמה מהחוזים הנסחרים הכי פעילים ביום שלישי היו אלה שירוויחו אם המניות ימשיכו לטפס, ויגיעו ל-500 דולר, כך עולה מנתוני Cboe Global Markets. חלק מהסוחרים שקלו חוזי רכש הקשורים למניות שקפצו ל-600 או 700 דולר.

בעקבות הדוח, הסוחרים מהמרים על תנודה של כ-11% במניה - למעלה או למטה - עד סוף השבוע, כך מראה תמחור האופציות. זה הרבה מעל המהלך הממוצע של כ-7% שנראה לאחר שמונה פרסומי הרווחים האחרונים, על פי נתוני השוק של דאו ג'ונס.

מהמומנטום האינטנסיבי עולה כי חלק מהסוחרים חוששים להחמיץ עליות נוספות באנבידיה, בעוד שאחרים כנראה להוטים לנצל את המהלכים הגדולים של יום אחד במניותיה. "המניה הזו במיוחד מלאה ב-FOMO, ואנשים לא רוצים לפספס את זה", אמר מתיו טים, ראש מסחר בנגזרים בבנק ההשקעות קנטור פיצג'רלד.

כמו כן, 50 האנליסטים המנתחים את ההשקעות סביב המניה הם פחות או יותר "שווריים", על פי נתונים שנאספו על ידי FactSet. יעד המחיר הממוצע שלהם נע בסביבות 537 דולר, או 18% מעל הסגירה ביום שלישי של 456.68 דולר. וורן לאו ב-Aletheia Capital, האנליסט האופטימי ביותר בחבורה, הקפיץ לאחרונה את יעדו ל-1,000 דולר, כך עולה מנתוני FactSet.

רגע קריטי

דוח הרווחים הקרוב של אנבידיה  יהיה רגע קריטי. הרווחים של אנבידיה משמשים מבחן לחזית החיובית של המשקיעים השוורים של החברה. בנוסף, לדוח השלכות גם על מניות אחרות שנהנו מההתרגשות סביב AI. כך, למשל, אלפבית, חברת האם של גוגל, עלתה השנה ביותר מ-46%, בין היתר בגלל הסנטימנט האופטימי.

שוק המניות זקוק גם לזרז חדש לאחר שמעד באוגוסט בעקבות חששות מההשפעה של תשואות אג"ח גבוהות יותר על מניות טכנולוגיה בעלות ערך שווי גבוה. ביולי, אנבידיה לבדה הניעה יותר מ-10% מהעליות של S&P 500, לפי מדדי S&P Dow Jones.

חלק מעסקאות האופציות הפופולריות ביותר הקשורות לאנבידיה הן אלו שפג תוקפן תוך ימים, סימן לכך שסוחרים מחפשים להכניס רווחים מהירים לכיסם. ההתעניינות בהימורים על אופציות ליום אחד גאתה השנה, כאשר מחזורי המסחר הגיעו לשיא החודש, לפי "נומורה".

עבור חלק, ההימורים על אנבידיה מזכירים את המאניה באופציות של טסלה. ליצרנית הרכב החשמלית של אילון מאסק יש קהל חסידי בקרב כמה משקיעים שעזרו להניע את המניה הזו לשיאים חוזרים ונשנים בשנים האחרונות. רבים השתמשו באופציות כדי לרכב על המומנטום הזה ולנסות להרוויח מעליות עתידיות גדולות יותר. אופציות טסלה הפכו לאחד מבתי הקזינו הגדולים בשווקים הפיננסיים.

"זה מזכיר לי מה אנשים עשו בטסלה", אמר דני קירש, ראש אופציות בפייפר סנדלר. "אתה יכול להכפיל את הכסף שלך פי 10 ביום אחד".