בדרך לכתב אישום: משך אנשים דרך פרסום ברשתות וביצע הונאת נדל"ן בעשרות מיליונים

הסתיימה חקירתה של הרשות לניירות ערך נגד מוטי אברג'יל בעלי קבוצת הנדל"ן יעדים • התיק עבר לפרקליטות מיסוי וכלכלה לקבלת החלטה על העמדתו לדין • מוטי אברג'יל: "בחודש שעבר נחתם הסכם נושים על 100% מהכסף"

לובי משרדי ''יעדים נדל''ן''. בעיגול: מוטי אברג'יל / צילום: יוסי כהן, יוטיוב
לובי משרדי ''יעדים נדל''ן''. בעיגול: מוטי אברג'יל / צילום: יוסי כהן, יוטיוב

הרשות לניירות ערך סיימה היום את חקירתה נגד מוטי אברג'יל בעלי קבוצת הנדל"ן יעדים והעבירה את התיק לפרקליטות מיסוי וכלכלה לקבלת החלטה על העמדתו לדין. לפי הרשות, ממצאי החקירה העלו חשד לפיו בין השנים 2022-2018 נטל אברג'יל, באמצעות חברות מקבוצת יעדים, הלוואות מ-224 משקיעים בסכום כולל של כ-57 מיליון שקל שלא באמצעות תשקיף ותוך הצגת מצגי שווא. עוד עלה בחקירה כי אברג'יל השתמש בכספי החברה לשימושיו האישיים תוך ערבובי כספים בין החשבונות השונים שבשליטתו כולל אלו הפרטיים, ופרע חובות של מלווים ותיקים בכספים אלו - בשיטה המכונה "הונאת פונזי".

גל של פניות להליכים של חדלות פירעון סוחף את המשק
3 שנים אחרי שהוגשה: הסתיימה תביעת 6 מיליון שקל נגד קייזמן

גיוס הכספים נעשה על-פי החשד באמצעות פרסומים ברשתות החברתיות, פניות טלפוניות ופגישות שנערכו במשרדי החברה. הפרסומים כללו מידע פיננסי לרבות תשואות, בטוחות שפורסמו בין היתר על ידי אברג'יל בחשבון הפייסבוק שלו, אשר היה חשוף לציבור כולו. על פי החשד, פעולות אלו נעשו תוך הטעיית המשקיעים והצגת מצגי שווא בנוגע להשקעתם, תוך העברה של כספי המשקיעים במרמה לצרכיו הפרטיים של אברג'יל, העברתם לגורמים שלישיים ושלא לטובת ההשקעה לשמה לכאורה גויסו הכספים מהמשקיעים. אברג'יל חשוד בעבירות לפי חוק ניירות ערך, חוק העונשין, ולפי חוק איסור הלבנת הון.

בחודש שעבר אישר בית המשפט המחוזי מרכז הסדר נושים לחברות הנדל"ן של מוטי אברג'יל. החוב לנושים עומד על 30.5 מיליון שקל, מהם 23.5 מיליון שקל ילך למשקיעים. המשקיעים צפויים, לפי הערכה לא מחייבת, לקבל 100% מקרן החוב, ללא ריבית. זאת, בניכוי שכר-טרחת הנאמן.

מוטי אברג'יל מסר בתגובה: "בחודש שעבר נחתם הסכם נושים על 100% מהכסף, שלא היה כמותו בשום מגרש בעולמות חדלות הפירעון. הסדר כזה מוכיח שלא הייתה הונאה ובטח לא פונזי כי יש גיבוי לכספים. ייקח לנו עד שנתיים למכור את נכסי החברה על מנת לשלם את כל מההתחייבויות, דבר שמוכיח שמעולם לא הייתה הונאה. נעבוד קשה לעמוד בהסכם".

* חזקת החפות: מוטי אברג'ל הוא בגדר חשוד בלבד, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.